خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«وزیر بهداشت را هم سنخ جبهه پایداری می دانم»

نماینده مردم شیراز در جمع تشکل های دانشجویی گفت: فضای امنیتی دانشگاه ها فرا تر از تصور ما است / وزیر بهداشت به من گفت هیچ صحبت و نقدی از جانب نمایندگان را هم نمی‌پذیرم / دولت در انتخابات هیئت رئیسه مجلس دخالت کرد / فراکسیون امید کم کار نیست / قرار بور 100 نماینده نامه به قوه قضاییه در خصوص نرگس محمدی را امضا کنند / به وعده های انتخاباتی در خصوص گره های کور 88 پایبندیم / بعد از مناظره ما در دانشگاه شیراز من تا مرز رد صلاحیت پیش رفتم / به وعده هایمان در رابطه با حصر پایبندیم.

«فرج‌الله رجبی» همچنین در دیدار با جمعی از تشکل‌های دانشجویی استان فارس به میزبانی انجمن فرهنگ و سیاست گفت: طرح سوال از وزیر علوم در باره ی فضای امنیتی دانشگاه ها را آغاز می کنم. وزیر بهداشت را از سنخ جبهه ی پایداری می دانم.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از انجمن فرهنگ و سیاست شیراز، پس از شنیدن نظرات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، با بیان اینکه در همه تحرکات سیاسی مملکت ما به ویژه انتخابات سال 92 و 94 به دلیل نبود احزاب فعال و منسجم دانشگاه نقش اساسی را داشته است گفت: به معنای دقيق كاركرد احزاب ما كاركرد حقیقی واصلی احزاب نیست و بايد این‌ها را احيا كنيم و دانشگاه در اين زمینه کمک‌کننده است.

با مجموعه از تفكرات مانند تفكرات آقاي احمدی‌نژاد اختلاف داريم

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درباره ی تلاش جریان مقابل برای قرار دادن اصلاح‌طلبان در تقابل با رهبری افزود: بعد از تشكيل دولت اصلاحات، تلاش رقيب اين بوده است كه زیرکانه حركت اصلاحات را در تقابل با رهبري تعريف كنند علی‌رغم این‌که ما يك جناح سياسي با يك رويكرد سياسي در داخل نظام هستیم سعي كردند اين را به عرصه بكشند و علت اينكه در تمام مقاطع كه از مقام رهبري هزينه می‌کنند این است که، از آن استفاده‌هایی كه مشاهده می‌کنیم را داشته باشند، يعني بلافاصله فضا را امنيتي كنند و احكام قضايي براي فعالان سياسي بگيرند و در بدنه‌ی جامعه چنين تلقين كنند كه به تعبير كيهان اصلاح‌طلبان وابسته به خارج هستند، افراد بی‌دین و ایمانی هستند، برخلاف شریعت عمل می‌کنند و آمده‌اند دين شما را بگيرند و هدف از این کار نیز این است که در قاعده از اعتقاد ديني مردم سوءاستفاده كنند و در رأس جریان‌های فعال را محکوم کنند و با افراد برخورد كنند چیزی که سال‌ها طول می‌کشد تا فعالین از آن‌ها فارغ شوند.

اين رويكرد زيركانه و موذیانه‌ای بود و می‌بینیم بعد از جريانات انتخابات ٨٨ برخلاف تمام دنیا که ممکن است انتخابات با اعتراض‌هایی روبرو شود و باني برگزاري اين امر مسووليت را برعهده‌گرفته و دستگاه نظارتي و اجرايي پاسخگو می‌شوند، در کشور ما هم رئیس ستاد انتخابات کشور، وزیر کشور و رئیس‌جمهور وقت باید پاسخگو می‌شدند و توضیح می‌دادند یعنی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی همچون شورای نگهبان می‌آمدند و توضیح می‌دادند در صورتی‌ که ما می‌بینیم مسوولین امر به قضیه وارد نشدند و خودشان را عقب کشیدند در نتیجه رهبري احساس خطر كردند كه نكند اين جريان نتواند مديريت شود، ايشان آمدند و صحبت‌هایی انجام دادند و بنابراین تمام اقدامات تقابل با رهبري تلقي شد در غير اين صورت اگر آن نهادها كار خود را انجام می‌دادند و به‌عنوان‌مثال شما با وزير كشور و حتي شوراي نگهبان صحبتي می‌داشتید چه كسي می‌توانست از شما ايرادي بگيرد؟ برچسب امنيتي به شما نمی‌خورد؛ اما وقتي آن‌ها به نظر بنده با علم و زیرکی هر چه تمام‌تر، خودشان را از سطح اول تقابل كشيدند كنار به‌راحتی ما را در مقابل جرياني قرار دادند كه نتیجه‌اش احكامي است كه می‌بینیم صادر شده و عواقب آن را چه دانشجویان و چه فعالین اصلاح‌طلب دیده‌اند. ما بايد در اين دوره اين بازي را به هم زده و بايد بدانيم كه با مجموعه از تفكرات مانند تفكرات آقاي احمدی‌نژاد اختلاف داريم.

به وعده های انتخاباتی در خصوص گره های کور 88 پایبندیم

رجبی درباره ی وعده‌های انتخاباتی مبنی بر تلاش برای آنچه گره‌های كور ٨٨ خواند، گفت:

تلاش‌هایی کردیم و خواهيم كرد و در نتیجه موفقیت‌هایی نيز حاصل شد؛ من فكر می‌کنم كه يكي از تلاش‌های موفق ما ايجاد يك هیئت‌رئیسه‌ی تلفيقی در مجلس بود، این‌که امثال علی مطهری را از وضعیتی که در همین شیراز با چوب و سنگ به ایشان حمله کردند نایب‌رئیس می‌شوند و امروز مجلس اداره می‌کنند. در هیئت‌رئیسه، فراکسیون‌ها و گروه‌ها نيز حضور فعال داريم و موفق شديم در حوزه‌ی قانون‌گذاری مؤثر باشيم.

بعد از مناظره ما در دانشگاه شیراز من تا مرز رد صلاحیت پیش رفتم

منتخب لیست امید ادامه داد:

پیرامون موضوع مینو خالقی ما می‌دانستیم با جدل به نتیجه‌ای نمی‌رسیم و بايد راهکارهای ديگري پيدا می‌کردیم و يكي از اين موارد طرح استفساريه ي قانون انتخابات بود كه تهيه شد و این را جا انداختيم كه بعد از تأييد نهايي دیگر نمی‌توانند نماینده‌ای را رد کنند.

بعد از جريان مناظره ما در دانشگاه شیراز من تا مرز رد صلاحیت پیش رفتم و کار به شورای تأمین استان رسيد تا ما به اينجا رسيديم، درنتیجه رویکردها بايد به نحو ديگري باشد.

وزیر بهداشت را پایداری می دانم

منتخب لیست امید از حوزه انتخابیه شیراز در باره ی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:

در خصوص وضعیت دانشگاه علوم پزشکی ما در حدود سه ماه پیش جلسه‌ای با وزیر بهداشت داشتیم و متوجه شدیم که ایشان علاقه خاصی به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارد و بعد ما به ایشان درخواست بازبینی وضعیت این دانشگاه را دادیم و بنده از ایشان سؤال‌هایی پرسیدم که عملکرد یازده‌ساله ایشان را چگونه ارزیابی می‌کنید و مثال‌هایی آوردم دال بر عملکرد مدیریتی ضعیف مدیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تا به امروز پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نکرده‌ام.

اخیراً نیز بنده جلسه‌ای با وزیر بهداشت داشتم که در آنجا به‌نقد عملکرد وزارتخانه ایشان پرداختم و خلاصه عرض كردم كه در دولت بعد احتمالاً شما صحنه را ترك خواهید كرد و همچنين من شما را از سنخ پايداری می‌بینم البته ايشان به جد با سخنان بنده مخالفت كردند و در پاسخ نقدهای بنده گفتند بنده وضعیت مالی خوبی دارم و احتیاجی به این سمت ندارم و هیچ صحبت و نقدی از جانب نمایندگان را هم نمی‌پذیرم.

ما یقیناً وضعیت بد وزارت بهداشت را به‌صورت مستمر پیگیری خواهیم کرد. همچنین وضعیت دانشگاه فرهنگیان از لحاظ آموزشی بسیار وخیم است و به‌صورت کلی دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه‌های سراسر دچار همپوشانی شده‌اند که این خود یک معضل است و به دانشگاه سراسری لطمه میزند.

درباره ی انتخاب ٣ وزير جديد

رجبی در باره یجلسه ی رأی اعتماد به سه وزیر دولت گفت:

انتخاب ٣ وزير جديد در واقع بازتعریفی بود از مفاهیمی كه عده‌ای آن‌ها را انحصاري و مصادره کرده بودند. در رأی اعتماد به وزيران، ما تنها رأي اعتماد نداديم و با اين عمل تعريفي که عده‌ای از ولایت مداری و خودی و غیرخودی داده بودند را تغییر دادیم و دایره مصادیق این مفاهیم را گسترش داده و سعي در گسترش آن داريم.

ما بايد اين تقابل ناخواسته كه به وجود آوردند و به دنبال اين بودند كه جريان اصلاح‌طلب را به هر نحوي از صحنه سياسي خارج كنند را بشكنيم و بايد بدانيم كه دیدگاه‌های رهبري آنجا كه تبديل می‌شود به يك بستري براي اقدام در مملكت و به‌صورت سیاست‌های كلان گفته می‌شود به نگاه ما اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر است که معتقدیم يكي از پایه‌ها جامعه دین‌داری و بخشي دیگر جامعه جهانی متحول است.

دولت در انتخابات هیئت رئیسه مجلس دخالت کرد / فراکسیون امید کم کار نیست

رجبی در پاسخ به سؤالی در باره ی کم‌کاری فراکسیون امید گفت:

وقتي بعضي می‌گویند فراكسيون اميد كار مهمي انجام نداده است بايد اين توجيه را داشت كه اين فراكسيون در چند ماه اول سردرگم بود اما کم‌کم ساختار خود را شکل داد و يك اساس‌نامه پيدا کرد و کادرش را تكميل کرده و اعضا با یکدیگر همكاري كردند و به‌عنوان‌مثال نمايندگان ناظر مجلس شوراي اسلامي در شوراها و مجامع و هیئت نظارت بر مطبوعات، ماده 10 احزاب، شورای میراث فرهنگی و… تعداد زيادي از لیست امید انتخاب شدند و فعاليت دارند پس ما توانسته‌ایم در حد توان خود گسترده شويم اما ما مشكلاتي نيز داشتيم. چرا که ساختار دولت اصلاح‌طلبی نیست، آن ها در انتخابات هيئت رئيسه مداخله كردند و نمايندگان را فرا خوانده و گفتند كه نظرشان به چه كسي است و نمايندگان شهرستان ها به دليل نيازهايشان به آن ها تابع شدند.

دو دیدگاه وجود دارد این كه آيا ما مي خواهيم با يك نگاه حداقلي ولی مطلوب اين دوره را به پايان برسانيم و ما اصلاح طلبان خود را به عنوان يك پايه ی سياسي كشور تثبيت كنيم تا مانند مجلس ششم خط خورده نشويم و از صحنه خارج نشويم يا نه اصلاح‌طلبی باشيم كه شما توقع داريد و به‌جای يك حداقل مطلوب به يك حداكثري برسيم كه ممكن است تعارض‌هایی ايجاد شود. ما در حال سعي هستيم كه به‌عنوان يك بنيان سياسي كشور باقي بمانيم و اين مبحثي محدود به نمونه ی بنده و جناب عارف نیست اين بحث مربوط به جريان اصلاح‌طلبی است كه بايد يك استراتژي براي خود انتخاب كرده و پيش ببریم و نتيجه را مشاهده كنیم.

طرح سوال از وزیر علوم در خصوص فضای امنیتی دانشگاه را آغاز میکنم

نماینده مردم شیراز درباره ی انتقادهای دانشجویان نسبت به فضای امنیتی دانشگاه‌ها گفت:

من از این نشست متوجه شدم كه ما بايد به‌صورت جدی در فضاي امنیتی‌ای كه در دانشگاه وجود دارد و احتمالاً تشديد نيز می‌شود ورود جدي داشته و مانع از اين اتفاق شويم. امروز متوجه شدم که بيشتر از حدي كه ما تصور داشتيم در دانشگاه‌ها جو امنیتی وجود دارد و یقیناً پیگیر جو امنیتی در دانشگاه خواهم بود و از وزیر علوم طرح سؤالی خواهم داشت در رابطه با فضاي دانشگاه‌ها و سعي می‌کنیم نمایندگان ديگر نيز وارد اين صحنه شده تا جو حاكم كمي تعديل و قابل‌تنفس شود.

قرار بور 100 نماینده نامه به قوه قضاییه در خصوص نرگس محمدی را امضا کنند

فرج‌الله رجبی در ادامه به موضوع نامه تعدادی از نمایندگان در باره ی حکم نرگس محمدی اشاره کرد و گفت:

قرار بر اين بود حدود ١٠٠ نماينده امضا كنند چون اين بحث موضوعی است كه بايد منجر به يك حكم قضايي شود در مورد تخفيف و يا آزادي ايشان، و یک بحث حقوقی بود تا از مجاري حقوقي خود پيش رود، متأسفانه پانزدهمین نماینده برخلاف تصميم عكس گرفتند و در فضاي مجازي نيز منتشر كردند در نتیجه مجبور شدند بدون ادامه رويه و تنها با ١٥ امضا نامه را سريع به قوه قضاييه بفرستند. يعني متأسفانه اين عمل باعث از بین رفتن زحمات جمعی ما شد.

به وعده هایمان در رابطه با حصر پایبندیم

رجبی در پاسخ به سؤالی در باره ی مساله ی حصر نیز گفت:

در رابطه با حصر بنده اعتقاد دارم كه كارهايي كه ما وعده داده بوديم كه انجام می‌دهیم منوط به اينكه ٦ ماه است که دو سه‌گام آن انجام‌شده ما می‌گوییم باید فضا را باز کرده و ظرفیت‌های عمومي كشور را بيشتر می‌کنیم، اینکه يك وزير كه به گفته آقايان در فتنه دخيل بوده اكنون در حال فعاليت خود است؛ اين موارد مقدماتي است كه صورت می‌گیرد و انشا الله منجر نتيجه نيز خواهد شد.

عزم ملی مقابله با بحران آب نیز در حال شکل‌گیری است

مهندس رجبی در ادامه در پاسخ به دغدغه‌های محیط زیستی دانشجویان گفت:

در رابطه با بحران آب ما همه ی مشکلات را متوجه شده‌ایم و به‌جز از بحث طبیعی کاهش بارندگی بحث ولع احداث سدها مطرح هست که این مورد نیز کم‌کم در حال کاهش است و در بحث کشاورزی قطعاً ما الگوی کشت خواهیم داد و پیگیر ارائه ی دستگاه‌های مدرن در کشاورزی هستیم و حدود سی هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان مجهز به سیستم آبیاری تحت‌فشار قرار گرفته است و این روند ادامه پیدا خواهد کرد. در سال گذشته هزار حلقه چاه غیرمجاز پرشده است. و کنترل بر مصرف آب در حوزه ی کشاورزی افزایش پیدا کرده است. و خوشبختانه عزم ملی مقابله با بحران آب نیز در حال شکل‌گیری است و تنها نیازمند یک تا دو سال زمان هستیم.

فعالین اصلاح‌طلب برای انتخابات به انسجام برسند، یقیناً همراهی خواهم کرد

رجبی در باره ی انتخابات شورای شهر و انسجام اصلاح‌طلبان نیز گفت:

بارها بنده با صدای بلند گفته‌ام اگر تشکیلات جریان اصلاحات به وحدت نرسد و منسجم پیگیر حضور فعال و متحد در انتخابات نباشد و بنده ببینم این روند باعث صدمه به جریان اصلاحات است یقیناً به این قضیه ورود خواهم کرد و لیست خواهم داد. اختلافات بیشتر جنبه ی قدرت‌طلبی شخصی دارد. عده‌ای در فضای مجازی شایعاتی را مطرح می‌کنند که خلاف واقع است. فعالین اصلاح‌طلب به انسجام برسند بنده یقیناً به‌عنوان یک برادر کوچک‌تر همراهی خواهم کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا