خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ظریف: هولوکاست یک واقعیت و جنایت بود | نباید از هیچ کشتاری خوشحال شد | سخنرانی رهبری برنامه اسراییل را منتفی کرد

جواد ظریف هولوکاست را «یک واقعیت و جنایت» دانست و گفت: اما یک جنایت مجوزی به شما نمی دهد که در جای دیگر مانند فلسطین دست به جنایت بزنید و نسل کشی بکنید.

به‌گزارش انصاف نیوز، وزیر امور خارجه ایران در دولت حسن روحانی با اشاره به سخنرانی اخیر آیت‌الله خامنه‌ای گفت: رژیم اسرائیل همواره به دنبال امنیتی سازی و تصویر‌سازی بوده است البته خوشبختانه رهبری در سخنرانی روز سه شنبه، برنامه اسراییل را منتفی کرد.

آقای ظریف درباره‌ی آنچه این روزها در فلسطین می‌گذرد، گفت: جای تاسف بسیار است که در این روزها فیلم هایی منتشر می شود که شهرک نشینان صهیونیست به تماشای کشتار فلسطینی ها می نشینند. نیاز است یک بار دیگر مفاهیم را بررسی کنیم که چه بر سر بشریت آمده است که از کشتار انسان های دیگر خوشحال می شوند؟ نباید از هیچ کشتاری خوشحال شد.

ظریف: هولوکاست یک واقعیت و جنایت بود | نباید از هیچ کشتاری خوشحال شد | سخنرانی رهبری برنامه اسراییل را منتفی کرد

بنا بر اعلام روابط عمومی خانه اندیشمندان علوم انسانی، محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنج شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی، در نشست رونمایی از کتاب “سازمان های بین المللی؛ اصول و چالش ها” با اشاره به جنایات چند روز اخیر رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین ابراز داشت: ظلم بزرگی به ملت فلسطین رفته است و این روزها نتایج یکی از پرده های ظلم را مشاهده کردیم و رژیم اسرائیل، یک زندان بزرگ دو و نیم ملیون نفری در فضای باز ایجاد کرده است.

ظریف افزود: مردم غزه در سال ۲۰۰۵ با مقاومت خود، دولت شارون را مجبور کردند که از غزه خارج شود و از آن زمان تا به اکنون، غزه در محاصره است. این فراموشی تاریخی بسیار واضح است و بسیار مایه تاسف و تاثر است که غزه ۱۸ سال در بدترین شرایط تحت محاصره قرار گرفته است. غزه که یکی از پر تراکم ترین مناطق جمعیتی جهان به شمار می رود، ۸۰ درصد مردمش در فقر مطلق به سر می برند.

او ادامه داد: من نمی توانستم باور کنم که یک مقام رسمی اسرائیل، به طور رسمی جنایت جنگی را تایید کند و متاسفانه حتی دبیرکل سازمان ملل متحد علی رغم اینکه تلاش می کرد محکم صحبت کند، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم نکرد. جای تاسف بسیار است که در این روزها فیلم هایی منتشر می شود که شهرک نشینان صهیونیست به تماشای کشتار فلسطینی ها می نشینند. نیاز است یک بار دیگر مفاهیم را بررسی کنیم که چه بر سر بشریت آمده است که از کشتار انسان های دیگر خوشحال می شوند؟ نباید از هیچ کشتاری خوشحال شد.

وزیر سابق خارجه اظهار کرد: رژیم اسرائیل همواره به دنبال امنیتی سازی و تصویر‌سازی بوده است البته خوشبختانه رهبری در سخنرانی روز سه شنبه، برنامه اسراییل را منتفی کرد.

ظریف با اشاره به مسئله هولوکاست، گفت: هولوکاست یک واقعیت و جنایت بوده است اما یک جنایت مجوزی به شما نمی دهد که در جای دیگر مانند فلسطین دست به جنایت بزنید و نسل کشی بکنید.

ظریف بیان داشت: دنیا ناگزیر به روابط چند جانبه است اما ما باید روابط چند جانبه را درست بشناسیم چون به تنهایی نمی توانیم مشکلات را حل کنیم. هرچه جهانی شدن گسترش پیدا کرده، روابط چند جانبه ضروری تر شده است. جهان امروز، در یک تحول بی سابقه ای است و با دنیایی که از توازن قوا به جهان دو قطبی رفت، قابل مقایسه نیست. دولت ها دیگر تنها کنشگر در حوزه روابط بین الملل نیستند و کنشگرانی وارد عرصه شده اند که با دولت ها رقابت می کنند.

وی افزود: دیپلماسی چند جانبه ابزار مشروعیت جمعی است و سازمان های بین المللی ابزاری برای مشروعیت جمعی هستند. تساوی حاکمیت به معنای تساوی قدرت نیست. در جهان کنونی، تصاویر و برسازی ها بسیار مهم هستند مثلا رژیم صهیونیستی تلاش زیادی برای امنیتی سازی دارد و حیاتش را با امنیتی سازی ادامه داده است. اسراییل از سال ۱۹۹۱ از ایران یک تهدید برسازی کرد و جمهوری اسلامی یکی از قربانیان اصلی امنیتی سازی اسراییل به شمار می رود.

او ادامه داد: ما توقع عدالت از سازمان های بین المللی داریم اما این وظیفه چنین سازمان هایی نیست. اگر شما در شکل گیری مقررات بین المللی شرکت نکنید، مقررات بدون حضور شما و به ضرر شما شکل می گیرند و مقررات مشروعیت جمعی پیدا می کند و اعمال هم می شود. شما نه می توانید مانع شکل گیری مقررات بین المللی شوید و نه حضور شما الزاما به معنی رها کردن همه چیز است.

ظریف اضافه کرد: دنیای جهانی شده قرن ۲۱ با دنیای حاکمیت های حاکم بر همه شئون افراد قابل مقایسه نیست. یک جانبه گرایی مشروعیت ایجاد نمی کند، همان طور که اقدامات آمریکا مشروعیت ایجاد نکرده است.

ظریف با اشاره تصویرسازی های نادرست، بیان داشت: یکی از تصویر سازی های نادرست به توافق ژنو بر می گردد که مطبوعات کشور، روی فکت شیتی که آمریکا منتشر کرده بود، تمرکز کردند در حالی که آن واقعیت نداشت و با چنین رویدادهایی ما را به خیانت متهم می کردند و به جایی رسیده ایم که روایت جای واقعیت را می گیرد. روایت ها بر اساس منافع آرمانی شکل می گیرد نه بر اساس تزهای رئالیستی.

وزیر سابق امور خارجه در پایان بیان داشت: در معادلات بین المللی چند جانبه، شما یا دور میز می نشینید یا روی میز قرار می گیرید. برای اینکه آرمان ها را پیگیری کنید، باید پشت میز باشید نه روی میز و این شجاعت می خواهد که پشت میز قرار بگیرید که بتوانید از کشورتان دفاع کنید.

انتهای پیام

روابط عمومی خانه اندیشمندان علوم انسانی، محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنج شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی، در نشست رونمایی از کتاب “سازمان های بین المللی؛ اصول و چالش ها” با اشاره به جنایات چند روز اخیر رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین ابراز داشت: ظلم بزرگی به ملت فلسطین رفته است و این روزها نتایج یکی از پرده های ظلم را مشاهده کردیم و رژیم اسرائیل، یک زندان بزرگ دو و نیم ملیون نفری در فضای باز ایجاد کرده است.ظریف افزود: مردم غزه در سال ۲۰۰۵ با مقاومت خود، دولت شارون را مجبور کردند که از غزه خارج شود و از آن زمان تا به اکنون، غزه در محاصره است. این فراموشی تاریخی بسیار واضح است و بسیار مایه تاسف و تاثر است که غزه ۱۸ سال در بدترین شرایط تحت محاصره قرار گرفته است. غزه که یکی از پر تراکم ترین مناطق جمعیتی جهان به شمار می رود، ۸۰ درصد مردمش در فقر مطلق به سر می برند.او ادامه داد: من نمی توانستم باور کنم که یک مقام رسمی اسرائیل، به طور رسمی جنایت جنگی را تایید کند و متاسفانه حتی دبیرکل سازمان ملل متحد علی رغم اینکه تلاش می کرد محکم صحبت کند، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم نکرد. جای تاسف بسیار است که در این روزها فیلم هایی منتشر می شود که شهرک نشینان صهیونیست به تماشای کشتار فلسطینی ها می نشینند. نیاز است یک بار دیگر مفاهیم را بررسی کنیم که چه بر سر بشریت آمده است که از کشتار انسان های دیگر خوشحال می شوند؟ نباید از هیچ کشتاری خوشحال شد.وزیر سابق وزیر خارجه اظهار کرد: رژیم اسرائیل همواره به دنبال امنیتی سازی و تصویر‌سازی بوده است البته خوشبختانه رهبری در سخنرانی روز سه شنبه، برنامه اسراییل را منتفی کرد.ظریف با اشاره به مسئله هولوکاست، گفت: هولوکاست یک واقعیت و جنایت بوده است اما یک جنایت مجوزی به شما نمی دهد که در جای دیگر مانند فلسطین دست به جنایت بزنید و نسل کشی بکنید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ظریف ! با کری که تو ژنو قدم زدی ، یک ماه بیشتر مونده بودی… با نتانیاهو هم تو حیفا قدم میزدی ،
    اورد ناشتا نیا بابا!
    برو به قولی که داده بودی عمل کن !
    یادت که نرفته ؟
    دست بوسی !!!

    3
    8
  2. استاد ! آنچه روی می دهد جنگ بین جهان اسلام با رژیم صهیونیستی اشغالگر نیست! بلکه جنگ بین روسیه با اروپا و آمریکا است. … این جنگ تا آنجا پیش خواهد رفت که روسیه بتواند امتیاز خوبی برای بیرون آمدن از باتلاق اکراین بگیرد! لابی های رژیم صهیونیستی در اروپا و آمریکا فعال شده اند!
    بنابراین تعیین کننده حوادث ” میدان” کشورهای اسلامی نیستند!
    دعوای اصلی بین گرگ های استعماری است، و تعیین کننده حوادث هم آنها هستند.

    مطمئنا در این بین ، نقش کشورهای اسلامی مشخص است!! شما بگویید ، چه نقشی؟

    1
    2
  3. ظریف اگه یه کم تحقیق میکردی میفهمیدی هولوکاست اصلا وجود نداره
    برو با همون کری و امضاش بشین کتاب بنویس
    بایدن هم که رفیقت بود و …

    3
    2
  4. آقای دکتر!!!!!! حتی حاضر نیستند تاریخ رو با آمار و ارقام بخونند.
    هولوکاست واقعیت بود ولی واقعیتش چی بود؟
    کل جنگ جهانی در حقیقت رقابت وحوش اروپایی بود و ملتهای دیگه قربانی جنگ و یهویان مشغول غارت ثروتها.
    کشته های هولوکاست عمدتا اصلا یهودی نبودند.
    فلسطین هم فقط یک قربانی.
    و اینکه آقای دکتر!!!!! اصولا فهم و درکی از واقعیتهای سیاست خارجی نداشته و با یک مشت فانتزیهای فکری غربگدایانه پشت میز مذاکره نشستند.
    حالا هم علیرغم ظاهر شدن اشتباهات فانتزیشان همه را بجز خودشان به تفکر فانتزی متهم میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا