خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آنالیز و بررسی ورق استیل 430 همراه با نکات خرید آن

رپورتاژ آگهی

ورق استیل ۴۳۰ حاوی ترکیبات کروم وعناصری چون کربن است که به دلیل خواص شیمیایی و مکانیکی مطلوب، مصرف زیادی در بازار آلیاژهای ایران دارد. با ما در این مطلب همراه شوید تا این ورق های کاربردی را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم. علاوه بر آنکه نکاتی نیز درباره خرید استیل430 به شما ارائه می دهیم.

ورق استیل ۴۳۰ چیست ؟

ورق استیل 430 نوعی آلیاژ فولادی با کد استاندارد ۱.۴۰۱۶ است. این گرید دارای مقاومت خوبی در برابر خوردگی، آب، بخار، هوا و مواد شیمیایی است و از مجموعه فولادهای ضد زنگ فریتی محسوب می‌شود. البته میزان ضدزنگی این ورق به خوبی ورق‌های استیلی سری300 با مقادیر کروم بیشتر مانند 304 و 316 نیست! 
استیل 430 دارای چگالی 7.75 g/cm3و ضریب گرمایی 0.11 cal/g°Cمی باشد. این فولاد مقاومت خوبی در برابر حرارت دارد از طرفی مقاومت آن در برابر خمش بین 22 تا 25 درصد است  به همین دلیل به خوبی برش، پردازش، خم و شکل دهی می شود. استیل ۴۳۰ فاقد نیکل و در نتیجه دارای خواص مغناطیسی است به همین دلیل به نام استیل بگیر نیز شناخته می شود.

قیمت ورق استیل 430 شهر استیل نسبت به برخی از گریدهای دیگر ورق استیل کمتر است، اما نسبت به برخی گریدهای دیگر مانند 304 و 316 بیشتر است. عوامل مختلفی مانند میزان تولید، تقاضا و عرضه، هزینه های تولید و غیره می توانند بر قیمت ورق استیل 430 و سایر گریدهای ورق استیل تأثیر بگذارند.

ویژگی های برتر استیل430

استیل 430 در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا دارای ویژگی‌ها و خواص فیزیکی و شیمیایی خاصی است که به چند مورد از آن اشاره می کنیم:

  •  مقاومت در برابر زنگ زدگی
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی تنشی و ترکیبی
  • مقاومت در برابر حرارت و اکسیداسیون در دماهای بالا
  • نرمی و انعطاف پذیری با مقدار کربن پایین

عضو محبوب خانواده سری 400

استیل های سری 400 و سری 300 هر دو از جنس فولاد ضد زنگ هستند، اما تفاوت‌هایی در خواص مکانیکی، شیمیایی و فیزیکی با هم دارند. به عنوان مثال استیل سری 400 دارای مقاومت بیشتری در برابر خوردگی است و به دلیل حاوی کروم بیشتر، مقاومت بهتری در برابر خوردگی پایین pH  ازخود نشان می دهد. از طرفی استیل گرید 300 از مقاومت بیشتری در برابر حرارت برخوردار است و خواص مغناطیسی کمتری دارد.

استفاده از هر نوع استیل بسته به نیاز و شرایط کاربردی مختلف متفاوت است. در حال حاضر در میان زیر مجموعه استیل سری 400 از جمله استیل 410 و استیل 420، گرید 430 به دلیل خواص و ویژگی های کاربردی فروش بالایی دارد.

کاربردهای ورق استیل ۴۳۰ چیست ؟


برخی از مهمترین کاربردهای ورق استیل 430 عبارتند از:

  • صنایع خودروسازی به عنوان جزء اصلی در تولید قطعات خودرو مانند پنل‌های درب، قطعات داخلی و خارجی خودرو و تولید لوازم جانبی
  • صنایع غذایی در تولید تجهیزات آشپزخانه، قاب‌های مایکروویو، مخازن آب، سینک‌ها و ماشین‌های ظرفشویی و…
  • صنایع ساختمانی  در تولید درب‌ها، پنجره‌ها، سیستم‌های تهویه مطبوع و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی
  • صنایع الکترونیکی در تولید قطعات الکترونیکی مانند باتری‌ها، کانکتورها و سیم‌های الکتریکی، بدنه‌های تلویزیون و رادیو
  • صنایع پزشکی برای تولید ابزار جراحی، ابزارهای دندانپزشکی و تجهیزات پزشکی دیگر
  • صنایع نفت و گاز برای ساخت لوله‌های گاز و نفت، تجهیزات حفاری و تجهیزات پالایشگاهی 

جوشکاری ورق استیل 430

جوشکاری ورق استیل 430 معمولا با استفاده از روش جوشکاری TIG یا MIG انجام می‌شود. قبل از شروع جوشکاری، ورق‌های استیل 430 باید به طور کامل تمیز شوند تا از وجود هرگونه روغن، چربی، خاک و غیره عاری گردد.

همچنین در فرایند جوشکاری این ورق برای جلوگیری از اکسیداسیون و زنگ زدگی، باید از گاز محافظ مناسب استفاده شود. در نهایت پس از جوشکاری، باید محل اتصال با دستگاه سنجش بازرسی شوند تا اطمینان حاصل شود که جوش‌ها به درستی انجام شده‌اند و هیچ نقصی در آن وجود ندارد. 

انواع ورق استیل 430

ورق استیل 430 با توجه به ترکیبات خود و پردازش و پولیشی که روی  سطح آن انجام می شود انواع مختلفی دارد.

از جمله:

 ورق استیل ۴۳۰ مات

ورق استیل 430 مات، ظاهر مات و غیربازتابنده ای دارد و در پروژه هایی که زیبایی اولویت ندارد یا پرداخت اولیه مهمتر است مورد استفاده قرار می گیرد.  به عنوان مثال استیل430 مات در صنایع ساخت تجهیزات دارویی و شیمیایی کاربرد زیادی دارد. 

ورق استیل ۴۳۰ براق 

ورق استیل 430 ظاهر براق، درخشان و صیقلی دارد. در صنعت خودروسازی از این نوع ورق ها برای ساخت قطعات داخلی و خارجی خودروها استفاده می‌شود. همچنین در صنعت غذایی نیز برای ساخت تجهیزاتی مانند مخازن نگهداری مواد غذایی، ماشین ظرفشویی و غیره کاربرد دارد با این حال مهمترین مصرف استیل 430 براق معماری و دکوراسیون ساختمانی، پوشش ستون ها، تزئینات و پانل های دیوار است.

راهنمای خرید ورق استیل 430

خرید استیل با گریدهای مختلف یکی از مهمترین چالش هایی است که ممکن است در صنعت یا کسب و کار خود با آن مواجه شوید. بعد از این که بر اساس نیازهای پروژه خود استیل 430 را برای خرید انتخاب کردید باید کیفیت این محصول را مد نظر قرار دهید. مطمئنا هرچه استیل با کیفیت تر باشد دارای مقاومت بیشتری در برابر خوردگی، زنگ زدگی و سایر آسیب‌های محیطی است.

قبل از خرید ابعاد و وزن استیل را نیزباید مشخص کنید. برای مثال اگر قصد دارید استیل 430 را برای ساخت قطعات ماشین بخرید، باید برآورد درستی از اندازه و شکل مورد نیاز داشته باشید. همچنین باید بدانید چه انتظاری ازعملکرد استیل در پروژه مورد نظر خود دارید. ممکن است استیل را برای محیط‌های خورنده بخواهید پس باید به ویژگی مقاومت استیل در برابر خوردگی توجه کنید. 

نکته آخر انتخاب فروشگاه معتبر است، بهتر است به فروشگاه‌های معتبر و معروف مراجعه کنید که علاوه بر کیفیت بالا، محصولات خود را با قیمت رقابتی و گارانتی عرضه می کنند. گارانتی و خدمات پس از فروش به شما اطمینان می‌دهد که در صورت وجود هرگونه مشکل، می‌توانید محصول را بازگردانید یا تعمیر کنید. قبل از خرید استیل430، حتما از فروشگاه بپرسید که آیا خدمات تحویل و حمل و نقل را ارائه می‌دهند یا خیر و هزینه آن چقدر است؟! امیدوارم که این راهنمای مختصر و مفید برای خرید استیل430 به شما کمک کرده باشد.

پایان
همانطور که خواندید ورق استیل 430 یکی از انواع فولاد ضدزنگ کرومی است که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع ورق استیل به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی، مقاومت در برابر حرارت و قابلیت شکل‌دهی خوب، در صنایع مختلفی چون خودروسازی، صنایع غذایی، صنایع الکترونیکی، صنایع ساختمانی و غیره کاربرد دارد. 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا