خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مدیریت شهری قم چگونه شهر را نابود کرد؟

مدیریت شهری قم که قرار بود در مسیر پیشرفت حرکت کند، به دلیل نبود همکاری مجموعه مدیریت شهری، توسعه‌ی مورد انتظار اتفاق نیفتاده است.

به گزارش قم‌نا، علیرغم اینکه دولت سیزدهم برای توسعه شهرها به‌خصوص شهرهای بزرگ امکانات ویژه‌ای را در نظر گرفته و در اختیار مجموعه مدیریت شهری قرار داده است؛ متاسفانه «حرکت در مسیر پیشرفت» در قم به دلیل عدم همراهی مجموعه مدیریت شهری اتفاق نیوفتاده است.

پس از استقرار دولت ابراهیم رییسی، استان قم شاهد تعامل ویژه‌ای از سوی نمایندگان دولت با مجموعه مدیریت شهری بود که این تعامل در قالب ارائه امکانات، صدور مجوزها و تسهیلات ویژه نظیر واگذاری 40 هکتار زمین شهری به شهرداری قم صورت گرفت و تا جایی پیش رفت که در برهه‌ای از زمان، استاندار قم به صورت هفتگی در جلسه با مدیران شهری قم، آخرین وضعیت جلو رفتن پروژه‌های شهری را رصد می‌کرد.

با این حال مدل تعامل شهرداری قم با دولت سیزدهم باعث شده است تا بسیاری از ظرفیت‌هایی که می‌توانست در خدمت قم به کار گرفته شود؛ در مقام عمل از دست رفته و این اتفاق نامیمون را به عرصه‌ای برای مصاحبه مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر، علیه دولت تبدیل کند.

پروژه «مونوریل» یکی از این پروژه‌ها است که به علت برخی تنگ‌نظری‌ها از سوی مسئولین سابق، روند اجرای آن با توقف مواجه شد و متاسفانه مجموعه مدیریت فعلی شهر نیز با صحه گذاشتن با اظهارات جانبدارانه و غیرکارشناسی، همچنان در برابر ادامه ساخت این پروژه ملی مقاومت می‌کنند.

در هفته اخیر شهرداری تهران با دریافت 791 واگن مترو از دولت پس از رایزنی‌ها و پیگیری‌های مجدانه، توانست شبکه متروی پایتخت را گسترش دهد؛ اما شهرداری و شورای شهر قم همچنان به دنبال به امانت گرفتن تعدادی از واگن‌های متروی تهران برای انجام تست گرم خط A متروی قم هستند.

جمع‌آوری ریل‌های متروکه نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که پس از سال‌ها کش و قوس، به همت دولت سیزدهم رقم خورد و قرار شد که این فضا برای آسایش و آرامش مردم در اختیار مجموعه مدیریت شهری قرار بگیرد؛ با این حال این پروژه نیز به دلیل تعلل شهرداری تاکنون به مرحله بهره‌برداری نرسیده و حال این خاک حاصل از پروژه است به دهان مردم می‌رود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. با سلام. شهرداری قم برعکس شهرهای بزرگ دیگر دنیاست.خیابان داخل رودخانه رو هر سال باریکتر کرده و چمن می‌کارند. راهی برای فرار از ترافیک بود،حالا خودش شلوغ‌ترین خیابان شده.بی برنامگی مهندسان یا سود کلان پیمانکاران؟؟؟؟؟

    10
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا