خرید تور تابستان ایران بوم گردی

4 نکته مهم در سخنرانی نوروزی رهبری

حجت الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

سخنرانی نوروزی امسال رهبری از نظر حقیر 4 نکته داشت که باید از جانب دولت به معنی عام آن و به تبع از جانب مردم مورد تأمل واقع شود که آنها به شرح زیر هستند:

نکته1. “دشمن با انکار زمینه‌ها، ظرفیت‌ها و عوامل پیشرفت در کشور، خاموش شدن نور امید در دل ملت را نشانه رفته است”.

دولت به معنای عام آن باید در درجه اول به بررسی عملکرد خود در این چند سال از جمله در سه انتخابات اخیر(انتخابات 98، 1400 و 1402) که می‌توانست بهترین میدان همگرایی نظام و مردم باشد و نور امید را در دلشان بتاباند و نهال امید را در وجودشان تناور سازد، بپردازند و ببینند چقدر موفق یا ناکارمد نشان داده‌اند. اگر ناکارآمد بوده‌اند، زمینه‌ها و عللش را شناسایی کرده و رفع کنند تا مردم و نهادهای مردمی هم به تبع، به بررسی عملکرد خود پرداخته و نواقص را برطرف کنند.

نکته2. “شعار بسیار مهم «جهش تولید» بدون حضور مردم در عرصه اقتصاد ممکن نیست. باید مانند دفاع مقدس، مردم در صحنه اقتصاد حضور واقعی و مثمرثمر داشته باشند”.

اگر مردم باور شوند و اعتراضاتشان شنیده گردد و در صورت وارد نبودن، قانع شوند و در صورت وارد بودن، بدان تمکین شود، به طور طبیعی خود را در سرنوشت کشور سهیم دیده و به میدان خواهندآمد. در سال‌های گذشته به‌خصوص در سال 1401 و در انتخابات امسال، پررنگ‌تر از همیشه اعتراض خود را با صدای بلند اظهار کرده‌اند. آیا مسئولانی که مخاطب این اعتراضاتند و توان شنیدن و رفع عللش را دارند، سعی در شنیدن آنها داشته‌اند و مردم را به شنیده شدن اعتراضاتشان امیدوار کرده‌اند؟ 

نکته3. “برای رسیدن به پیشرفت اقتصادی تحرک اقتصادی خارجی و بین‌المللی[سرمایه‌گذاری خارجی] را هم لازم داریم و باید تفاهمنامه‌ها با کشورها را به قراردادهای ملی و اجرایی تبدیل کرد”

اولا ظاهرا ساال‌های گذشته از طرف بعضی نهادها مخالفت با سرمایه‌گذاری خارجی علنی بود؛ آیا حالا آنها مخالفت نخواهند کرد و سنگ اندازی نخواهند نمود؟ ثانیا تا زمانی که کشور به هر دلیل به عنوان عنصر نامطلوب بین المللی جلوه داده می‌شود و “کدخدا” ایران هراسی را در سرلوحه برنامه‌های خو قرار داده، بسیاری از کشورها و کارتل‌های خارجی جرأت مذاکره با ایران را ندارند و اگر هم تفاهمی صورت گیرد، با اشاره “کدخدا” به اعتراف معاون اول رئیس جمهور، کان لم یکن می‌شود! در نتیجه می‌باید برای به سرانجام رساندن برجام و پیوستتن به “اف‌ای‌تی‌اف” که اولین مانع سرمایه گذاری خارجی است، اقدام لازم شود.

نکته4. “احتمال بروز فساد در عرصه اقتصاد با توجه به سوءاستفاده‌های سال‌های گذشته از امکانات و وام‌های دولتی، بجاست”.

تا زمانی که با فساد به شدت مبارزه نشود و میدان امن مفسدان به وسیله قوه قضائیه با محاکمه علنی مفسدان و مشهور و بی‌آبرو کردنشان و به کیفر بازدارنده رساندنشان، ناامن نشود، نباید امید داشت “رانت‌خواران سیاست و قدرت”، دست از فساد مأیوس کننده مردم بردارند و در این راستا لازم است مسئولان کارنامه فسادستیزی خود در چند سال اخیر را شفاف بیان کرده و تبلیغ کنند تا مردم و مفسدان با دیدن عاقبت رسوا و خواری مفسدان سال‌های پیش که رهبری به وجودشان اشاره کرده، عبرت بگیرند و کسی جرأت فساد نداشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا