خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض شدید کانون نویسندگان ایران به تصفیه‌های اخیر در دانشگاه‌ها

کانال تلگرامی روزاروز نوشت:

▪️کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای به اخراج استادان دانشگاه اعتراض کرده و نسبت به «تنگ‌تر شدن حلقه‌ سرکوب دانشگاه» و «تکرار فاجعه‌ تصفیه دهه ۶۰‌ دانشگاه‌ها» هشدار داد.

▫️در بیانیه کانون آمده «ده‌ها استاد دانشگاه در هفته‌های اخیر از کار اخراج شده‌اند. این اخراج‌ها با شیوه‌ها و بهانه‌های گوناگون صورت گرفته است اما آشکارا ادامه‌ سرکوب روزافزون دانشگاه» است.

▫️فرمان تصفیه؛ اخراج، تعلیق و تنزل وضعیت استادان در دانشگاه تهران، شریف، هنر، علامه و… اجرا شده و  همزمان بسیاری از دانشجویان به شکل‌های مختلف از جمله اخراج و تعلیق، ممانعت از ورود به دانشگاه، حذف ترم، محرومیت از حق اقامت در خوابگاه و اعمال محدودیت در برخی رشته‌های دانشگاهی از تحصیل باز مانده‌اند

▫️سرکوب مداوم، ادامه‌ تلاش به قصد خاموش کردن صدای اعتراض و مقاومت دانشجویان و دانشگاهیان است، صدایی که از نخستین روزهای جنبش آزادی‌خواهانه‌ اخیر بازتاب خواسته‌های مردم معترض بود.»

▪️کانون نویسندگان ایران با تاکید براینکه «تصفیه‌ اساتید و دانشجویان، حمله به دانشگاه و بازداشت و احضار و تهدید دانشجویان، و نیز مداخله‌ امنیتی در اداره‌ دانشگاه‌ها‌»، حکایت دیروز و امروز نیست، افزود که سرکوب و تصفیه دانشگاه‌ها تاکنون ابعاد و اشکال مختلفی داشته.

▫️در این بیانیه به اقداماتی چون «قلع و قمع دگراندیشان و استادان معترض» با عنوان «انقلاب فرهنگی» و «پاکسازی» اشاره شده و آمده است: «در جریان انقلاب فرهنگی، «خودی‌ها» یک‌شبه دانشگاه‌ها و فضاهای علمی و فرهنگی را تصاحب کردند.

▫️اکنون نیز حلقه‌ سرکوب‌ها تنگ‌تر شده است و در میان سرکوب‌شدگان هستند کسانی که خود شاهدان خاموش سرکوب‌های پیشین بوده‌اند، و اگر جامعه در مقابل آن‌چه امروز در دانشگاه‌ها می‌گذرد سکوت کند، بیم آن می‌رود که فاجعه‌ تصفیه‌ دانشگاه‌ها در دهه‌ی ۶۰ در ابعادی دیگر تکرار شود و یکی از مهمترین کانون‌های بالقوه‌ اعتراض و پا فشردن بر طلب آزادی» در ایران به محاق رود.»

▪️این بیانیه با اشاره به اینکه «مقاومت دانشجویان» در جریان اعتراضات زن، زندگی، آزادی «ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را در پی داشت»، بر «اعلام همبستگی با دانشجویان و مردم معترض» و «محکوم کردن شکستن حریم دانشگاه‌ها» تاکید کرد و پیوستن برخی استادان به صف «دانشجویان پیشرو» را از جمله «وقایع خجسته‌ در بستر اعتراضات» برشمرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا