خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بررسی تغییرات نرخ آپارتمان های مبله در تهران

به طور معمول اجاره روزانه یک واحد مبله در تهران نسبت به اقامت در هتل‌ها، به خصوص برای اقامت‌های بلندمدت، اقتصادی‌تر است. علاوه بر این، تمایل به حضور در یک محیط راحت، شبیه به خانه، عامل دیگری در افزایش تقاضای مردم برای اجاره واحدهای مبله در تهران است. این واحدها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا یک فضای صمیمی با امکانات کامل زندگی را برای مسافران فراهم آورند.

وقتی تصمیم به اجاره آپارتمان مبله در تهران می‌گیرید مبلغ اجاره سوئیت و آپارتمان مبله و اجاره ‌بها آن از اصلی‌ترین مواردیست که به عنوان شاخص مهم در انتخاب سوئیت و آپارتمان مبله ، به آن توجه می‌کنید. به نظر شما قیمت اجاره روزانه واحد مبله در مناطق مختلف تهران در طول یک سال گذشته تا چه اندازه رشد داشته است؟

در این گزارش قرار است به بررسی قیمت اجاره روزانه واحد مبله در ده منطقه مختلف از تهران و میزان رشد قیمت‌ها به نسبت سال گذشته بپردازیم.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت اجاره بها آپارتمان مبله در مناطق مختلف تهران

با 1.000.000 تومان می توان یک واحد 60 متری تک خواب، بدون پارکینگ اختصاصی، با حداقل‌ امکانات را در زعفرانیه برای یک روز اجاره کرد. با همین مبلغ می‌توانید در مرکز شهر تهران و در محدوده‌ی امیریه یک واحد دوبلکس دو خوابه، 90 متری، با امکانات معقول را به صورت روزانه اجاره کنید. شما برای اجاره یک واحد با امکانات برابر در محدوده زعفرانیه باید بودجه‌ی 3 تا 4 میلیون تومانی در نظر داشته باشید.

از مثال کاملا پیداست که قیمت اجاره واحد مبله در تهران بیش از هرچیز تابع چه عواملیست. به طور کلی عواملی مانند شهر، محله، دسترسی‌ها، امکانات اطراف واحد، متراژ آپارتمان موردنظر و همچنین امکانات داخلی واحد به صورت مستقیم بر قیمت اجاره روزانه آپارتمان تاثیرگذارند؛ اما در کلان شهر تهران عامل محله بیش از هرچیز بر تعیین قیمت اجاره آپارتمان مبله موثر است.

بررسی میزان رشد قیمت‌ها در ده منطقه تهران

برای بررسی میزان تغییر قیمت‌ها در یک سال گذشته به سراغ چند پلتفرم کارآمد در زمینه اجاره روزانه واحدهای اقامتی در کشور رفته‌ایم و اطلاعاتی که در ادامه می‌خوانید با توجه به داده‌های موجود بر روی چند سایت میهمان شو، اتاقک، شب، جاباما و هومسا گرد هم آمده است.

یک واحد 115 متری 2 خواب با پارکینگ اختصاصی در محله الهیه تهران در مرداد 1401 با پرداخت مبلغ 2 میلیون تومان با ظرفیت 4 نفر اجاره می‌شد. مبلغ اجاره بها این واحد در مرداد 1402 با رشد 50 درصدی به سه میلیون تومان تغییر کرده است.

اجاره بها یک واحد آپارتمان 95 متری با ظرفیت پذیرش 4 نفر در محدوده شهرک غرب تهران در مرداد سال گذشته به ازای هر شب اقامت یک میلیون و هشتصد هزار تومان بود که این مبلغ با رشد 16 درصدی در مرداد 1402 با قیمت دو میلیون صد هزار تومان اجاره می‌شد.

یک آپارتمان دو خواب لوکس در محدوده پاسداران در مرداد 1402 با مبلغ 4 میلیون و صد هزار تومان اجاره می‌شد. این مبلغ به نسبت سال گذشته با 12 درصد رشد افزایش یافته است. واحد فوق در تابستان 1401 با مبلغ سه میلیون و 600 هزار تومان اجاره می‌شد.

یک آپارتمان مبله نوساز به متراژ 100 متر با دو خواب و ظرفیت پذیرش 4 نفر، در محدوده یوسف آباد را می‌توان با قیمت یک میلیون و 900 هزار تومان به ازای هر شب اقامت، اجاره کرد. این آپارتمان در سال گذشته با مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان اجاره می‌شد که با توجه به قیمت فعلی میزان رشد آن بیش از 60 درصد بوده است.

با بررسی نمودار زیر اطلاعات بیشتری درباره نرخ اجاره روزانه آپارتمان مبله و اجاره سوئیت در ده منطقه مختلف تهران را به دست می‌آورید. در این نمودار قیمت فعلی و میزان رشد قیمت‌ها در یک سال گذشته برای واحدهایی با متراژ و مشخصات مشابه در ده منطقه مختلف از تهران بررسی شده است. واحدهای مود بررسی همگی واحدهایی با متراژ 80 متر و دو خواب در طبقه همکف یا طبقه اول یک آپارتمان هستند.

با بررسی صورت گرفته در گزارش فوق می‌توان اظهار داشت نرخ اجاره روزانه واحد مبله در تهران به نسبت سال گذشته به طور میانگین 50 درصد رشد داشته است. البته باید توجه داشت که نرخ‌های ذکر شده در گزارش فوق به طور دقیق میزان رشد قیمت اجاره بها در کل شهر تهران را پوشش نمی‌دهند، همچنین قیمت نهایی اجاره بهای هر واحد با توجه به امکاناتی که برای میهمان‌ها فراهم آورده تعیین می‌شود و قیمت‌ها تنها تحت تاثیر منطقه و محله نیستند. قیمت اجاره روزانه آپارتمان مبله در هر منطقه مطابق با سن بنا، امکانات واحد، موقعیت مکانی و شرایط میزبان متفاوت خواهد بود. همچنین در این گزارش از داده های سایت های میهمان شو، جاجیگا و اتاقک استفاده شده است.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا