خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گفتگو با ناصر غلامی هوجقان خبرنگار تبریزی

رپورتاژ آگهی

شغل خبرنگاری در ظاهر آسان ولی سخت، گفتگو با خبرنگار ناصر غلامی هوجقان در یک روز پاییزی

به سراغ خبرنگار پرتلاش و زحمتکش تبریز که در چند حوزه خبری فعالیت دارد رفتیم تا با طرح چند سئوال با وی آشنا شویم. گفتگوی ما را با ناصر غلامی هوجقان از خبرنگاران با سابقه استان آذربایجان شرقی بخوانید

لطفا بیوگرافی از خودتان بفرمائید؟

ناصر غلامی هوجقان متولد 12 فروردین ماه سال 1356 محل تولد آبادان، و ساکن تبریز، از نوجوانی به خبرنگاری و مقاله نویسی علاقه داشتم، رشته تحصیلی ام مدیریت عملیات امداد و نجات هست و در جهاد دانشگاهی دوره خبر نویسی خبرگزاری ایسنا آذربایجان شرقی را گذراندم.
پس از آن وارد حوزه خبر شدم و به عنوان خبرنگار و سرپرست و مدیر خبر فعالیت داشته باشم.

با سلام چه شد که خبرنگار شدید؟

علاقه زیاد به خبر، رسانه، خبرنویسی و ثبت وقایع باعث شد به شغل خبرنگاری که در ظاهر آسان ولی سخت است روی آوردم.

– خاطره‌ای از روزهای آغازین خبرنگاری‌ اگر دارید بیان کنید.
بله، چون در حوزه امداد و نجات نیز به عنوان نجاتگر هلال احمر فعالیت داشتم، وقتی شاهد و عامل نجات زیادی در حوادث جاده بودم بهترین حس را داشتم، در اوایل به سر صحنه تصادف رفتیم که خودرویی در اثر سانحه رانندگی مچاله شده بود و زنی که در داخل اتومبیل گیر کرده و فریاد می زد کمکم کنید، من و نجاتگر های کشیک جاده ای فورا با استفاده از ست های نجات شروع به برش ماشین کردیم و بعد آن بانو را رهاسازی و با آمبولانس به بیمارستان انتقال دادیم.

– اگر به عقب برگردید باز هم خبرنگاری را انتخاب می‌کنید؟
صدرصد ولی به شغل دوم به این کار ادامه میدهم.

با چه رسانه هایی کار میکنید؟
درحال حاضر در سایت خبری خبر روز، آخرین خبر آذربایجان شرقی، صدای تبریز و داراخبر  گاهی برای روزنامه ها و سایت های مختلف گفتگو و یا یادداشت ارسال میکنم.

شما را خبرنگار جنجالی و پرحاشیه می‌دانند. چرا؟

مشکلات مردم خیلی زیاد است و مسئولینی که در حیطه کاری خود کوتاهی می‌کنند وقتی از بی مسئولیتی، مدیران می نویسیم و حقیقت را می نگاریم ناخودآگاه، به ما می‌گویند پرحاشیه و جنجالی

شنیده ایم در چند حوزه مختلف و متفاوت فعالیت دارید؟

بله در اوایل چون در امداد و نجات بودم در حوزه حوادث فعالیت داشتم بعد چون به طبیعت و گردشگری هم علاقه داشتم خبرهای زیادی از حوزه گردشگری کار کردم و زیارتگاه ها و مکان های مختلف گردشگری را به نام خود ثبت کنم و در ادامه در حوزه های اجتماعی و ورزشی هم قلم زده و در بخش های مختلف خبری هم آثاری داشتم.

– یکی از تلخ ترین و شیرین ترین خاطرات خبرنگاری را بیان کنید.؟

شیرین ترین خاطره برمیگرده به خبر، آرامگاه و زیارتگاه پدر و پسر هر دو اهل دل پارسا دارای کرامت ولی پسر مشهور پدر گمنام، که براساس خوابی که دیدم، خواب میر عباس موسوی دولت آباد پارسایی که اهل دل بود، به روستا دولت آباد رفتم و سه یا چهار روز زمان برد تا تحقیق بیشتری از آن عالم برجسته و پدر گرامیش انجام دهم و ابوی گرانقدرشان که از خود میر عباس هم با خداتر بود را بیشتر بشناسانم.

و خاطره تلخی که دارم از غرق شدگی های سد های مختلف آذربایجان شرقی بود که همراه با تیم دریایی معاونت امداد و نجات برای پیدا کردن جسد به سد ها میرفتیم که در عین حال باید هم در حوزه امداد و نجات فعالیت میکردم و هم در حوزه رسانه و وقتی پیکر مغروق پیدا می‌شد شاهد گریه و زاری نزدیکانشان بودیم.

بجز خبرنگاری چه فعالیت های دیگری دارید؟

حوزه امداد و نجات به عنوان نجاتگر، مسئول اطلاع رسانی و رابط خبری کمیته گردشگری ورزشی اردبیل و نیز به عنوان مسئول روابط عمومی انجمن کونگ فو آزاد استان فعالیت دارم

– به نظر شما بزرگترین مشکل خبرنگاران چیست؟

مشکلات در خبرنگاری بسار زیاده، نبود امنیت شغلی، حقوق کم، بیمه ،استرس کاری، حقوق کم و…

و حرف آخر

خبرنگاری کاری سهل ولی بسیار مشکل است با افراد مختلف مصاحبه و برخورد داشتم و حرفه های مختلف خبر کار کردم و مثل کار بازیگری باید از شغل های مختلف اطلاعات داشته باشی تا خبری که نشر می دهی تخصصی تر بوده و مخاطب زیادی خواهان شنیدنش باشد و خواندن کتاب های مختلف بیشتر برایمان در این مسیر کارساز می باشد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا