خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک کارگردان سینما: ژانر کودک و نوجوان نیازمند توجه است

ژانر کودک و نوجوان با کمک همه وزارتخانه‌ها به خصوص وزارت آموزش رشد می‌کند. حسین ریگی، کارگردان فیلم «هوک» برای پیشرفت ژانر کودک و نوجوان از ادارات و ارگان‌های دولتی خواست تا وقت و سرمایه بیشتری به این ژانر اختصاص دهند.

به گزارش بخش استان‌های ایسنا (اصفهان)، کارگردان فیلم «هوک» درباره توجه به ژانر کودک و نوجوان گفت: زمانی فیلم‌های کودک و نوجوان به قله موردنظر می‌رسند و به رشد سینمای کودک و نوجوان کمک‌ می‌شود که همه وزارتخانه‌ها به خصوص وزارت آموزش و پرورش پای کار بیایند.

فیلم «هوک» در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در بخش ملی و از گروه فیلم‌های بلند داستانی به رقابت پرداخته است. این فیلم با محوریت محل تولد کارگردان، یعنی سیستان و بلوچستان ساخته شده و کودکان و نوجوانان را به جنگیدن برای رویاهای خود دعوت می‌کند.

حسین ریگی، کارگردان فیلم «هوک» در گفت‌وگو با ایسنا و در حاشیه برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به چالش‌ها و سختی‌های مسیر ساخت این فیلم اشاره و اظهار کرد: بنیاد سینمایی فارابی به‌صورت جدی سرمایه‌گذار فیلم بود؛ استانداری سیستان و بلوچستان قول‌هایی داده بود که بخشی از آن‌ها عملی شده، منطقه آزاد و فرمانداری چابهار نیز همکاری‌هایی داشته‌اند، اما قاعدتاً باید به ژانر کودک و نوجوان بیشتر توجه شود و کمک‌های بیشتری صورت گیرد. مهم این است که ادارات و ارگان‌های دولتی وقت و سرمایه بیشتری به این ژانر اختصاص دهند.

او افزود: در سال‌های دور و در کل دنیا همیشه فیلم‌های کودک و نوجوان هم برای کودک و نوجوان و هم بزرگسال ساخته می‌شد، یعنی هر دو گروه سنی را پوشش می‌داد. برای مثال هنگامی که به تماشای فیلمی مانند کلاه قرمزی و مدرسه موش‌ها می‌نشستیم، با وجود اینکه مخصوص کودکان بود، اما بزرگسالان نیز آن را تماشا می‌کردند.

کارگردان فیلم «هوک» ادامه داد: این موضوع در ایران در حال تفکیک شدن است که من با این اتفاق موافق نیستم. حتی برخی می‌گویند که چرا «فیلم تو برای کودکان نبود و درباره کودکان بود؟» در صورتی که فقط تفاوت در مخاطب است و برای جشنواره می‌تواند فرقی نداشته باشد. جشنواره می‌تواند گروه‌بندی داشته باشد و مخاطبان را تفکیک کند که افراد فیلم را انتخاب کنند و اینگونه دست مخاطب بازتر است.

ریگی درباره ضرورت ارتقاء سطح فیلمسازی در اصفهان و گفت: توجه بیش از حد مدیران لازم است، زیرا فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شرایط فعلی، ساز و کار برای اکران مناسب ندارد و به همین دلیل، سرمایه‌گذار شخصی و خصوصی از این دست فیلم‌ها را حمایت نمی‌کند. به یک سیستم برنامه‌دار و قانونمند نیاز است تا متولی این کار باشد. بنیاد سینمایی فارابی شروع‌کننده بود، ولی یک ارگان و موسسه نمی‌تواند کاملا این بار را به دوش بکشد.

او در پایان یادآور شد: زمانی فیلم‌های کودک و نوجوان موفق به رسیدن به قله موردنظر می‌شوند که همه وزارت‌خانه‌ها به خصوص وزارت آموزش و پرورش پای کار بیایند. وقتی فضایی برای دیدن، استفاده از حضور دانش‌آموزان و اکران برای مدارس ایجاد شود، قطعا به رشد و تداوم ژانر کودک و نوجوان در ایران کمک خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا