خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«به تحقیر مجلس پاسخ بدهید»

یکی از مخاطبان انصاف نیوز در پیامی نوشت:

چند روز قبل مهندس فرج الله رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در جمع تشکل های دانشجویی به مسائل مطرح پیرامون مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اشاراتی کرده است.

رجبی در مورد برخورد وزیر بهداشت با نمایندگان معترض به عملکرد مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرده است:

«وزیر بهداشت به من گفت هیچ صحبت و نقدی از جانب نمایندگان را هم نمی پذیرم»

اگر به این نقل قولی که مهندس رجبی از وزیر بهداشت کرده اند توجه کنیم متوجه می شویم که ایشان چقدر اصول دموکراسی – که پارلمان یکی از چهار رکن (و البته مهمترینِ) آنهاست – را قبول و به آن پایبندی دارد.

آیا این نوع رویکرد و مواجهه با مجلس، چیزی جز رویکرد محمود احمدی نژاد (نه در قامت یک شخص بلکه در جایگاه رسمی ریاست دولت) است که آنقدر جایگاه و شان مجلس را نادیده گرفت و تحقیر کرد و کار را به جایی رساند که حتی به صراحت گفت مجلس در راس امور نیست؟

بیراه هم نیست که مهندس رجبی در این دیدار عنوان کرده است که «وزیر بهداشت را از سنخ جبهه پایداری می دانم».

متاسفانه انفعال و سکوت مجالس هشتم و نهم در مقابل احمدی نژاد و تنزلِ شدید جایگاه مجلس باعث شده است که این نوع ذهنیت نسبت به مجلس، همچنان در بسیاری از افراد و از جمله وزیر محترم بهداشت وجود داشته باشد و نوع تعامل آنها با مجلس و نمایندگان هم بر مبنای همین ذهنیت باشد.

به نظر می رسد یکی از مهمترین کارهای لازم توسط این مجلس و به خصوص نمایندگان فراکسیون امید، احیای شان و جایگاه واقعی مجلس است (که در مورد تمامی امور و شوون مملکت حق اظهار نظر و تحقیق و تفحص و… دارد) ؛ مجلسی که به معنای واقعی کلمه در راس امور باشد.

پاسخ مناسب، قاطع و عملی به این نوع اظهارات بی پایه و تحقیر آمیزِ امثال وزیر بهداشت می تواند آنها را متوجه حد و حدود خود کرده و گامی در جهت احیای شان و جایگاه واقعی مجلس باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مرد حسابی ! حرفی بزن که بگنجد، استیضاح پس برا چیه؟! مجلستون با این حرفتون موافق نیست، اگه هست عوض نالیدن در سایتها از اهرم قانونیت بهره ببر! شعار میدین فقط شعار.

  2. انتصابات وزیر بهداشت مثل برخی وزرایی دیگه که از اصولگرایان، بسیار بیشتر از طرفداران دولت استفاده کردند نشان داد که این وزرا دنبال حفظ میز خود به هر قیمتی هستند؛ ولو به قیمت خیانت به رای مردم و جوانان به روحانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا