خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیسی در انتظار محاکمه توسط ملت

بشیر معتمدی، پژوهشگر مطالعات فرهنگی در یادداشتی با عنوان «رئیسی در انتظار محاکمه توسط ملت» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

آقای رئیسی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وعده های فراوانی داد که تقریبا هیچکدام را عملی ننموده است. از وعده ساخت 1 میلیون مسکن در هر سال تا نبستن فضای مجازی، گشت ارشاد مدیران به جای گشت ارشاد و کاهش تورم.

همین چند نمونه از خلف وعده، عدم راستگویی در اجرای وعده ها و «ترک فعل ها» کافی است که او را که از اساس با مهندسی انتخابات به ریاست جمهوری رسید را شایسته این مقام ندانیم.

اما همه موارد در برابر خیانتی که اکنون در سکوت او و وزیر علوم او در اخراج یا تعلیق اساتید دانشگاهی صورت می گیرد ناچیز است. از همان ابتدای روی کار آمدن دولت او، این مسأله آغاز شد و در روزهای اخیر و به بهانه های واهی شدت و سرعت بیشتری گرفته است و کمتر هفته ای است که خبر از برخورد با اساتید دانشگاهی شنیده نشود. هر چه هم که بزرگان و فرهیختگان درباره این روند هشدار می دهند، گوش شنوایی نیست.

در این میان دخالت نهادهای خارج از دانشگاه و سکوت وزیر علوم و به دنبال آن سکوت رئیس جمهوری که نامه وزیر کشور به او در رابطه با اخراج اساتید چندی پیش در فضای مجازی منتشر شد، نشان می دهد که خود او اگرچه شاید نه بانی و هدایت کننده این جریان، اما حداقل راضی و تأیید کننده آن می‌باشد.

درباره فاجعه‌ای که این فرآیند برای کشور به ارمغان می‌آورد، بسیاری گفتنی‌ها گفته شده است. از یأس و ناامیدی جامعه دانشگاهی تا مهاجرت روزانه صدها و هزاران استاد و متخصص و نخبه به خارج کشور، همگی نشان از آینده تیره و تار نه برای فقط نسل‌های موجود، بلکه برای نسل‌های آینده این کشور دارد.

لذا خیانتی که به این واسطه دارد به کشور صورت می‌گیرد با هیچکدام از موارد پیشین قابل مقایسه نیست. اینجاست که باید او و همه دست‌اندرکاران این فاجعه و خیانت بزرگ را وعده به محاکمه‌ای دهیم که به زودی در پیشگاه ملت انجام خواهد شد و آن روز دیر نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اقای رئیسی به همراه منتصبینشون جفایی در حق ملت علت در همه جوانب فرهنگی اقتصادی بین الملل و… کردند که مغول در این حد نبود چیزی که تا نسل های بعد هم عواقبش رو نمیشه جبران کرد اتفاقی که در زمینه فرار نخبه ها و سرمایه های ملی در حال وقوع هست یک بحران به شدت جبران ناپزیر است ایشون حتی با محاکمه در مقابل ملت هم تاثیری در انچه ایجاد کردند ندارد

    39
    18
    1. استادی که از ام ای 6 خط می‌گرفته باید از روزگار محو شود نه از دانشگاه…. اگررئیسی اینکاررا کرده باید دستش را بوسید ….

      23
      33
      1. میشه واضحتر بگویی یا میخواهی با رندی همقطاران و همفکرانت را مجاب کنی . تا کی تا ابد دنیا به تو نمیدهند مال دیگران هم هست خدا کجا نوشته و سندش را بشما داده که خودت را دیندار معرفی میکنی و تفسیر . دین اسلام اگر با مولاست شماها را جزو خوارج حساب میکرد چون قدرت را با گول زدن و پول بدست اوردی . فردا روزی مولا تو را له محکمه میکشاند نه مردم و زبانت بسته چشمان گریان

    2. محاکمه خودش قاضی میشه خودش بازپرس خودش هم حاکم و حکم دهنده کجای کاری این بنده خدا هیچوقت گوشش بدهکار حرف زیردستش نبوده چه رسد ملت کسی که سندروم ریاست داشته باشه میگه کی وعده دادم و گفته اینکار را دولتهای قبلی باید انجام داده باشند و درسته قول دادم ولی روحانی باید انجام میداد یعنی حرف خودش را بخیال خودش با رندی ندانسته حواله دیگری میکند فعلا موضوع شخص نیست و خدمت نیست موضوع این هست که غیر از من نباشد

      10
  2. هر موقع روحانی وخاتمی وهاشمی بخاطر خیانت های آشکار و پنهانشان محاکمه شدند رئیسی هم بخاطر تقویت اقتدار ملی وکوتاه کردن دست رانتخواران محاکمه میشود

    34
    33
    1. خاتمی خیلی از بدهی های ایران رو پرداخت کرد و اوضاع مالی مردم موقع رفتنش هم خوب بود . مثل خیلی ها نبود که موقع رفتن گند بزنن بعد برن .

      8
      3
    1. هیچی بابا از قیافه اش معلومه که چقدر بی سواده و از چماق به دست بگیران علیه رئیسی هست
      دیگه همه میدونن که این حد از نسبت ناکارآمدی به رئیسی اغراق هست

      4
      2
  3. استادی که از ام ای 6 خط می‌گرفته باید از روزگار محو شود نه از دانشگاه…. اگررئیسی اینکاررا کرده باید دستش را بوسید ….

    17
    19
  4. در عین حال باید اونی رو که انتخابات را هم مهندسی کرد محاکمه کرد. خانه از پای بست ویران است.

  5. مگر احمدی نژاد انتخاب اصلح شان نبود ؟ اما با همه خدماتی که ازش کشیدن آخرش همونا خرابش کردن ‌ رئیسی هم … آخرش همین تندروها دشمنش میشن تا …

    6
    1
  6. کاش این حجم نگرانی رو در زمان جناب روحانی که از قضا مادر محترم‌تان از مشاورین و منصوبانشان هم بودند می‌داشتید که ظرف سه سال دلار و مسکن و ماشین و … نزدیک ده برابر شدند!!

  7. 1- اونی که باید محاکمه بشه روحانی و جهانگیری هستند که فاجعه ارزی سال 96 به بعد را رقم زدند که سونامی گرانی تورم ناشی از آن تاکنون ادامه دارد و نسلهای بعدی باید تاوان بدهند.(محاکمه معاون ارزی بانک مرکزی فرمایشی بود…)
    2- اونی که باید محاکمه بشه دولت روحانی است که برجام را بدون اینکه بدونه چیه امضا کرد و فقط یه نفر کارشناس بانکی همراهشان بود (دری اصفهانی) که آن هم جاسوس انگلیس بوده…
    3- هرچند دولت رئیسی هم علیه السلام نیست ولی خائنین بزرگ به ملت ایران باید در انتظار محاکمه باشند….

  8. یک رییس جمهور و وزیر و نماینده و مسئول رو اسم ببرید که دروغ نگفته باشه با مردم صادق بوده باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا