خرید تور تابستان ایران بوم گردی

همه چیز تا این لحظه از جنگ اسرائیل و فلسطین

تابناک یک جمع آوری از رخدادهایی از جنگ غزه انجام داده است که در پی می آید

تابناک نوشت:

روز شنبه 15 مهرماه، نیروهای مقاومت فلسطین با راه اندازی عملیات طوفان الاقصی ضربه تاریخی و بی سابقه ای را به اسرائیل وارد کرد. ضربه ای که به اذعان کارشناسان، رسانه ها و مقامات غربی و اسرائیلی یک شکست بزرگ اطلاعاتی و نظامی برای رژیم صهیونیستی بوده است که پیامدهای بلندمدتی را به دنبال خواهد داشت.

تلفات اسرائیل به 1000 نفر کشته و 2300 زخمی رسید/ تعدادی آمریکایی کشته و اسیر شدند

بین الملل تابناک: روز شنبه 15 مهرماه، نیروهای مقاومت فلسطین با راه اندازی عملیات طوفان الاقصی ضربه تاریخی و بی سابقه ای را به اسرائیل وارد کرد. ضربه ای که به اذعان کارشناسان، رسانه ها و مقامات غربی و اسرائیلی یک شکست بزرگ اطلاعاتی و نظامی برای رژیم صهیونیستی بوده است که پیامدهای بلندمدتی را به دنبال خواهد داشت.



فراخوان ۳۰۰ هزار نظامی اسرائیلی برای جنگ۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۱۹:۲۲

ارتش رژیم صهیونیستی که از مقابله با طوفان الاقصی عاجز شده است، دست به تحرکاتی زده و نیروهای احتیاط بسیاری را فراخوانده است.

بر اساس این گزارش، منابع عبری گزارش دادند: ۳۰۰ هزار نظامی به خدمت احتیاط فراخوانده شدند که بیشترین تعداد فراخوانی نیرو در تاریخ اسرائیل است.

از سوی دیگر یواو گالانت وزیر جنگ جنایتکار رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگ علیه غزه حداقل چند هفته به طول خواهد انجامید.استقرار بمب افکن های آمریکا در اسرائیل۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۱۸:۴۴

برخی منابع خبری بعد از ظهر دوشنبه مدعی استقرار هواپیماهای نظامی آمریکا در فلسطین اشغالی شدند.

منابع خبری فلسطین از ورود یک فروند بمب افکن بی ـ ۵۲ آمریکا به فلسطین اشغالی خبر دادند.

یک مقام ارشد نظامی آمریکا از قصد پنتاگون برای ارسال جتهای جنگنده به منطقه غرب آسیا به عنوان بخشی از تقویت توان نظامی ایالات متحده در منطقه خبر داد.این جنگنده‌ها شامل جنگنده‌های اف-۳۵ و اف-۱۵ است.کشته شدن 10 انگلیسی در فلسطین اشغالی۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۱۸:۴۳

رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند که دست کم 10 شهروند این کشور در جریان حمله رزمندگان حماس در عملیان طوفان الاقصی کشته شده و یا مفقود هستند و اثری از سرنوشت آنها نیست.

پایگاه خبری بی بی سی و تایمز لندن می‌گویند که از منابع مطلع خود در دولت انگلیس این آمار را به دست آورده‌اند.  

براساس گزارش این رسانه‌ها، ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا قرار است امروز در نشست اضطراری موسوم به نشست کبری درباره این موضوع با کابینه امنیتی خود رایزنی کند.

نخست‌وزیر انگلیس امروز دوشنبه از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه حمایت کرد. سوناک در شرایطی علیه فلسطینیان موضعگیری کرده که کشورهای غربی شامل آمریکا و برخی کشورهای اروپایی پیش از این بارها در حمایت از صهیونیست‌ها اظهارنظر کرده‌اند.

ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس با اطمینان بخشی به رژیم صهیونیستی درباره حمایت‌ها تصریح کرد: «ما تمام حمایت‌هایی را که آنها نیاز دارند ارائه خواهیم کرد تا مطمئن شویم اسرائیل می‌تواند از خود در برابر این نوع حملات دفاع کند».نشانه‌ای از نقش ایران در حمله حماس وجود ندارد۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۱۸:۴۲

ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه اعلام کرد هنوز هیچ نشانه‌ای از ارتباط ایران با عملیات «طوفان الاقصی» وجود ندارد. 

به گزارش گاردین، «دانیل هاگاری»، یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «ایران یک بازیگر مهم است اما ما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که آیا نقشی در برنامه‌ریزی یا آموزش [برای انجام عملیات طوفان الاقصی] داشته است یا خیر.»گزارش های ضد و نقیض از حملات به اسرائیل از خاک لبنان۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۱۵:۳۵

رسانه‌های صهیونیستی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، خبر دادند آژیرهای خطر در شمال فلسطین اشغالی فعال شدند.

منابع صهیونیستی مدعی شدند دست‌کم ۱۲ موشک یا راکت از خاک لبنان به سمت «جبل الشیخ» شلیک شده است. این در حالی است که منابع رسمی هنوز واکنشی به این اخبار نشان نداده‌اند و آن را رد یا تایید نکرده‌اند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی می‌گوید تنها یک راکت به یک منطقه باز در شمال اراضی اشغالی اصابت کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی هنوز واکنشی به این اخبار نشان نداده است. شبکه «المیادین» به نقل از خبرنگار خود گزارش داد طرف لبنانی تا این لحظه خبر شلیک موشک یا راکت را تایید نکرده است.

خبرنگار «اسپوتنیک» لحظاتی بعد گفت اخبار شلیک راکت یا موشک از خاک لبنان به سمت اراضی اشغالی فلسطین صحت ندارد و وضعیت در مرزها آرام است و هیچ صدای حمله‌ای در مناطق مرزی شنیده نشده است.نشست اضطراری شورای امنیت بدون نتیجه پایان یافت۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۱۵:۳۴

در حالی که ایالات متحده آمریکا در جریان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل بر لزوم محکومیت شدید حماس از سوی کشورهای عضو این شورا، فشار آورد اما در نهایت نتوانست به اجماع مورد نیاز برای صدور بیانیه‌ای علیه حماس دست پیدا کند و این نشست بدون هیچ نتیجه‌ای به پایان رسید. 

به گزارش «الجزیره»، جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل پشت درهای بسته در بحبوحه تشدید روند جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس تشکیل شد اما در نهایت کشورهای حاضر در این نشست نتوانستند برای صدور بیانیه‌ای مشترک به اتفاق آرا دست پیدا کنند. 

«رابرت وود»، دیپلمات ارشد ایالات متحده پس از پایان برگزاری نشست با اشاره به روسیه که پس از جنگ اوکراین روابطش با غرب به شدت وخیم شده است، خطاب به خبرنگاران گفت: احتمالا می توانید یکی از اعضای مخالف را بدون اینکه من چیزی بگویم، شناسایی کنید. 

در جریان این جلسه ۹۰ دقیقه‌ای، «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای روند صلح در خاورمیانه صحبت‌هایی ارائه کرد و پس از آن دیپلمات‌های حاضر در جلسه از کشورهای همراه با مواضع روسیه خواستند، تمرکز بیشتری بر محکومیت حماس داشته باشند. با این حال بیانیه‌ای که بین تمامی اعضا بر سر آن اجماع شکل بگیرد، حاصل نشد.  

«واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل ضمن مخالفت با خواسته‌های آمریکا جهت محکومیت حماس عنوان کرد: پیام روسیه، توقف فوری جنگ و ایجاد آتش بس و مذاکرات بود که برای دهه ها در شورای امنیت سازمان ملل گفته شده است. 

«لانا نصیبه»، نماینده امارات متحده عربی در سازمان ملل نیز که مواضع خود را متناسب با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در جریان توافق ابراهیم مطرح کرد، نیز بر لزوم برگزاری جلسات بیشتر از سوی شورای امنیت سازمان ملل برای مقابله با این بحران تاکید کرده و وضعیت فعلی را نگران کننده خواند. 

در این میان، نه رژیم صهیونیستی و نه تشکیلات خودگردان فلسطین که در کرانه باختری واقع شده و رقیب سیاسی حماس است در نشست شورای امنیت سازمان ملل حضور پیدا نکردند. «ریاض منصور» سفیر فلسطین از اعضای شورا خواست تا در این جلسه بر پایان دادن اشغالگری رژیم صهیونیستی تمرکز کنند و با انتقاد از مواضع کشورهای غربی و اروپایی نسبت به ماجرای فلسطین و رژیم صهیونیستی عنوان کرد: «متاسفانه تاریخ برای برخی از سیاستمداران و رسانه های از زمانی شروع می‌شود که اسرائیلی‌ها کشته می‌شوند».

سه سازمان حقوق بشری فلسطینی نیز در نامه‌ای سرگشاده برای اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش از برگزاری این نشست، نوشتند که انفعال این سازمان موجب بروز خشونت های اخیر شده است و تداوم این روند به معنای آن است که سازمان ملل با آنچه که در فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی اتفاق می افتد «همدست» است. درخواست حماس از اسرائیل برای آزادی زندانیان فلسطینی۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۱۳:۲۳

سخنگوی حماس با فاشیست خواندن کابینه «بنیامین نتانیاهو»، خواستار توقف اقدامات تحریک آمیز این کابینه در قدس اشغالی و کرانه باختری و آزادی تمام زندانیان فلسطینی شد.

 «عبداللطیف القانوع» در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس اعلام کرد که مقاومت فلسطین خواهان آزادی تمامی زندانیان فلسطینی و در عین حال پایان دادن به اقدامات تحریک آمیز کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی و به ویژه مسجدالاقصی است.

وی از تداوم مبارزه نیروهای مقاومت فلسطین با صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و به اسارت گرفتن تعداد بیشتری از صهیونیست ها در صبح دوشنبه خبر داد.اتمام حجت لبنان با اسرائیل۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۱۳:۲۲

، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان افزود که اسرائیل نباید جنگ با حماس در غزه و اطراف آن را گسترش دهد.

وی اضافه کرد که انفجار اوضاع در نوار غزه خطرناک است و دلیل آن، استکبار اسرائیل و تعرض دائم آن به ملت فلسطین است.

وزیر خارجه لبنان ادامه داد: حزب الله پیش از حمله به مواضع اسرائیل در مزارع شبعا، به دولت وعده داد تا زمانی که اسرائیل به لبنان تعرض نکند، وارد جنگ نخواهد شد.

بوحبیب تاکید کرد که موضع لبنان نسبت به تحولات همگام با مواضع شجاعانه کشورهای عربی است.پهپادهای حماس رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۱۱:۳۳

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به استفاده جنبش حماس از پهپادها طی حمله روز اول به اراضی اشغالی پرداختند و تأکید کردند که این پهپادها در حمله و فلج کردن سامانه‌های دفاعی پیشرفته رژیم صهیونیستی موفق عمل کرده است.

روزنامه هاآرتص نوشت: حملات اولیه حماس با استفاده از پهپادهای کوچک و نسبتا ارزان که ساخت داخل بودند، انجام شد و در حمله و فلج کردن سامانه‌های پیشرفته اسرائیل که قیمت آن صدها هزار و حتی میلیون‌ها دلار است، موفق عمل کرد. حماس همچنین از پاراگلایدر استفاده کرد که افراد مسلح این جنبش با استفاده از آن توانستند به پشت دیوار مرزی نفوذ کرده و بر برتری تکنولوژی اسرائیل چیره شده و نیروهای اسرائیلی را غافلگیر کنند. مهم‌ترین موفقیت حماس استفاده از پهپادها برای هدف قرار دادن و از کار انداختن تانک مرکاوا۴ بود که یکی از پیشرفته‌ترین تانک‌های جهان است.

هاآرتص نوشت: سامانه ضد موشکی «بادگیر» برای مقابله با این پهپادها عمل نکرد چرا که این سامانه برای مقابله با موشک‌های ضد تانک طراحی شده است نه برای مقابله با تسلیحاتی که از طریق پهپادها شلیک می‌شود. حزب الله لبنان نیز قبلا چندین پهپاد را به حریم هوایی اسرائیل شلیک کرده است که برخی از آنها مشابه پهپادهای حماس بودند. این پهپادها برای جمع آوری داده‌های اطلاعاتی شلیک شد؛ اما در صورت نیاز برای حمله نیز استفاده می‌شود.مصر: به تل‌آویو هشدار داده بودیم۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۱۱:۳۲

یک مقام اطلاعاتی مصر می‌گوید، قاهره که اغلب به عنوان میانجی میان رژیم صهیونیستی و حماس عمل می‌کند، مکررا با اسرائیلی‌ها در مورد “چیزی بزرگ” صحبت کرده بود.

 او می‌گوید که مقامات رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری متمرکز شده بودند و تهدید غزه را کم‌اهمیت جلوه دادند. این مقام اطلاعاتی توضیحات بیشتری در مورد ماهیت هشدارهای مصر به تل‌آویو ارائه نکرد.

کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی متشکل از حامیان شهرک‌نشینان یهودی کرانه باختری است که در مواجهه با موج فزاینده خشونت در ۱۸ ماه گذشته در آنجا، خواستار سرکوب امنیتی شده‌اند.

این مقام امنیتی مصری که مجاز به صحبت راجع به مسائل اطلاعاتی حساس نبود و خواست نامش فاش نشود، به تایمز اسرائیل گفت: ما به آنها هشدار دادیم که یک انفجار وضعیت در راه است؛ خیلی زود و بزرگ هم خواهد بود. اما آنها چنین هشدارهایی را دست‌کم گرفتند.درگیری مقاومت فلسطین در ۸ نطقه در سرزمین های اشغالی۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۱۰:۵۲

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به ناتوانی نظامیان این رژیم در مقابل نیروهای مقاومت فلسطین اعتراف کرد و گفت: فکر می کردیم دیروز بر اوضاع مسلط می‌شویم اما نتوانستیم.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «ریچارد هچ» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که درگیری با مقاومت فلسطین در ۸ نطقه در سرزمین های اشغالی ادامه دارد.

وی به ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابل مبارزان فلسطینی اعتراف کرد و گفت: ما فکر می کردیم دیروز بر اوضاع مسلط خواهیم شد ولی باید بگویم امیدوارم تا آخر امروز این اتفاق بیفتد.

در همین حال شهرداری «سدیروت» در جنوب سرزمین های اشغالی از صهیونیست ها خواست از منازل خارج نشوند.چهار سرباز صهیونیست با شلیک خودی زخمی شدند۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۱۰:۴۲

برخی گزارش‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی حاکی از زخمی شدن چند سرباز ارتش این رژیم در نتیجه تیراندازی نیروهای خودی در نزدیکی مناطق مرزی جنوب لبنان است.

نتایج تحقیقات اولیه ارتش رژیم صهیونیستی حاکی از این است که چهار سرباز عصر یکشنبه در منطقه الجلیل واقع در نزدیکی مناطق مرزی جنوب لبنان در نتیجه تیراندازی نیروهای خودی که قصد عبور از یکی از ایست‌های نظامی موجود در منطقه را داشتند، زخمی شدند.

وب‌سایت عبری زبان «وای‌نت» گزارش داد که چند سرباز ارتش این رژیم در تبادل آتش اشتباهی در میان نیروهای ارتش و نه در اثر تیراندازی نیروهای مقابل زخمی شدند و ارتش در حال بررسی ابعاد مختلف این اتفاق است.

به نقل از خبرگزاری «سما»ی فلسطین، کمی بعد خبرنگار نظامی رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، چند زخمی حاصل تبادل آتش داخلی در حال انتقال به مراکز درمانی هستند و مرکز نظارت نظامی رژیم صهیونیستی انتشار جزئیات این اتفاق را ممنوع کرده است.درخواست کمک اسرائیل از آمریکا۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۰۹:۰۳

روزنامه واشنگتن پست نوشت که مسؤولان رژیم صهیونیستی از واشنگتن درخواست موشک‌هایی برای سامانه گنبد آهنین و مهمات دیگر و همکاری در جمع آوری داده‌های اطلاعاتی کردند.

 روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت: مسؤولان اسرائیلی چندین درخواست از واشنگتن کردند که از جمله آن درخواست موشک برای سامانه گنبد آهنین و مهمات و افزایش همکاری در زمینه تبادل اطلاعات درخصوص فعالیت نظامی احتمالی در جنوب لبنان است.۷۳ نظامی صهیونیست در عملیات طوفان الاقصی به هلاکت رسیدند۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۰۸:۴۷

ارتش رژیم صهیونیستی اسامی جدید ۱۶ نفر دیگر از کشته‌های نظامی خود از جمله پنج عضو تیپ نخبه «گولانی» و ۲ افسر عالی رتبه را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، شمار نظامیان صهیونیستی که در عملیات طوفان الاقصی به هلاکت رسیدند، به ۷۳ نفر رسید.

پیش تر روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داده بود، شمار صهیونیست‌هایی که در عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین به هلاکت رسیدند، به ۱۰۰۰ نفر رسیده است.شمار شهدای غزه به 465 نفر افزایش یافت۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۰۸:۴۶

مدیر هلال احمر فلسطین از افزایش شمار شهدای ناشی از تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه به 465 نفر خبر داد.

براساس گزارش الجزیره، وی گفت: در میان این 465 نفر، 78 کودک و 46 زن وجود دارند.

مدیر بخش آمبولانس هلال احمر فلسطین همچنین شمار شهدای فلسطینی در کرانه باختری را 14 نفر اعلام کرد و گفت که 150 نفر نیز بر اثر حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری مجروح شده‌اند.

پیش از این وزارت بهداشت فلسطین در غزه از شهادت 313 تن در حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و مجروح شدن بیش از 1990 نفر خبر داده بود.

وزارت بهداشت غزه همچنین هدف قرار دادن کادر درمانی و امدادی از سوی رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرده و گفته بود که در پی این حملات تاکنون سه امدادگر به شهادت رسیده و سه نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

در این بیانیه آمده است که جنگنده‌های رژیم اشغالگر قدس طی دیروز و امروز بیمارستان «الاندونیسی» و درمانگاه «ناصر الطبی» و همچنین پنج آمبولانس را هدف قرار داده‌اند.مشارکت 1000 نیروی حماس در عملیات علیه اسرائیل۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۰۸:۴۴

 سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که در حمله نیروهای حماس به شهرکهای اسرائیلی حدود هزار فرد مسلح حضور داشتند.

وی در ادامه افزود: اوضاع همچنان بحرانی است و نظامیان اسرائیلی در تعقیب افراد مسلح مهاجم هستند.حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه/ حمله راکتی مقاومت به النقب۱۴۰۲/۰۷/۱۷ – ۰۸:۴۲

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه حملات مختلفی را علیه غزه ترتیب داده است و در یکی از این حملات، یک مسجد به‌صورت کامل ویران شد.

 جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه مناطق مختلف غزه را بمباران کردند.

المیادین گزارش داد که جنگنده‌های صهیونیستی بامداد امروز اطراف مسجد «الشهداء» در شرق محله الشجاعیه غزه را هدف قرار دادند.

در واکنش به این حملات، مقاومت فلسطین شهرک «نیتیفوت» واقع در مرکز النقب را هدف حمله راکتی قرار داد.

منابع عبری‌زبان گزارش دادند که در پی این حمله راکتی، آژیر خطر در منطقه النقب غربی به صدا درآمد.

افزایش تلفات اسرائیل به 1000 نفر 

ارتش رژیم صهیونیستی اسامی جدید ۱۶ نفر دیگر از کشته‌های نظامی خود از جمله پنج عضو تیپ نخبه «گولانی» و ۲ افسر عالی رتبه را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، شمار نظامیان صهیونیستی که در عملیات طوفان الاقصی به هلاکت رسیدند، به ۷۳ نفر رسید.

پیش تر روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داده بود، شمار صهیونیست‌هایی که در عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین به هلاکت رسیدند، به ۱۰۰۰ نفر رسیده است.

هشدار حماس به آمریکا درباره اعزام ناو هواپیمابر به منطقه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در واکنش به اقدام آمریکا در اعزام یک فروند ناو هواپیمابر به منطقه در پی تحولات جاری فلسطین اشغالی، اعلام کرد که اعلامیه آمریکا مبنی‌بر استقرار یک ناو هواپیمابر در منطقه برای حمایت از اسرائیل، «مشارکت واقعی در حمله و تعرض به مردم فلسطین» است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» به اعزام ناو هواپیمابر آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی، واکنش نشان داد و گفت: «ما هراسی از اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به منطقه نداریم و واشنگتن باید تبعات چنین اقدامی را درک کند».

حماس به واشنگتن هشدار داد که اعلامیه آمریکا مبنی‌بر استقرار یک فروند ناو هواپیمابر در منطقه برای حمایت از اسرائیل «مشارکت واقعی در حمله و تعرض به مردم فلسطین» است.

وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه(۱۶ مهر) یک فروند ناو هواپیمابر را در راستای تشویق صهیونیست‌ها به ادامه جنایاتشان علیه فلسطینیان، به منطقه اعزام کرده است.

یکشنبه شب همچنین اولین هواپیمای آمریکایی حامل کمک‌های نظامی این کشور برای رژیم اشغالگر صهیونیستی، از پایگاه هوایی حسن در اردن وارد فلسطین اشغالی شد.

فرودگاه بن‌گوریون هدف حمله راکتی حماس قرار گرفت

شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» از هدف قرار دادن فرودگاه نظامی «بن گوریون» در تل آویو خبر داد.

گردان‌های قسام- شاخه نظامی حماس- اعلام کرد که در پاسخ به جنابات مستمر اشغالگران، فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو را هدف حملاتی راکتی خود قرار داده است.

گردان‌های قسام همچنین از شلیک ۱۰۰ راکت به شهر عسقلان در واکنش به بمباران گسترده منازل مسکونی در غزه خبر داد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تعداد مجروحان صهیونیست در حملات مقاومت به ۲۳۱۵ نفر رسیده که ۲۳ نفر از آن‌ها دچار مرگ مغزی شده و ۳۴۰ نفر دیگر نیز وضعیت وخیمی دارند.

در همین حال، رادیو ارتش صهیونیستی اعلام کرد که فرمانده پایگاه نظامی «تسئلیم» در اسدوروت در درگیری با مبارزان فلسطینی زخمی شد.

کشته و اسیر شدن تعدادی آمریکایی در فلسطین

شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد که در حملات مقاومت فلسطین «حماس» به فلسطین اشغالی، چند آمریکایی کشته شده‌اند.

 شورای امنیت ملی آمریکا به شبکه خبری «ان.بی.سی» اعلام کرد که مرگ تعدادی از شهروندان آمریکایی در حملات مقاومت فلسطین به فلسطین اشغالی را تأیید می‌کند.

شبکه «ان.بی.سی» به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که در این حملات، دست‌کم چهار تن از آمریکایی‌ها کشته شده و هفت نفر دیگر مفقود شده‌اند.

همزمان وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بلینکن در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اماراتی خود بر حق «اسرائیل» در دفاع از خود تأکید کرد.

این در حالی است که بلینکن دیشب در تماس تلفنی با فیصل بن فرحان همتای سعودی خود، بر تمرکز واشنگتن برای توقف درگیری‌ها و حملات حماس و آزادی بازداشت‌شدگان آمریکایی تأکید کرد.

مایکل هرتزوگ سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا امروز به شبکه سی بی اس گفت که جنبش حماس موفق شده است شماری از عناصر آمریکایی حاضر در فلسطین اشغالی را به اسارت بگیرد.

آنتونی بلینک وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که این کشور در حال تحقیق درباره اطلاعاتی است که نشان می‌دهد برخی از افراد کشته شده یا اسیر در نزد حماس، آمریکایی هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا