خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتخاب دو روستای خراسان جنوبی به عنوان روستاهای دوستدار کتاب

طبق اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دو روستای درمیان (شهرستان درمیان) و اسفندیار (شهرستان طبس) در لیست روستاهای برگزیده کشور به عنوان روستاهای دوستدار کتاب قرار گرفتند.

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، بنابراعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دو روستای درمیان (شهرستان درمیان) و اسفندیار (شهرستان طبس) در لیست روستاهای برگزیده کشور به عنوان روستاهای دوستدار کتاب قرار گرفتند. محمود حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این خصوص گفت از ابتدای سال برنامه ریزی منظمی توسط اداره کل جهت کسب امتیازات لازم در این خصوص انجام و باعث افتخار این استان مرزی و کم برخوردار است که در زمینه کتابخانه های عمومی توانسته همپای استان های برخوردار و پرجمعیت کشور این شاخص را کسب نماید.

رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی استان گفت: هرسال براساس شاخص های فرهنگی که مهمترین آنها برخورداری از کتابخانه، میزان مطالعه، سرانه عضویت و امانت کتاب است روستاهای کشور ارزیابی و برآن اساس روستاهای دوستدار کتاب معرفی می‌شوند تا براساس آن طرح های حمایتی و برنامه های اجرایی تدوین گردد. در سالیان گذشته نیز خراسان جنوبی حائز روستای برگزیده بوده است اما امسال دو روستای درمیان و اسفندیار در این طرح برگزیده شدند که امیدواریم بستر فعلی زمینه ساز تحولی فرهنگی در این مناطق پر استعداد باشد.

حاجی در ادامه افزود در تلاشیم با عنایت ویژه ای که استاندار جهادی و رئیس فرهیخته انجمن کتابخانه های عمومی استان دارند موضوع اتمام ساخت کتابخانه اسفندیار را اتمام تا ان شاالله در این روستای دوستدار کتاب ساختمان ملکی در اختیار کتابخانه قرار گیرد و در روستای درمیان نیز زمینی توسط خیر در حال واگذاری است. وی در ادامه افزود کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی در دومین همایش بین‌المللی کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک در مشهد مقدس نیز دارای دو مقاله برگزیده بود و در شمار غرفه های برتر نمایشگاه نیز قرار گرفت است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا