خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چوب حراج به اعتبار «پدر خوانده» با انتخاب بازیکن‌های ضعیف و متوسط برای مرحله ماقبل فینال

در بین تمام رئالیتی‌شوهاایی که بر پایه بازی مافیا طراحی و ساخته شده، بی تردید «پدرخوانده» به لحاظ اجرا و بازی از همه حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تر است، اما خودزنی عوامل و در راس آن‌ها سعید ابوطالب در انتخاب پلیرهای  ضعیف و متوسط آن‌ هم برای مرحله حساسی مثل «شانس مجدد» موجب می‌شود تا اعتبار این رئالیتی شو که بینندگان زیادی هم دارد زیر سوال برود.

به گزارش فیلم‌نیوز، بعد از انجام سه رقابت مرحله اول انتخابی فینال، رئالیتی‌شو «پدر خوانده» وارد مرحله «شانس مجدد» شده که در این مرحله هم قرار است شرکت‌کننده‌های حاضر، در سه مسابقه با هم رقابت کنند که رقابت اول به دلیل عملکرد ضعیف بازیکن‌های انتخاب شده در نازلترین سطح ممکن برگزار شد. در این مرحله باربد بابایی، سپند امیر سلیمانی و ترلان پروانه که در فصل قبل جز بازیکن‌های شاخص بودند برای نخستین بار در فصل دوم حضور پیدا کردند تا در کنار بازیکن‌هایی که در این فصل عملکرد متوسطی داشتند برای حضور در فینال این فصل رقابت کنند. فرزاد حسنی و مجتبی پوربخش همراه با رامین راستاد، امین میری، دارا حیایی، هدیه بازوند، فرزین محدث و نیما شاهرخ شاهی از جمله این بازیکن‌ها بودند. ترکیب ناهمگونی که حضور بازیکن‌های ضعیفی چون فرزین محدث، دارا حیایی ، هدیه بازوند ، نیما شاهرخ شاهی سطح مسابقه را  حسابی تنزل داد‌ه بودند.

فرزین محدث و دارا حیایی مشخص نبود بر چه مبنایی برای حضور در مرحله شانس مجدد انتخاب شده بودند.

مرحله شانس مجدد ، مرحله حساسی است که در آن باید بازیکن‌های سطح اولی حاضر باشند که بتوانند در صورت راهیابی به فینال توان رقابت با بست پلیرهای چون امیر مهدی ژوله، امیر علی نبویان، مجید واشقانی، بهار قاسمی و… را داشته باشند، نه بازیکن‌هایی که ابتدایی‌ترین قوانین بازی را رعایت نمی‌کنند و موجب می‌شوند تا سطح بازی تنزل پیدا کند. یکی از ابتدایی‌ترین اصول بازی «مافیا» این است که بازیکن‌های دارای قابلیت ویژه ، طوری رفتار نکنند که هویتشان به اصطلاح «شو» شود، اما در این بازی به دلیل نارکاربلدی بازیکن‌های مثل «فرزین محدث»، «رامین راستاد» و «امین میری» نقش آن‌ها از شب دوم به بعد شو شد ، تا جاییکه پدرخوانده بازی می‌توانست به راحتی تمامی آن‌ها را با استفاده از «حس ششم» از بازی خارج کند، کاری که البته در خصوص فرزین محدث انجام شد.

حال سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا باید بازیکنی مثل «فرزین محدث» که پییش از این در رئالیتی‌شو «ارتش سری» ، «ضد» و همین دور مقدماتی «پدرخوانده» قابلیت خود را نشان داده باید وارد مرحله شانس مجدد شود. این بازیکن در هرکدام از این رئالیتی‌شود هر وقت در ساید سفید قرار گرفت و دارای قابلیت بود آنقدر اورکت بازی کرد که در همان دور اول و دوم توسط ساید سیاه شناسایی و از بازی خارج شد. دو هفته قبل تر، او در فینال رئالیتی‌شو «ضد» نقش سرگرد گروه ضد جاسوس‌ها را برعهده داشت. بازی احساسی و البته غیر حرفه‌ای او موجب شد تا در همان دور دوم توسط جاسوس‌ها شناسایی و از بازی خارج شود. محدث در ارتش سری هم همین عملکرد را داشت اما با این حال توسط ابوطالب به مرحله شانس مجدد دعوت شد که در این مرحله هم بار دیگر با یک بازی احساسی نقش خود را شو کرد و موجب شد تا ساید شهر در حساس‌ترین مرحله «حرفه‌ای » خود را از دست بدهد.

مجتبی پور بخش در بین بازیکن‌های ضعیف حاضر در قسمت شانس مجدد به نسبت عملکرد بهتری داشت.

اما در خصوص بازیکن‌های دیگر وضع اسفناک‌تر است. رامین راستاد و امین میری به مانند فرزین محدث به شکلی غیرحرفه‌‌ای نقش خود را شو کردند اما بخش اسفناک ماجرا جایی است که آن‌ها همراه با دارا حیایی، هدیه بازوند، مجتبی پور بخش و باربد بابایی از ابتدایی‌ترین قانون بازی بی اطلاع بودند و همین بی اطلاعی موجب شد تا سیاه‌ترین عضو حاضر در بازی به یکباره سفید شود و جریان مسابقه به کل تغییر کند.

نکته تاسف بار اینجاست که آن‌ها ابتدایی‌ترین قانون بازی را نمی‌دانستند که شلیک کردن جز قابلیت مافیا محسوب نمی‌شود و اگر کارت «دستبند» جلوی عضوی که حق شلیک دارد قرار بگیرد او می‌تواند شلیکش را انجام دهد اما از قابلیتش مثل «حس ششم»، «بستن» و یا «خریداری» نمی‌تواند استفاده کند.

همین عدم آگاهی از قانونی به این سادگی موجب شد تا جریان بازی به شکل فاجعه باری به سمت ساید سیاه تغییرکند. حضوربازیکن‌هایی که قوانین ابتدایی بازی را نمی‌دانند نه تنها باعث جذابیت آن رقابت نمی‌شود بلکه عملکرد ضعیف آن‌ها اعصاب و روان مخاطب را بهم می‌ریزد و موجب نارضایتی او می‌شود. گذشته از این، عدم تسلط و توانایی آنها سطح بازی را به شکل عجیبی تقلیل می‌دهد. نکته‌ای که البته در اواخر بازی کامبیز دیرباز هم به آن اشاره کرد. ایکاش سعید ابوطالب در این مرحله کیفیت را فدای کمیت نمی‌کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اولا که سناریو با حضور جک گود من و کارت تغییر چهره بسیار دشوار است دوما واقعا سطح این بازیکنا اسفناک بود اصلا شما قانون رو نمیدونی من هم نمی‌دونستم چشم بسته بازی رو نگاه میکنم چطور فرزاد حسنی که هزار تا فکت مافیایی روش هست سفید میشه اصلا اینها در سطح این سناریو نبودن باید حداقل سه بازیکن خوب در حد بهار قاسمی یا حسین مهری یا نبویان خرداد عزیزی و یا دیگران کنارشون می‌گذاشتند واقعا کمدی بود هر سه قسمت آخری که پخش شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا