خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روسیه یک خبرنگار برنده نوبل را عنصر خارجی معرفی کرد

روسیه یک خبرنگار برنده جایزه نوبل را بعنوان عنصر خارجی معرفی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از فرانس24؛ مقامات روسیه «دیمیتری موراتوف» روزنامه نگار برنده جایزه نوبل را به عنوان عامل خارجی معرفی کردند. عامل خارجی عنوانی است که حکومت روسیه برای هدف قرار دادن منتقدان خود در داخل استفاده می‌کند.

خبرگزاری های روسی به نقل از وزارت دادگستری می گویند موراتوف، سردبیر روزنامه مستقل «نووایا گازتا» و یکی از برندگان جایزه صلح نوبل 2021، یکی از چندین شهروند روسیه است که به این فهرست اضافه شده است. درحالیکه بسیاری از افراد حاضر در این فهرست پس از تهاجم فوریه 2021 به اوکراین کشور را ترک کرده اند اما موراتوف همچنان در خاک روسیه حضور دارد. افرادی که به این لیست می‌روند، تحت بازرسی پلیس و سایر اقدامات تنبیهی قرار می‌گیرند.

وزارت دادگستری روسیه گفت: موراتوف مواد (تولید شده توسط) عوامل خارجی را ایجاد و منتشر کرده و از آن برای انتشار نظرات منفی در مورد سیاست های خارجی و داخلی روسیه در پلت فرم های بین المللی استفاده کرده است.

بر اساس قوانین روسیه، افراد و سازمان‌هایی که از خارج از کشور کمک مالی دریافت می‌کنند، می‌توانند به عنوان عوامل خارجی معرفی شوند که به طور بالقوه اعتبار آنها را نزد مردم روسیه تضعیف می‌کند.

نوایا گازتا و موراتوف به دلیل گزارش‌های تحقیقی که اغلب از کرملین انتقاد می‌کردند، در خارج از کشور شهرت پیدا کردند. از سوی دیگر موراتوف مدال نوبل خود را به حراج گذاشت و گفت که درآمد 103.5 میلیون دلاری آن برای کمک به کودکان پناهنده از اوکراین استفاده خواهد شد.

نوایا گازتا در سال 2022 در پاسخ به قانونی که مجازات های سختی را برای بی اعتبار کردن عملیات نظامی اوکراین و سربازان روسی اعمال می کند، انتشار خود را به حالت تعلیق درآورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا