خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رضایت سایت تندرو اصولگرا به میانه‌روها | مشرق: آلترناتیو حامیان حجاریان برای انتخابات چیست؟

سایت اصولگرای مشرق نوشت:

«سعید رضوی‌فقیه، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه با انصاف نیوز گفته است: تجربه -اغتشاشات- سال گذشته نشان می‌دهد کسانی که دچار توهم براندازی بوده‌اند فقط به خودشان و جامعه‌شان خیانت کرده‌اند. اگر فرصت برای اصلاحات باشد و ما دست به انقلاب بزنیم به خودمان، مطالبات و حمایت‌های مردمی‌مان خیانت کرده‌ایم.

او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح می‌کند: سال‌هاست که می‌گویم ما محکوم به خوش‌بینی و امیدواری هستیم. یاس و ناامیدی ما را به ورطه انفعال می‌کشاند. بسیاری کسان که –اصلاح‌طلب هستند و- ادعای انقلابی‌گری دارند این را بهانه‌ای برای انفعال خود ساخته‌اند یعنی می‌گویند هیچ امکانی برای کنشگری اصلاح‌طلبانه باقی نمانده است، منظورشان این است که می‌خواهند دنبال کسب و کارشان بروند. از بین این کسانی که می‌گویند کنشگری اصلاح‌طلبانه بی‌فایده است و باید با خشونت نظام موجود را کنار زد کسی را ندیده‌ام که برود مثلا یک گروه چریکی مسلحانه تاسیس کند، پس دنبال بازارشان هستند.

*بخش اول صحبت‌های رضوی‌فقیه را باید در حالی خواند که بدانیم کسانی از اصلاح‌طلبان همچنان اغتشاشات خیانت‌بار سال گذشته را “حرکت مردمی” می‌دانند.

و مثلا یکی از این افراد چندی قبل با لحنی افتخارگونه اظهار کرده بود که در اغتشاشات سال گذشته در کنار مردم حضور داشته است!

بخش دوم سخنان آقای رضوی‌فقیه نیز یک صحّه‌گذاری آشکار بر تحلیلی است که می‌گوید اولا پس از تحریم انتخابات و ذبح آخرین مفرّ اصلاح یعنی صندوق رأی؛ صرفا گزینه “برداشتن سلاح” وجود دارد و ثانیا “بانیان تحریم انتخابات” قصد دارند از خون جوانان و اجساد آنها پله بسازند و بالا بروند.

کما اینکه رضوی‌فقیه هم تصریح دارد که حتی یک مروّج خشونت را در اردوگاه چپ‌های تحریمی نمی‌شناسد که جرأت اعلام رسمی مبارزه مسلحانه را داشته باشد!

جهت استحضار بیشتر مخاطبان محترم بیان این نکته ضروریست که وبلاگ مشرق بارها درباره پیامد خطرناک تحریم انتخابات یا همان راهکار “برداشتن اسلحه” هشدار داده است اما چپ‌های تحریمی تقلا کرده‌اند این گزاره منطقی را انکار کنند.

سعید حجاریان چند وقت قبل در اشاره به این مسئله؛ مدعی بی‌مطالعگی و جهل صاحبان تحلیل فوق شده و تأکید کرده بود که اگر صندوق رأی بر زمین گذاشته شود البته راه‌های دیگری غیر از اسلحه نیز وجود دارد!

او اما هیچ اشاره‌ای به این راه‌های فرضی نکرده بود.

چاکران حجاریان در ستاد تحریم انتخابات نیز صرفا از این می‌گویند که اسلحه در کار نیست اما توضیح نمی‌دهند کسی که صندوق رأی را بر زمین می‌گذارد؛ چه انتخاب دیگری جز اسلحه برای اصلاح در سیاست‌ورزی دارد؟»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا