خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از دستور پرداخت 2 حقوق تا درخواست 1 وعده غذا

حسن فاتحی در یادداشت ارسالی به انصاف نیوز نوشت:
در خبرها آمده است که ملک سلمان پادشاه جدید عربستان در جهت تثبیت قدرت خود دستور داده است تا پاداش گسترده‌ای به کارمندان، دانشجویان و شهروندان داده شود. 
از طرفی دیگر آیت‌الله جنتی که دستورات غیر رسمی وی در خطبه‌های نماز جمعه غالبا بدون کم و کاست اجرا می‌شود، از پیشنهاد تقلیل وعده ی غذایی شهروندان تا یک وعده ی غذا در روز خبر داده است.
براستی چرا باید ملتی مدام هزینه بپردازد تا به روش‌های غیرعلمی و غیرشرعی تمام سختیها برگرده ی محرومین بیفتد و اقلیت اغنیاء و ذی نفوذ بی‌درد همین طوری از جیب خلفاء بخشیده و خودشان هیچ درد و رنجی متحمل نشده باشند و از طرفی ملتی بدون پرداخت هزینه‌های گران همچنان قطب قدرت سیاسی اجتماعی و نظامی منطقه شده باشند؟
براستی چرا برخی برای اقتدار و پیشرفت راه‌های زیگ زاگی انتخاب می‌کنند که هم تلفات دهشتناکی دارد و هم اینکه مدام مردمانشان در سختی و صعب بسر می برند و از طرفی افرادی با انتخاب کوتاه‌ترین و کم هزینه‌ترین راه نتایج بیشتری کسب کرده باشند؟
اگر مبنا تفکر انقلابی است، هیچ انقلابی نباید به خود اجازه دهد که در جهت عملی کردن پیشنهادات غیرکارشناسی خود هزینه‌ها بر دوش محرومین و شهروندان گذاشته شود تا اقلیتی در ناز و نعمت پرورش یافته باشند، و اگر هم مبنا خدای نکرده رویکرد سلاطینی است، چرا باید سلاطین ما از جیب فقرا بخشیده باشند؟
حضرت آیت‌الله جنتی می‌آید در نماز جمعه پیشنهاد حصر رقبای احمدی‌نژادی می‌دهد که الان دستگاه قضاء نظام اسلامی بر فساد معاون اولش صحه گذاشته است، متاسفانه فی الفور پیشنهاد وی اجرایی می‌شود تا کسانی حق انتقاد نداشته باشند و مفتخر به برچسب چهار تا عوضی و… شده باشند و حالا نیز در حالی که در کوبا فیدل کاسترو بعد پنجاه سال متوجه شده که نباید با دنیا درافتاد (حداقل دنیایی که قدرت دارد) و راه مذاکره در پیش گرفته تا شاهد مرگ تدریجی ملتش نشده باشد، آیت‌الله جنتی در پیشنهادی دیگر خبر از تقلیل وعده ی غذایی مردم می‌دهد!
من می‌خواهم بدانم بر اساس کدام منشور اسلامی و عقیدتی، آیت‌الله جنتی از جیب من محروم می‌بخشد و به جای اینکه در جهت عمل به وعده‌های آغازین انقلاب کرده باشیم که نفت سر سفره ی مردم بیاید، نه تنها سهم شهروندان از منابع سرزمینی نادیده گرفته می‌شود، بلکه حتی دستور ماه رمضان برای سال‌های احتمالی مستمر داده می‌شود؟!
من نمی‌گویم آیت‌الله جنتی تفکر نادرستی دارد، ایشان نیز در برابر قانون حق یک رای مثل بقیه ی مردم را دارد، منتها درخواست من از آیت‌الله جنتی این است که شما را به خدا برای مردم که منم قطره‌ای از این بیکرانم نسخه پیچی نفرمایید، خودتان و دوستانتان سال‌ها روزه بگیرید، اجر شما با خدا، ولی ما محرومین فقط در ماه رمضان می‌توانیم روزه بگیریم و تازه آن هم به شرطی که با تلاش و دست رنج خودمان نان خانواده ی خویش را تامین کرده باشیم، نه اینکه با هزینه ی از جیب مردم روزه گرفته باشیم. 
پی نوشت: من ارادت ویژه‌ای به تمامی انقلابیون نسل اول انقلاب دارم و انشاالله خواهم داشت، همان احترامی که به آیت‌الله هاشمی در قلب خود دارم همان احترام را به آیت‌الله جنتی نیز دارم، منتها یکی از شرایط انقلابی بودن این است که بی‌ترس و واهمه تفکر و دیدگاه خویش را در جهت اصلاح بهتر امور جامعه و سرنوشت خود بیان کرده باشیم و اگر آیت‌الله جنتی ما را نیز جزو آن چهار نفر و اندی عوضی ندانند بر انقلابی بودن ایشان ایمانم محکمتر خواهد بود. 
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا