خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبرنگار همشهری بدون هیچ دلیلی اخراج شد

مریم ورشوئی، خبرنگار همشهری طی یادداشتی در باشگاه روزنامه نگاران با تیتر «اخراجم کردند؛ بدون هیچ توضیحی…»
خبر از اخراج خود داد. به گفته برخی کیفیت روزنامه همشهری از سرکار امدن دولت سیزدهم افت شدیدی کرده است و تیم مدیریتی آن عوض شده است. متن یادداشت این روزنامه نگار در ادامه می آید:

بعد از حدود ۸ سال کار در روزنامه همشهری، بدون هیچ توضیحی در تاریخ ۲۱/ ۰۵/ ۱۴۰۲ نامه عدم حضورم در روزنامه تا پایان قراردادم در تاریخ ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۲ به من داده شد. هرچه از مدیریت و معاونت منابع انسانی دلیل این تصمیم نابهنگام و غیرعادلانه را جویا شدم تنها پاسخشان به من این بود که مدیرعامل این تصمیم را گرفته و به کسی توضیحی نمی‌دهد.

سپس مدیریت منابع انسانی از خود من سوال پرسیدند که آیا در اتاق کار خود از چیزی انتقاد کرده‌ای که به گوش مدیرعامل رسیده باشد؟!

و بدین ترتیب بعد از سال‌ها زحمت و تلاش قبل از به پایان رسیدن قراردادم از محل کار اخراج شدم. لازم به ذکر است با خبرنگاران قراردادی این روزنامه به‌صورت فصلی قرارداد بسته می‌شود.

این رفتار عادلانه نیست. سال‌ها به‌ویژه زمانی‌که روزنامه‌های استانی همشهری منتشر می‌شد من به عنوان دبیر سرویس روزنامه‌های استانی کردستان، سیستان و بلوچستان و کرمان با هزینه شخصی و بدون هیچ حق ماموریت و حتی دریافت اضافه‌کار به مناطق محروم سفر می‌کردم تا گزارش‌های میدانی تهیه کنم. حتی در زمان زلزله کرمانشاه نیز با هزینه شخصی بدون حمایت روزنامه برای تهیه گزارش‌هایی به صورت عکس و ویدئو به این استان در ساعات ابتدایی پس از زلزله سفر کردم و البته که این جزو وظایف خبرنگاری است که به کارش عشق می‌ورزد.

اما با اینهمه جدیت در کار در نهایت، یک طرفه با قضاوت مدیرعامل اخراج شدم. حتی سردبیر روزنامه نیز  توضیحی در این زمینه به من نداد.

من از حق خود نمی‌گذرم و اگرچه این روزها دست من از همه جا کوتاه است، اما شکایت می‌کنم.

یکی از شاعران معروف در اشعار خود آورده است: هیچ قطاری وقتی گنجشکی را زیر می‌گیرد از ریل خارج نمی‌شود….

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. نوبت خیلی ها میرسه مخصوصا انقلابی هایی تندرو وقتی که تاریخ تون تموم شد .
    دلخوش به این مقدار نباشید

    9
    1
  2. از شروع بکار دولت سیزدهم ، مدیران مسئول خبرگزاری های همشهری و ایسنا از مدیران خبرگزاری فارس انتخاب و انتصاب شده و صادراتی می باشند و دلیل آن هم واضع است !

  3. به فال نیک بگیر و از خیر شکایت هم بگذر که از شکایت چیزی عاید نخواهد جز اتلاف وقت و خرابی اعصاب و روان ، گر خدا خواهد عدو سبب خیر گردد ، از خدا طلب روزی کن و راهی دیگر اختیار کن و از خرابه ها پرهیز و دوری کن به ظاهر آباد و عابد اعتماد نکن روی دیگر سکه بسی خراب و ناجور است .

    7
    1
  4. اتفاقاً شکایت کنید، حتی اگر مطمئن باشید که چیزی دستتان را نخواهد گرفت. این اشباه الرجال و لارجال نباید آسوده خاطر هر کاری دلشان خواست انجام دهند. باید با شکایات متعدد آسودگی خیالشان را گرفت گرچه شاکی راه بجایی نبرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا