خرید تور تابستان ایران بوم گردی

به انگیزه بازی شهرام حقیقت‌دوست در «مرداب»؛ «خلافکاری که خدا دوستش دارد»

سایت فیلم نت نوشت:

«خدا منو دوست داره؛ درسته خلاف می‌کنم، اما چون بهش اعتقاد دارم، خدا هم برای من می‌رسونه!». این منطق ایرج، کاراکتری اهل رشت که شهرام حقیقت دوست در سریال «مرداب» محصول اختصاصی فیلم نت که چهارشنبه ها ساعت 8 صبح پخش می شود، نقشش را بازی می‌کند، عجیب درباره اغلب بدمن‌هایی که تا به حال بازی کرده، صدق می‌کند؛ خلافکاری که نه فقط خدا، که تماشاگر هم دوستش دارد!

در عین برق شرارتی که از چشم‌های رنگی او می‌بارد و آن خیرگی تند نگاه شلاقی‌اش، تماشاگر دوستش دارد. با بزهکاری‌هایش حال می‌کند و نگران گیر افتادنش می‌شود. یک جور ضد قهرمان که سیاه نیست و کمال‌گرایی قهرمان‌ها را هم ندارد. شبیه خلافکارهای خرده پا به نظر می‌رسد، اما آن‌قدر جگر دارد پایش که بیفتد، دست به گانگستربازی‌هایی بزند که مثل بمب صدا کند!

کاراکترهای شروری که حقیقت‌دوست می‌سازد، کاریزمای دلنشینی دارند که با سماجت و پررویی جالبی، خودشان را در دل تماشاگر جا می‌کنند.

ناصر در سریال دهه هشتادی متوسط، اما نوستالژیک «خط قرمز» یکی از همین آدم‌ها بود. یک خط‌شکن واقعی. وصله نچسب ناسازگاری بین چند بچه دبیرستانی پاستوریزه. حقیقت‌دوست اما با نقشی که پیشتر به نام حامد بهداد ثبت شده بود، چنان شلتاق انداخت و خوب خودی نشان داد که اصغر فرهادی نتوانست از او برای بازی در سریال «داستان یک شهر ۲» دعوت نکند!

ته تغاری شیطانی که در هر حال پوئن بیننده برای او، شکل خنده‌ای معنادار گوشه لب ثبت می‌شود! حالا می‌خواهد تیزی بکشد یا لاتی‌اش را پر کرده باشد. حالا ببینید در نقش‌های مثبت چطور با همین مشخصه‌ها ورق را برمی‌گرداند. آدمی می‌شود که همدلی می‌گیرد. سرتق سابق و عزیزکرده دردانه فعلی!

می‌تواند در کسوت خلبانی شهید، دلسوزی بیننده را برانگیزد (شوق پرواز) یا مردی شود که همسرش با ناباروری‌شان کنار نمی‌آید و او باید به هر بدبختی که شده، هوس بچه دزدی زنش را کنترل کند (خداحافظ بچه)! یا سرگردی که شصتش خبردار می‌شود «دکستر» بازی رفیقش گل کرده، هم باید بابت عشق دیرینه‌ای که به خواهر او دارد، خاکی به سرش کند و هم به حساب رفیق برسد (خون سرد)!

او در «مرداب» هم حسابی دلبری می‌کند. دله دزد سرخوشی که توهم زده مو لای درز نقشه‌هایش نمی‌رود، اما هر بار رکب می‌خورد و دستش رو می‌شود. چه باک که ادعایش ته ندارد!

آن‌قدر در سال‌ها همکاری با امثال حسین کیانی اندوخته که بداند چطور خرجشان کند. همیشه هم صدش را می‌گذارد.

حقیقت‌دوست گویا برگشته که بماند؛ مثل همیشه، بدون شوآف و جار و جنجال!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا