برخی تفکرات حسین الله کرم
حسین اللهکرم معتقد است که بدحجاب را باید با خشونت، مطیع قانون کرد.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه مستقل، حسین اللهکرم گفت: موافقان برخوردهای خشونتآمیز معتقدند چون ایرانیان قبل و بعد از اسلام به حجاب علاقمند بودهاند و از سویی اجرای قانون ولو قانون بد بهتر از بیقانونی است پس باید حتی با خشونت «بدحجاب» را مطیع قانون «حجاب» کرد.
او ادامه داده: البته جا دارد بگویم قانون حجاب قانونی بسیار خوب و مطابق سنت و قوانین الهی است؛ لذا «بیحجاب» باید به آن تمکین کند تا از یک طرف جلوی آنارشیسم و بیقانونی گرفته شود و از طرفی دیگر قوانین الهی بر جامعه حاکم گردد. گرچه در این وضعیت «بیحجابی» هیچ نسبتی با جامعه دینی ایرانیان ندارد و برخورد با آن به معنای برخورد با بیقانونی و براندازی است. بر همین اساس جامعه نه تنها به سوی لجبازی نمیرود بلکه با پذیرش قانون مقابله با «بدحجابی» و «بیحجابی» ولو به شکل قهری و خشونتآمیز موافق بوده و این نوع برخورد موجب گسترش حجاب میدانند.
شرق در ۹۵ نوشت:
حرفهایش جنجالی است، اقداماتش خبرساز است و هرچه میگوید و به هر کاری دست میزند در تیررس رسانهها قرار میگیرد. وقتی عضو هیئتمؤسس انصار حزبالله هم پسوند نامش قرار میگیرد، مواضعش دوچندان مهم میشود؛ بهویژه در ایامی که انصار حزبالله داعیهدار حفظ ارزشهای اسلامی در عرصه سیاست میشود. او «حسین اللهکرم» است.
همراهی با نیروهای مردمی انقلاب به شرط هماهنگی با پایداریها
بهانه برای نوشتن درباره حسین اللهکرم کم نیست؛ چون او اخیرا به بهانههای مختلف سیاسی- اجتماعی صفحه شخصیاش در اینستاگرام را به سبک و با ادبیات ویژهاش بهروز میکند و تقریبا هر ١٠ روز یکبار، با اظهارات جنجالیاش به صدر اخبار داخلی میآید، بهانه ما اما برای نوشتن درباره او سخنان دیروزش به عنوان عضو هیئتمؤسس انصار حزبالله در گفتوگو با «ایسنا» است که گفت: «فعلا برای فعالیت در زمینه انتخابات منتظر اقدامات جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی هستیم. اگر این تشکل با جبهه پایداری انقلاب اسلامی هماهنگ و همراه باشد، ما هم با آنها همراه میشویم، اما اگر این اتفاق رخ ندهد، کاری با جبهه نیروهای مردمی نداریم و فعالیتهایمان را با جبهه پایداری هماهنگ میکنیم».
شناسنامه
صادره از تهران
٣١ خرداد سال ١٣٣٥ در تهران به دنیا آمد، پدرش کفاش و مادرش خانهدار بود و همراه با چهار برادر و سه خواهرش در یکی از خانه گودهای تهران بین شوش و مولوی زندگی میکردند. خاطرات شیرینش به آبتنی در جویهای جنوب شهر تهران برمیگردد. او از نوجوانی کمکخرج خانوادهاش بود و در ٢٤سالگی راهی جبهه شد و تا پایان جنگ هم در مناطق مرزی حاضر بود، او فرماندهی تیپ مسلمبنعقیل، تیپ ۳۱۳ لشکر الزهرا و فرماندهی مستقیم عملیات مطلعالفجر را برعهده داشت؛ چنانکه به سردار اللهکرم شهره شده بود. جنگ که تمام شد، با همرزمانش بنای تأسیس انصار حزبالله را گذاشتند و صاحب تشکلی شدند که اوج فعالیتش در دوران اصلاحات بود و شهرتشان هم پابهپای اعتراضاتشان علیه امور دولت اصلاحات بیشتر و بیشتر شد. همان سالها که فعال اعتراضات خیابانی بود و شعارهایی چون «مرگ بر بدحجاب»، «مرگ بر رپیها»، «نه سازش نه تسلیم»، «امربهمعروف ما ضدبیبندوباری است»، «قیام امروز ما ضد بیبندوباری است» و «حسین، حسین شعار ما شهادت افتخار ماست» را با هدف امربهمعروف و نهیازمنکر در شهرک غرب و مقابل دانشگاه تهران سر میداد، به دانشگاه رفت و در دو رشته مدیریت استراتژیک و علوم سیاسی دکترا گرفت. او دیگر سردار نبود و با برگزاریهای کرسیهای آزاداندیشی دکتر اللهکرم شد. او دو پسر دارد و همسرش هم چند سالی است به رحمت خدا رفته است.
کارنامه
مدافع بیقیدوشرط انصار حزبالله
او دو بار مدال شجاعت گرفته است و هرچه درباره اوست، به انصار حزبالله و فعالیتهای سیاسی او بازمیگردد. انصار حزباللهی که فعالیتش سال ٧٠ کلید خورد، او پس از جنگ به سوی رزمندگان همفکرش چون محمدرضا نقدی و محمدباقر ذوالقدر رفت و بنای این تشکل را گذاشتند و دو سال بعد هم رسما صاحب نام و جایگاه سیاسی شد.
دولت اصلاحات که روی کار آمد، حسین اللهکرم یکی از فعالترین چهرههای حزبالله بود؛ به طوری که مسئولان وقت وزارت کشور از اللهکرم و نزدیکانش با عنوان «گروه فشار» و
«لباسشخصی» یاد میکردند. در آن ایام، اللهکرم در رأس جمعی از نیروهای انصار حزبالله از سوی مقامات دولت اصلاحات، متهم به نقشآفرینی فعال در ماجرای کوی دانشگاه در سال ٧٨، حمله به سینما قدس در سال ٧٤ و محاصره فرودگاه خرمآباد در سال ٧٩ شدند.
پس از رویکارآمدن دولتهای نهم و دهم، اما انصار حزبالله رفتهرفته از تکاپو افتاد و حاشیهنشین شد. سال ٨٦ بود که اللهکرم با رفتنش به کرواسی خبرساز شد و تا سال ٨٩ هم در آنجا ماند. وقتی به تهران بازگشت، در مصاحبهاش با روزنامه تهران امروز دراینباره گفت: «بنده دیپلمات نظامی جمهوری اسلامی ایران در کرواسی بودم».
او همچنان فعال و از پامنبریهای حاج منصور ارضی در مسجد ارگ تهران است. اللهکرم که زمانی شعارها و آرمانهایش را سوار بر موتور در تجمعات انصاریهای گوشه و کنار تهران به گوش همفکران و منتقدانش میرساند، امروز همگام با تکنولوژی پیش میرود و در اینستاگرام فعال است و به مناسبتهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مواضعش را به اشتراک میگذارد، مثل ماجرای «دستور رهبری برای عزل ظریف» که او مدعی شد رهبر معظم انقلاب در جلسه ماه رمضان خواستار عزل محمدجواد ظریف شده و حتی پوتین هم در دیدار با رهبری، ظریف را یک مهره آمریکایی خطاب کرده است- البته او از این موضع اظهار پشیمانی کرد- یا طرح اتهاماتی در زمینه مسائل اخلاقی، علیه دولت یا ابراز تشکیک در وجود کوروش و تأکید بر این موضوع که کوروش وجود خارجی ندارد.
شهرت «اللهکرم» فرامرزی است، او به واسطه اقداماتش جزء ٣٢ مقام ایرانی بود که در فروردین سال ٩٢ از سوی اتحادیه اروپا به اتهام نقض حقوق شهروندان ایرانی از ورود به کشورهای عضو این اتحادیه منع شد.
مواضع
انصار حزبالله از این به بعد هر پنجشنبه مانور امربهمعروف برگزار میکند و نسبت به نادیدهگرفتن ارزشهای اسلامی در جامعه انتقاد خواهد کرد./ روزنامه اخبار؛ آبان ٧٤.
در پارادایم شما، اللهکرمها تا زمانی ارزش دارند که آماده باشند روی میدان مین بروند، تا زمانی به آنها علاقه دارید که در جبههها از منافع شما دفاع کنند. نفت کشور را برگردانند که شما بتوانید در سایه فروش آن درس خود را ادامه بدهید، اما اگر دخالت بکنند در کوی دانشگاه آنها را رد میکنید./ مصاحبه با مجله نسیم بیداری، اسفند ٩٢.
شمایی که بر روی خون شهدا، خلبانی آموزش دیدید و یاد گرفتید، جایتان همان فرانسه است که میخواستید در ایرفرانس مشغول به کار شوید. آنجا دیگر نه زهرایی خواهد بود، نه شهادتی و نه سالگردی. اگر دست از این حرکات خود بر ندارید ما شما را به همانجا تبعید خواهیم کرد./ سایت خبری فرارو، اردیبهشت ٨٩.
سعید طوسى، قارى قرآن و وابسته به شورای عالى قرآن که در آموزش نوجوانان فعال بوده، متهم است در سفر به مسابقات ترکیه با یکى از نوجوانان ارتباط جنسى گرفته است. این در حالى است که مقررات شورایعالى قرآن اجازه سفر بدون خانواده را به نوجوانان نمىدهد./ اینستاگرام شخصی اللهکرم. آذر ٩٥.
دولتمردان ما از تاریخ عبرت بگیرند. این شعارهای مرگ بر آمریکا از دعاهای مستجاب و از اعماق جان مردم است. مسئولان بدانند که هر وقت مردم بر کسی مرگ گفتند تحقق پیدا کرده است. به عنوان نمونه یک زمان مردم ما میگفتند: مرگ بر شاه، مرگ بر صدام، مرگ بر شوروی، مرگ بر منافقین و حالا میبینیم که این دعای مردم مستجاب شده است./ فرهنگنیوز، آبان٩٢.
حسین الله کرم دو سال است در دانشگاه تهران تدریس میکند
انتهای پیام