خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گلایه‌ی مردم از تعطیلی آزمایشگاه سرخس در خراسان رضوی

مدیر بهداشت و درمان شهرستان سرخس گفت: «تا دایر شدن آزمایشگاه جدید، 2 بیمارستان غدیر و لقمان حکیم سرخس آماده خدمات دهی به شهروندان هستند.» محمدعلی تمدن گزارشی را درباره‌ی گلایه‌‌ی مردم ساکن سرخس تهیه‌ کرده‌است که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

روزنامه خراسان رضوی نوشت: «وجود آزمایشگاه های تشخیص طبی و پاتولوژی، یکی از ضروریات هر شهری است، اما متاسفانه تنها آزمایشگاه موجود در شهر سرخس، بیش از 25 روز است که تعطیل شده است و مردم سرخس به دلیل نبود آزمایشگاه برای تشخیص بیماری های خود سرگردان هستند.

نصرالله رضایی شهروند سرخسی در این باره می گوید: تعطیلی تنها آزمایشگاه شهر موجب شده مردم سرگردان شوند و بعضا برای آزمایش های پزشکی خود باید جاده خطرناک سرخس- مشهد را طی کنند. وی می افزاید: متاسفانه حدود یک ماهی است که مردم وقتی برای آزمایش دادن به تنها آزمایشگاه سطح شهر سرخس مراجعه می کنند با در بسته مواجه می شوند. با توجه به فاصله زیاد شهر مشهد و نبود تمکن مالی برخی از مردم برای رفتن به مشهد، این موضوع مشکلات عدیده ای را برای شهروندان سرخس به وجود آورده است و متاسفانه کسی پاسخگو نیست.

حمید علیمیرزایی دیگر شهروند سرخسی می گوید: ما این مشکل را به گوش مسئولان رسانده ایم، اما هنوز اقدامی برای رفع این مشکل انجام نشده است. از مسئولان می خواهیم برای بازگشایی آزمایشگاه فکری بکنند، زیرا از سویی مردم سرگردان هستند و از سوی دیگر مراجعه آنان به شهر مشهد هزینه های زیادی را در بر دارد و علاوه بر آن موجب طولانی شدن روند درمان می شود. یک بانوی سرخسی که همسرش دارای بیماری خاص است نیز می گوید: به دلیل تعطیلی تنها آزمایشگاه سرخس ، برای تشخیص بیماری کرونا به بیمارستان سرخس مراجعه کرده ایم، اما به ما اعلام کردند تست کرونا در سرخس انجام نمی شود و هم اکنون سرگردان هستیم و نمی دانیم چه کنیم.

همسایه های اطراف آزمایشگاه نیز به خبرنگار خراسان می گویند: مسئول‌ فنی آزمایشگاه از سرخس مهاجرت و حتی تجهیزات آزمایشگاه را نیز به جای دیگری منتقل کرده است.

ارائه خدمات آزمایشگاهی در 2 بیمارستان سرخس
مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس نیز با تایید این مشکل می گوید: حدود یک ماه است که تنها آزمایشگاه بخش خصوصی شهر سرخس به علت مهاجرت مسئول آن، تعطیل شده است.

حسین کاووسی می افزاید: شبکه بهداشت و درمان سرخس این مشکل را تا دایر شدن آزمایشگاه جدید تا حدودی حل کرده است. وی خاطرنشان می کند: در دو بیمارستان غدیر و لقمان حکیم سرخس آزمایشگاه وجود دارد و با نرخ دولتی به بیماران و دیگر مراجعه کنندگان خدمات می دهد و از این بابت شهروندان مشکلی ندارند و می توانند تا دایر شدن آزمایشگاه بخش خصوصی به این دو بیمارستان مراجعه کنند. کاووسی در پاسخ به این سوال که مردم برای انجام آزمایش های تخصصی باید چه کنند و آیا باید این راه پر پیچ و خم را تا مشهد برای آزمایش بروند، اظهار می کند: برای حل مشکل ایاب و ذهاب مردم سرخس به مشهد چاره اندیشی شده است و از نظر فنی و تخصصی آزمایش هایی که امکان آن‌ وجود دارد در سرخس انجام می شود و نمونه ها به مشهد ارسال و سپس جواب آن از مشهد گرفته و به بیمار تحویل می شود.

او درباره این که چه زمانی آزمایشگاه بخش خصوصی در سرخس دایر می شود، می گوید: شبکه بهداشت و درمان شهرستان آماده دادن مجوز برای دایر کردن آزمایشگاه به متخصصان مربوطه است و از همین جا از همه افرادی که شرایط دایر کردن آزمایشگاه در سرخس را دارند، دعوت به همکاری می کنم تا هرچه زودتر مشکل مردم درخصوص دایر شدن آزمایشگاه بخش خصوصی در شهر سرخس برطرف شود و در این خصوص اطلاعیه ای هم منتشر کرده ایم، اما کسی اعلام آمادگی نکرده است. مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس می افزاید: آزمایشگاهی که تعطیل شده مربوط به بخش خصوصی بوده که مسئول فنی آن بدون هماهنگی با شبکه بهداشت و درمان، اقدام به تعطیلی کرده و به خارج از کشور رفته است. وی اظهار می کند: اگر همین آزمایشگاه هم مسئول فنی معرفی کند ما با فعالیت آن مشکلی نداریم . از روزی که این آزمایشگاه فعالیت خود را متوقف کرده، آزمایشگاه های بیمارستان لقمان حکیم و غدیر با تمام توان در خدمت مردم سرخس هستند.

ارسال برخی نمونه های آزمایش به مشهد برای جلوگیری از رفت و آمد شهروندان

کاووسی خاطرنشان می کند: علاوه بر این دو بیمارستان،‌ مردم می توانند به آزمایشگاه مرکز بهداشت سرخس و نیز ۳ مرکز بهداشت روستایی پسکمر، گنبدلی و بزنگان برای دریافت خدمات مراجعه کنند. بعضی از آزمایش ها به علت فوق تخصصی بودن در شهرستان انجام نمی شود برای همین نمونه های آزمایش گرفته می شود و به آزمایشگاهی که طرف قرارداد شبکه بهداشت و درمان است، ارسال می شود . به همین منظور روزانه یک خودرو، نمونه ها را به یک آزمایشگاه فوق تخصصی خصوصی در شهر مشهد و نیز بیمارستان امام رضا‌ (ع) مشهد ارسال و پاسخ را دریافت و به مردم تقدیم می کند.

وی در پایان ادامه می دهد: درمانگاه تامین اجتماعی سرخس نیز به افراد تحت پوشش این بیمه ، خدمات آزمایشگاهی ارائه می دهد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا