خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ملت می خواهد تعریف اجتهاد و عدالت را در مورد همه ببیند! | غلامرضا بنی اسدی

غلامرضا بنی‌اسدی، روزنامه‌نگار، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:


فضای سیاسی و انتخاباتی دارد داغ‌تر می شود اما سردی می‌افزاید. قصه صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی  را با پیش آهنگ‌هایی که بر ضرورت خالص سازی سیاسی می نواختند و مملکت را ملک اختصاصی خود می خواندند، شنیدیم. صداهای به انتقاد بلند شده و هشدار دهنده را هم به گوش گرفتیم ما مردم هرچند معلوم نیست آنان که در جایگاه مسئولیت باید بشنوند، شنیده باشند یا خیر.

اما مسئله فقط مجلس شورای اسلامی و نامزد های نمایندگی اش ختم نشد. زبان های تند، تیر کلمه در چله کمان بیان کرده و نامزد های نمایندگی مجلس خبرگان را هم هدف قرار می دهند. از نوپا مجریِ تلویزیون که می خواهد پله های ترقی را چند تا یکی بپیماید و علنا نامزدی را به تمسخر و طعنه می گیرد تا دیگرانی که در جایگاه های مختلف، احساس تکلیف کرده، سنگ بردارند و بر پنجره خانه این و آن بزنند.

در این میان تریبون داری محترم، در توئیتی- که پلتفرمش برای اکثریت مردم فیلتر است- نوشت: “آقای حسن روحانی به عنوان «مجتهد عادل» برای خبرگان رهبری نامزد شده. ملت می‌خواهند تعریف شورای محترم نگهبان از «اجتهاد و عدالت» را در این موردخاص، از نزدیک ببینند”

حرف جالبی است. فقط این که “اجتهاد” روحانی را باید بعد از سه دوره که به عنوان مجتهد در مجلس خبرگان بوده است را در مرحله چهارم باید بسنجند؟ حالا عدالت ملکه ای است که می شود یک روز باشد و همان روز هم از دست برود اما اجتهاد وقتی برای سه دوره حاصل بود برای دوره چهارم در آن خدشه کردن یک مقدار به طنز می ماند.

با این همه من به عنوان کوچکترین عضو ملت، با این تریبون دار محترم موافقم اما نه فقط در باره آفای حسن روحانی که در باره آقایان دیگر هم این اجتهاد سنجی و عدالت آزمایی انجام شود. فقط حرف ایشان نیست که مثلا در اجتهاد روحانی تردید داشته باشد. بسیاری از مردم در اجتهاد خیلی های دیگر نیز همین نگاه را دارند.

چه خوب است تردید ها به طریق ممکن رفع شود تا ملت وقتی می خواهند رای دهند، با یقین به عدالت و اجتهادِ حضرات، نامِ مبارک‌شان را بر برگه رای بنویسند و برکت روز و روزگارشان شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا