خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برادر روح الله عجمیان: حكم اين دو نفر (كرمي و حسيني) محاربه بود و ربطي به ما نداشت ؛ فقط مي‌خواهيم اين فرد و همسرش مطابق قانون اعدام شوند

مهدی بیک اوغلی در روزنامه اعتماد نوشت:

12آبان‌ماه بود كه سيد ميرزا ولي عجميان پدر شهيد عجميان با حضور در برنامه صبح بخير ايران صداوسيما، اظهاراتي را در خصوص روند پيگيري پرونده موسوم به اتوبان كرج مطرح كرد كه بازتاب‌هاي بسياري در فضاي عمومي پيدا كرد. سيد ميرزا ولي‌ عجميان ادعا كرد كه رسيدگي به پرونده قضايي فرزندش به دليل اعمال نفوذ برخي افراد از روال عادي خود خارج شده و وارد مسير ديگري شده است. اين در حالي است كه تاكنون ۲ نفر يعني محمدمهدي كرمي و سيدمحمد حسيني در ارتباط با اين پرونده روز ۱۷ دي‌ ماه ۱۴۰۱ اعدام شده و ۹ نفر ديگر نيز احكام سنگيني دريافت كرده‌اند. بلافاصله در واكنش به اعتراض جنجالي سيدميرزا ولي‌ عجميان، رييس كل دادگستري استان البرز اعلام كرد: «هيچ‌كس در اين پرونده له يا عليه متهمان دخالت يا توصيه به صورت شفاهي يا كتبي نداشته است.» همچنين خبرگزاري ميزان، رسانه رسمي قوه قضاييه، با انتشار مطلبي توضيحاتي در رابطه با اظهارات پدر روح‌الله عجميان ارايه كرد و نوشت: «پس از رسيدگي و صدور احكام مجدد، آراي ديوان عالي قطعيت يافت و بدين‌ترتيب «حميد قره حسنلو» به ۱۵سال حبس نفي بلد؛ «رضا آريا»، «حسين محمدي» و «مهدي محمدي» هر كدام به ۱۰ سال حبس نفي بلد محكوم شدند. متهمان «محمدامين اخلاقي ساوجبلاغي»، «امين مهدي شكراللهي» و «فرزانه قره‌حسنلو» هر كدام به ۵ سال حبس نفي بلد و «علي معظمي گودرزي» به ۳ سال حبس نفي بلد محكوم شدند.» سيد حسين عجميان برادر روح‌الله عجميان در گفت‌وگو با «اعتماد» ضمن بازخواني روايت خانواده شهيد عجميان از روز حادثه، مطالبات اين خانواده از دستگاه قضايي را تشريح مي‌كند.

حضور و ترك يكي از برنامه‌هاي صدا و سيما توسط پدر شما، بازتاب‌هاي زيادي در جامعه پيدا كرده است. اظهارات پدر شما اما نيمه‌كاره باقي ماند. درباره اصل گلايه‌هاي پدر توضيح مي‌فرماييد؟

اگر قرار است با ما مصاحبه كنيد، خواهشا همه صحبت‌هاي ما را منتشر كنيد. بگوييد سيد حسين عجميان برادر شهيد سيد روح‌الله عجميان اين حرف‌ها را زده است. مساله اين است فردي كه با لگد به برادرم ضربه زده و دست چپ برادر مرا شكسته، يك (ضربه) چاقو هم به پهلوي برادرم زده است، در ادامه چند سانت آن را به جگر برادرم فرو كرده و با اين ضربه باعث مرگ برادر من شده، اعدام نشده است. چرا؟ در واقع اين آقا برادر من را به قتل رسانده است. اما چون پولدار و دكتر است، روابط زيادي دارد و…. كسي با او برخوردي نكرده است. برخي افراد و جريانات با نفوذ از مقام خود سوءاستفاده كرده و مسير پرونده را تغيير دادند. در صورتي كه اين افراد و جريانات اگر به فكر نظام و كشور بودند، بايد زور خود را مي‌زدند تا يك نفر از معترضان هم آزاد نشود. در صورتي كه برعكس عمل كرده‌اند. ما از دستگاه قضايي مي‌خواهيم تا مطابق قانون برخوردهاي لازم را صورت دهند. ما نمي‌خواهيم رفتار غيرقانوني صورت بگيرد؛ فقط مي‌خواهيم اين فرد و همسرش مطابق قانون اعدام شوند.

اما نظر مسوولان دادگستري البرز با شما متفاوت است. آنها بيانيه‌اي را منتشر كرده و اعلام كردند مطابق قانون روند كلي بررسي‌هاي پرونده صورت گرفته است.

در اين پرونده دو نفر آدم بي‌خانواده را اعدام كردند (اين ادعايي است كه البته توسط مسوولان قضايي رسما تكذيب شده است) اما فرد اصل كاري را كه دكتر بود، اعدام نكردند. (در روز حادثه) زن اين فرد فيلم مي‌گرفت و مي‌فرستاد به خارج. ما نه خصومت شخصي با كسي داريم و نه كسي با داداش من خصومت شخصي داشته است. اينها آمدند نظام را بردارند، روح‌الله ما به خاطر نظام و دولت و ملتش وارد ميدان شده، حقش نبود كه اين‌طور با ما رفتار شود. 3نفر از قاتلانش را كلا آزاد كرده‌اند. چرا مثلا؟ مگر مي‌شود يك نفر كه حكمش اعدام بوده،؛ ناگهان 15سال حبس بگيرد. اگر دست برخي افراد با نفوذ در كار نبود، ‌چرا وقتي اين همه مصاحبه و فيلم و گفت‌وگو و كليپ منتشر شد كه اين افراد پيگير آزادي اين دكتر بوده‌اند. چرا اين افراد يك بار نقش خود را در پيگيري پرونده تكذيب نكردند. يعني چون اين فرد پول دارد نبايد اعدام شود؟ بعد برخي افراد بي‌صدا و بي‌خانواده كه پول نداشتند، اعدام شوند.

يعني شما معتقديد كه 2نفري كه صداي كمتري داشتند، ذيل افراد محروم و فقير جامعه بودند، حكم اعدام گرفته‌اند و افراد…

كاري به كساني كه مرفه‌اند، پولدارند و دست‌شان به دهن‌شان مي‌رسد، نداشتند. كسي مثل قره‌حسنلو كه حداديان را به قتل رساند، همان روز برادر مرا هم كشت. در خرمدشت (كرج) هم به يك روحاني حمله كرد، بعد هم به پل حصارك (كرج) رفتند و يك كيوسك پليس را آتش زدند و… اما اين فرد را اعدام نكردند، چون پول دارد. اين فرد در سه منطقه حضور داشته و سه نفر را هم زده است. دست چپ داداش مرا شكاند و يك چاقو به پهلوي او زد. مردم معترض ايستاده بودند و كسي واكنش نداشت تا زماني كه قره‌حسنلو فرمان حمله را صادر كرد و مردم ماموران را هم زدند.

شما اسناد و مدارك اين اظهاراتي كه مطرح مي‌كنيد را داريد؟

فيلم اين رخدادها در فضاي مجازي وجود دارد. همه از آن باخبرند. سند و مدرك نيازي ندارد. همسر اين آقاي دكتر، فيلمبردار رخدادها بوده است، تصوير شوهرش را از كمر به پايين مي‌گرفته تا شناسايي نشود و فيلم باقي افراد را كامل ثبت مي‌كرده است.

مطالبه شما و خانوادتان از مسوولان قضايي استان البرز چيست؟

مقامات قضايي كار خود را به نحو احسن انجام داده و احكام قانوني را عادلانه صادر كردند. ما از آنها تشكر مي‌كنيم، اما برخي افراد و جريانات اين روند را تغيير دادند. ما اساسا نبايد هيچ انتقادي به دستگاه قضايي داشته باشيم، چون كارشان را به نحو احسن انجام دادند. اما برخي افراد داراي نفوذ روند پرونده را منحرف كردند. افرادي كه اين‌گونه رفتار مي‌كنند، نامه‌نگاري مي‌كنند تا يك خائن به مملكت را آزاد كنند…

آيا شما هيچ‌وقت با اين افراد كه نسبت به آنها انتقاد داريد، ارتباط يا ديداري داشتيد تا خواسته‌هاي‌تان را منعكس كنيد؟

اگر دقت كرده باشيد، اين فرد (نام اين فرد در دفتر روزنامه محفوظ است) در ساير مراسم‌هاي مرتبط با رخدادهاي اخير حضور پيدا مي‌كند، اما در مراسم‌هايي كه خانواده ما هستند، حضور پيدا نمي‌كند. در مراسم شهيد علي‌وردي و… شركت مي‌كند، اما هر زمان كه ما جايي هستيم حضور پيدا نمي‌كند. ظاهرا خودشان مي‌دانند چه كرده‌اند.

زماني كه قرار بود اعدام محمد كرمي و سيد محمد حسيني اجرايي شود، آيا خانواده شما به مسوولان اعلام كردند كه شكايتي از اين افراد ندارند و طرف حساب اصلي پرونده، فرد ديگري است؟

اين پرونده دعواي شخصي نبود كه با رضايت ما، آن دو نفر آزاد شوند. اين افراد براي سرنگوني و برداشتن نظام تلاش كرده بودند و دستگاه قضايي پرونده را رسيدگي مي‌كرد. ربطي به ما نداشت.

پدر و مادر شما در زمان دادگاه حضور نداشتند؟ اعلام رضايت خانواده شما در مورد آن دو جوان باعث تغيير راي نمي‌شد؟

چرا پدر و مادر من هم در مراحل مختلف دادگاه و… حضور داشتند اما اينكه آيا اعلام رضايت كرده بودند يا نه نمي‌دانم. حكم اين دو نفر (كرمي و حسيني) محاربه بود و ربطي به ما نداشت. 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا