خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زیباکلام: دهه هشتادی‌ها ما را لعنت می‌کنند/ چه کسی از شما خواسته اسرائیل را نابود کنید/ اهواز آب ندارد، می‌خواهند یمن را درست کنند

نسرین نیکنام در مقدمه‌ی گفتگوی صادق زیباکلام با سایت دیدار نیوز نوشت:

دکتر صادق زیباکلام چهره شناخته شده دانشگاهی در قسمت دوم گفت‌وگو با دیدار و برنامه اصل ۲۷ به این موضوع اشاره داشت که اگر هر زمان نظام احساس خطر کند، افراد را دستگیر و زندانی می‌کند.

او به فعالیت‌های اپوزیسیون خارج از کشور در جریان اتفاق‌های ۱۴۰۱ اشاره می‌کند و می‌گوید: این اپوزیسیون با واقعیت‌های جامعه ایرانی فاصله زیادی داشت یعنی هیچ شناختی نداشت؛ از این رو همه فعالیت‌ها و راهپیمایی‌ها گرچه خیلی سر و صدا به پا کرد و مورد توجه هم قرار گرفت، اما همه در حد شعار باقی ماند.

این استاد دانشگاه می‌افزاید: اپوزیسیون خارجی فکر می‌کرد، با حمله و فحاشی می‌تواند کار را جلو ببرد، اما نرفت و دلیل این اتفاق هم این است که آن‌ها نه طرحی برای این کار داشتند نه برنامه درستی و گام‌های برداشته شده هیچ کدام منجر به نتیجه نشد.

به گفته صادق زیباکلام، جمهوری اسلامی هم با آگاهی از این ضعف‌ها هیچ نگرانی بابت فعالیت‌های اپوزیسیون نداشت، چون می‌دانست آن‌ها کاری از پیش نمی‌برند.

او به شرایط کشور پیش از انقلاب ۵۷ هم اشاره می‌کند و می‌گوید: آن زمان ما فکر می‌کردیم که در کشور هیچ اتفاق مثبتی نمی‌افتد و باید اصلاحات صورت گیرد، اما حالا معتقدم خیلی از برنامه‌های شاه درست بود، برنامه‌های اقتصادی، اصلاحات ارضی، ذوب آهن، پتروشیمی، کشیدن راه‌آهن و این رویه بعد از انقلاب هم ادامه پیدا کرد.

زیبا کلام این را هم اضافه می‌کند که “خواسته ما در سال ۵۷ خواسته سیاسی بود، زیرا در آن زمان حدود ۶ هزار زندانی سیاسی در زندان اوین بود و ما می‌خواستیم آنجا را با خاک یکسان کنیم و این تعبیر که می‌گویند ما به دنبال آب و برق مجانی بودیم واقعیت ندارد.”

این استاد دانشگاه با اشاره به حضور روشنفکران و نخبگان در راس مخالفان شاه، می‌گوید: «باور می‌کنید که در آن زمان شیرین عبادی علیه محمدرضا شاه کلی سخنرانی می‌کرد، عبدالکریم لاهیجی و عباس میلانی جزء نخبگانی بودند که دنبال اصلاحات بودند نه چیز دیگری.»

او می‌گوید: «حالا به مرحله‌ای رسیدیم که نسل‌های دهه ۶۰، ۷۰ و حتی ۸۰ بدون اینکه درباره تفکرات و دلایل انقلاب در سال ۵۷ تحقیق کنند انگشت انتقاد به سوی ما گرفته‌اند و می‌گویند کاش قلم پایتان می‌شکست و انقلاب نمی‌کردید.»

زیباکلام معتقد است: “ریشه این بغض و کینه این است که ما عقب مانده‌ایم یعنی جامعه ما عقب مانده است، زیرا جامعه‌ای که گذشته را نشانه گرفته و با کینه به آن نگاه می‌کند، چگونه می‌خواهد برای آینده برنامه‌ریزی کند و جلو برود.”

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه براندازان می‌خواهند که رژیم کنونی را سرنگون کنند، می‌گوید: «اگر چنین تصمیمی وجود دارد و تصمیم درستی هم است پس چرا ایراد می‌گیرند که چرا ما سال ۵۷ انقلاب کردیم، نمی‌شود گفت تصمیم ما غلط بوده و تصمیم آن‌ها درست است و برعکس.»

او ادامه می‌دهد: «حرفم این است ما به دنبال خواسته‌های مدنی بودیم، اما دهه هشتادی‌ها کینه زیادی از ما دارند و می‌خواهند ما را خفه کنند، اما یک بار هم از ما نپرسیدند که چرا انقلاب کردید و مدام ما را مزدور و خائن می‌دانند.»

زیباکلام می‌افزاید:‌ «ای کاش در آن ۴ ماهی که صد‌ها نفر کشته و نابینا شدند، حاکمیت به این فکر می‌افتاد که با نسل جدید وارد گفت‌وگو شود تا ببینید حرف آن‌ها چیست و چه می‌خواهند، اما این کار را نکرد.»

به گفته این استاد دانشگاه، “جمهوری اسلامی در ماجرای یمن و حوثی‌ها به دنبال این بود که کاری انجام شود، اما سوال اینجا است ورود به یمن چه فایده‌ای برای کشور داشت و جواب یک کلام است هیچ، جز اینکه باید شرایط زندگی ۲۰ میلیون نفر را فراهم کنیم، از آب و برق و تامین خوراک گرفته تا ساخت بیمارستان و درمانگاه؛ اما بعد از گذشت بیش از سی سال از جنگ، خرمشهر و اهواز آب لوله کشی و آبادان فاضلاب ندارد.”

او ادامه می‌دهد: «از دیگر دستاورد‌های جمهوری اسلامی حمایت از سوریه است که نتیجه آن وجود یک رژیم دیکتاتور است که مردم آنجا دلخوشی از آن ندارند، اما جمهوری اسلامی این کشور را به عنوان محور مقاومت معرفی می‌کند.»

زیباکلام این را هم اضافه می‌کند: «اساسا چه کسی به جمهوری اسلامی اجازه داده یا گفته که باید اسرائیل را نابود کند، این اجازه را مردم دادند؟ همه پرسی شده است؟ مجلس گفته؟ در قانون اساسی نوشته شده؟ فلسطینی‌ها گفته‌اند؟»

او معتقد است: «اسرائیل وارد جنگ با ایران نمی‌شود و این موضوع را نه ایران می‌خواهد نه اسرائیل و نه حتی آمریکا، اما اگر روزی این اتفاق بیفتد بی‌شک آمریکا پشت اسرائیل می‌ایستد و آن وقت است که یک تیر چراغ برق در ایران سالم نمی‌ماند و حتی روسیه و چین هم هیچ کمکی به ایران نمی‌کنند، حتی آن‌ها از این اتفاق خوشحال هم می‌شوند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. کو گوش شنوا! تا پول های نفت و معادن مملکت بی حساب کتاب جا به جا می شود، وضع ممکلت همین خواهد بود. به دنبال آزادی اجتماعی و مدنی بودید، آزادی های سیاسی را هم از دست دادید و سرزمین را سوزاندید!

    28
    24
    1. حرفهای شما استاد درسته بلاخره باید شما نخبگان و صاحبنظران و طراحان و حقیقت گویان راه برون رفت از تمام چالش‌ها اقتصادی و معیشتی و فرهنگی اجتماعی دوستی با تمام کشورهای دنیا برای دهه هفتاد وهشتادیها ترسیم کنید تا کشوررا ازتمام مشکلات نجات دهید

      9
      19
  2. اونجا که راجع به ارمیتا گراوند،دروغ گفتی خوشم نیومد و به بقیه حرفهات هم ادم شک میکنه…ولی در مجموع صحبتهای الان قابل تامله.

    20
    13
  3. واقعا دکتر زیبا کلام واقعیت جامعه ما را به تصویر کشید درود برشرفت که همیسه حرف حق میزنی

    28
    27
    1. هرگز حرف زیبا کلام حرف حق نیست.
      نمی دانم چرا همه ی ظالمان و متجاوزان باید متحد باشند وبودجه ی کشورشان را صرف ظلم و تجاوز کنند وما چشم و گوش بسته تشویقشان کنیم ولی هیچ کس نباید از مردم محروم و ستمدیده حمایت کند ؟ اگر مشکلاتی در داخل کشور هست باید رفع شود ولی این نباید مانع کمک به مردم ستمدیده یمن و فلسطین گردد.
      من واقعا خوشحالم که مردم فلسطین که ۷۰ سال است دارند فقط کشته می دهند برای اولین بار در دستانشان بجای سنگ تفنگ و موشک است.
      ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم
      به امید پیروزی همه ی مظلومان و ستمدیدگان جهان

      30
      22
  4. سلام زیبا کلام باید برگردد به تاریخ چرا چون اساساً اینکه مخالف کردن با دوران ستم شاهی که دانشجو بود تاریخ هفت هزار سال ایران را باید مرور کند وبعد حرف بزند ما یهودیان را از چنگال بخت النصر آزاد کردیم در خشک سالی دوران هخامنشی خوزستان با این نشکل دست وپنج نرم می کرد ودر آن تاریخ داتیال نبی ع که به توصیه موبدان مذهبی و وجود مبارک دانیال نبی به پادشاه گفتند که اگر دانیال نبی به ایجا بیاید دعا کند باران خواهد آمد در مابه ازائه ۲۵ پنج هزار امیر ارتش به یهودیان به ابران بیاید قدمهای مبارک دانیال پیامبر رحمت به ایران باران شروع به باریدن گرفت سر زمین خوزستان حاصل شد و بعد از آن دولت پادشاهی باتوجه آ یین موبدان توصیه عمارت وزارت نقش داشتن در دولت به دانیال اعطاء گردید پس از چندی یهودیان با کشتن تعدادی از امیران سپاه شاهنشاهی اقدام به لشکر کشی ودر خفاء به ایران آمدن دانیال نبی را به شهادت رساندنند وسر مبارکش را به اورشلبم بردنند وجسمش را در خاک کردنند که پادشاه وقت به احترام جسم مبارکش را در تابوت از طلا مومیایی وبه خاک سپردنند ودر اطاقکی در مسیر حور رودخانه به سپردنند جشن ایرانی کشان که همه ساله بر طبق آیین صهیونیسم که در تاریخ ثبت شده در اسرائیل می گیرند از آغاز پیروزی انقلاب به عناوین مختلف دخالت در امر حمله امریکا به ایران بعنوان هم پیمان استکبار جهانی ،تحریک وتهیج صدام در حمله به ایران ،ترور دانشمندان ایران مداخلات مرزی وایجاد پایگاه در کشورهای هم مرز با ایران در طی چهل سال حتی یک لحظه از توطئه ودشمنی با انقلاب اسلامی دست بر نداشته ونخست وزریر آن در سه بار بیان ایران کابوس خود دانسته ترور دانشمندان بحرانهای اقتصادی برای ایران و ایرانی حملات پهپادی ودشمنی علنی آیا زمانی که می دانستید امپریالسیم غرب واستعمار انگلیس بعد از جنگ جهانی دوم خون مردم ایران ریخته ۹میلیون مرگ میر ایرانی ناشی قعطی واشغال ایران دخالت در سیاسیتهای دولت مصدق وکودتا ۲۸ مراداد سر کوب قیام پانزده خرداد، هزاران دخالت دیگر حاکی ظلم وستم حالا جناب عالی شدی وکیل ده هشتادیها من درتعجبم چگونه به شما اجازه می دهند کرسی در دانشگاه داشته باشید من وزیبا کلام هم سن هستیم راهیپمائی ۲۲ بهمن کور هستید جمعه آخر ماه مبارک روز جهانی قدس وراهپیمائی میلیونی مردم کور هستید بس کنید

    28
    26
    1. ایران هفتاد ملیون بیشتر جمعیت داره اینایی که شما استناد کردین روز قدس و بهمن ماه نصفش پیرمرد پیرزنن خیلی از کارمندا برخلاف میل باطنیشون مجبورن بیاد مابقی هم بسیج و حوزه علمیه هستن تو کل کشور پنج شش ملیون بیشتر نمیشن .آقای زیبا کلام داره برا چهل پنجاه ملیون طرفدار خودش حرف میزنه اونا که نه رسانه دارن و اگرهم بخوان بیان بیرون بدون سرویس رفت و برگشت و ساندیس احتمالا یا میرن زندان یا کشته میشن.

      18
      25
  5. خدا خیرتان بدهد که حرف دل مردم را زدید ،مسؤلان اول باید ایران را درست کنندنه اینکه بدنبال آبادی کشورهای دیگر باشند ایران الان در مسیر فروپاشی اجتماعی است،دیگر شرایط ازدواج جوانان وجود ندارد،سفره مردم روز بروزکوچکتر شده است خانواده ها دیگرتمایلی به فرزند آوری ندارندچون شرایط اقتصادیش را ندارند یگی از بزرگترین معضلات کشور مشکل مسکن است بعد شما دنبال جنگ وآبادی کشورهای دیگر هستید چراقی که به خانه رواست به مسجد حرام است

    29
    24
    1. بذای من جالبه کهاز ده سال پیش تا الان این حرفها را تکرار میکنه مثل ضبط سوت و شما میگین حرف دل مارو میزنه. اخه چقدر شماها در زمان ثابتید

      9
      3
    1. بعضیا از مصاحبه با آدمای باسواد خیلی لذت نمیبرن چون چیزی ازش متوجه نمیشن و بنظرشون بد میاد اونا از حرفایی لذت میبرن که تو باورشون است مث کشتن ،خراب کردن ،گریه کردن فحش دادن به دنیا،همه اشتباه میکنن جز ما و خدا فقط مارو میبره بهشت دیگه همه جهنمین.و…

      14
      18
  6. درود بر آقای زیباکلام که واقعیتها رو می بینن و حرف منطق رو میگن، این همه معضل در اثر مدیریت واضح پر از اشکال و ایراد مملکت به وجود اومده، اون وقت جناحی آشکارا و برخلاف اصول انسانی و نظر مردم و بلکه با سرکوب انتقادات و اعتراضها و مهندسی انتخابات و گزینشها میخوان به صورت مطلق بر مسند مدیریت کشور باقی بمونن و این روند نادرست و غیرمنطقی رو بدتر و مشکل سازتر از گذشته ادامه بدن، در چنین شرایطی اوضاع آینده برای مردم و کشور چه خواهد شد؟!

    19
    25
  7. سابقه تو بر ای همه عیان و روشن است یک جاهل تمام معنا که اسم استاد دانشگاه را یدک میکشه.

    36
    19
  8. اقای زیباکلام همه اظهاراتش صرف دیده شدن است نه از سیاست چیزی میداند و نه سواد سیاسی دارد اقای سردبیر ذوق زده نشو تا بحال در چندین مناظره باخت ایشون محرز و تهی بودنش روشن شده

    32
    20
  9. به اسراییل کارنداشته باشیداون میادشمارانابودمی کنداون نقشه داردبرای منطقه .ماکه میخواهیم ملت هاازادباشندجنگی هم درجهان نباشدپول اسلحه سازی ونظام گری صرف مردم شودبااین که هزینه نظامی ایران هم خیلی پایین نسبت بدیگران

    23
    5
  10. سلام آقای زیبا کلام شما مثل اینکه برنامه اسرائیل و آمریکا را نمیدونید طرح خاورمیانه جدید را که هفت کشور از جمله ایران باید نابود شود . دخالت ایران در یمن در سوریه و در منطقه لازمه استاد گرانقدر

    35
    16
  11. بد کلام ن زیبا کلام خیلی بی جا کرده…
    زنده باد یمن و حزب‌الله لبنان و فلسطین و حماس…….

    31
    25
  12. مقوله امنیت پدیده پیچیده ای است که ذهن افرادی مثل زیبا کلام توانایی درک و تحلیل آن را ندارند و اصطلاحا نوک بینی خود را میبینند،حدود 36سال است که خطر مستقیمی مرزهای ایران را تحدید نکرده است،زیبا کلام چرا نمی‌رسد چرا آمریکا در قاره های دیگر چه میکند چه کسی به آمریکا تکلیف کرده در کل خاورمیانه پایگاه داشته باشد،زیرا زیبا کلام رشد عقلی معکوسی دارد ودر حددهه هشتادی درک و تحلیل دارد

    34
    11
  13. آقای زیبا کلام
    هم سن های شما هم شما را نعل و نفرین میکنند.شما در همان اوایل جز تأثیر گذارها بودید و هنوز هم هستید. انقلاب فرهنگی یادتان میاید. شما و دوستانتان هنوز هم تحمل نظر مخالف را ندارید. آلان هم که دارید اشک تمساح می‌ریزید جهت انحراف افکار عمومی است.
    شما مانند بی بی سی با انتشار اخبار به اصطلاح درست برای خود میخواهید وجه بخرید.

    28
    8
  14. من به چشم خویشتن در زمان انقلاب می دیدم که فامیلهایمان در حال محاسبه پول نفتی هست که قرار است هر ماهه بهشان داده شود

    10
    6
  15. صادق زیبا کلام .. استاد شناخته شده به …… و….. و فریبکاری و لمپنیسم در دانشگاه و در رسانه و سایر عرصه هایی که هنوز جولانگاه مزدوران غرب است…

    46
    86
  16. این آقای زیباکلام بجای همه حرف می زند و نظر می دهد اما نوبت به خودش که می رسد می گوید من یک بیسواد بیشتر نیستم خوب برادر من قبل از حرافی به این جمله ات فکر کن و حرف نزن!!!

    54
    77
    1. خب جنگ شد شما همون تیر چراه برق پیدا کن پتش قائم شو. ما جلو بمب‌ها سینه سپر میکنیم تا شما سالم بمونید و خیانت کنید

      27
      14
      1. این خودش هم به حرفا خودش خندش میگیره باز شما اومدی با آب و تاب نشر میدی.این اقا تو مناظرات رودررو هیچ حرفی برا گفتن نداره.این فقط وقتی تنها حرف میزنه خیلی حرف میزنه.اگر یه ادم باسواد جلوش بشینه قفل میکنه

        26
        16
      2. آفرین حرف حق را زدید .آمریکا و اسرائیل شوخی ندارن اگر به ایران حمله کنند هیچ کسی و هیچ چیزی سالم نمی‌ماند. ما باید فقط به فکر خودمون باشیم .و کاری به دیگران نداشته باشیم این عاقلانه تر است .روسیه و چین هم کاری به ما ندارن

        3
        9
  17. واقعا باید به مدرک دانشگاهی تو شک کرد که هیچ درکی از سیاست نداری . من نه خانه دارم و نه مثل تو از اینهمه زانتی که گرفتی استفاده کردم ولی اینقدر می فهمم که اولا هیچ آدم عاقلی ذوب آهن را کنارر دریا بنا میکند . پتروشیمی را کنار پالایشگاه می‌سازم . تو فکر می‌کنی اگر ایران این گروههای مقاومت را حمایت نمی‌کرد الان تو می‌تونستی به این راحتی بنشینی واین چرندیات و بگی نه آقا الان باید گماشته داعش می‌شدی . من ایرانی هستم وبا آخوند جماعت میانه خوبی ندارم . ولی میدانم شماها وطن خود را به راحتی آب خوردن می فروشید .

    22
    10
  18. آقای زیبا کلام
    معلومه که یک صهیونیست باید ازصهیونیسم دفاع کند.
    اگر نیستید احتمالا یا کر و کورید
    یا کانون فهمتون جابجا شده

    22
    9
  19. زیباکلام فقط حرفای مزدور مآبانه ی خودش رو می زنه. ایران می تونه با تونل کندن زیر تل آویو و حیفا و شهر های دیگش و کار گذاشتن بمب هسته ای، اسرائیل رو با خاک یکسان کنه. شما ترسو اید. ما بچه حزب اللهی ها از شهید شدن و حمله ی آمریکا هم نمی ترسیم. فقط می تونم بگم که اصلاح طلبی همون خیانته.

    16
    9
    1. خب پس برید بجنگید کی جلوتون گرفته که به زور میخواید مردمو در این جنگ شرکت بدید

  20. آقای زیبا کلام هم مثل….. پر حرف هستند و فقط تفاوتشان در دیدگاههای متفاوتشان است و همه میدانیم که با پر حرفی چیزی درست نمیشه و کسی که پرحرف است اشتباهاتش هم بیشتر است، به عمل کار برآید/به سخندانی نیست

    15
    3
  21. دکترجان،یک سری مشکلات و تندروی های داخلی ک گفتی درست بود.اما اینکه فکر کنی تو با دشمنت کاری نداشته باشی اون هم گل میفرسته برات یا با لبخندی از کنارت رد میشود ب نظرم از شما بعید است …
    اگر این تحریم ها نبودند با همه ریخت و پاش های داخلی و کمک های بیرونی باز هم این قدر می ماند ک امور داخلی هم بهتر پیش برود و آب خوزستان و ما بوشهر ها و خشک سالی و……حل شود.
    راست باز و پاک باز و امیر باش.صادق باش.

    14
    4
  22. آقای زیباکلام الحق که حرف هشتاد درصد مردم را میزنید .چرا نظرات موافق زیبا کلام رو منتشر نمی کنید.

    11
    20
  23. خدا این واقعا زیبا ، کلام را حفظ کند، واقعا چقدر فرمایشات گهر بارش نیک است وحرف دل ایرانی هاست من تقریبا باهمه فرمایشات استاد در زمینه های مختلف موافقم همیشه‌ راستگو ومنطقی صحبت میفرمایند.خواهش میکنم در انتشار نظر ها تفاوت قائل نشوید.

    10
    19
  24. این همه بزرگان کشور سخنان ارزنده‌ای دارن، اونا رو ول کردین چسبیدین پرچمدار دشمنی با جمهوری اسلامی؟ ما دهه هشتادی ها نمیخوایم یه…. خود فروخته به جای ما حرف بزنه

    21
    11
  25. توقع ازعنوان استادی دانشگاه عمیق ترتحلیل کردن است هدف ازانقلاب راخیلی سطحی وعامیانه می بیندوتحول عمیق ان درمنطقه ودنیا وسیرتحولات رااصلا”نمی بیند ویمن وسوریه ولبنان رادرحدمعیشتشان تحلیل می کندمعلوم نیست ازچه رانتی برای حضوردردانشگاه استفاده کرده است دانشجودانش اموزنیست برای پاسخ های عمیق وعلمی به دانشگاه واردشده وشایسته داشتن اساتیدی متعهدودانشمنداست نه یک مشت افرادبی سوادکه برموج مشکلات ونارضایتی باشعارهای سطحی سوارشوندباتشنج افرینی دنبال وجه برای خودباشند!

    16
    4
  26. باسلام وخسته نباشید…من باقسمت دموکراسی خواهی صحبتهای آقای دکتر زیباکلام تاحدودی کاملا موافقم چون برای خودمردم ونظام وکشوربسیارمفیدفایده وگره گشاست علی الخصوص دراین برهه حساس تاریخی وخدمت حداکثری نظام به مردم ایران وعلی الخصوص قشرجوانان ودانشگاهی رابسیاربسیاربااهمییت میدانم ….اماخودتحقیری واستفاده مکررازواژه ماکی هستیم ؟؟؟مانمیتوانیم مانتوانستیم!!!!!آقای دکتروزیرسوال بردن تمام دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران ومردم شریف ایران درهمه عرصه های بین اللملی وبیشترموضوعات منجمله پزشکی…هسته ای…نظامی…سیاسی که نقل محافل دوستو دشمن مادردنیاست رااصلا نمیپسندم …!!!!!ابه نظرم ایشان دربحث توانایی نظام کشوروملت درزمینه های مختلف کاملا نظریکسویه وغلطی دارندکه به هیچ عنوان باواقعیتهای میدانی قابل لمس همخوانی ندارند….!!!!!!باتشکروامتنان

    13
    5
  27. وافعا برای جی وقتی مردم در فقر و شرایط سخت زندگی میکنن اینا باید به کشورهای دیکه کمک کنن؟! آقا چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است حرااام

    9
    15
  28. تو میگی ما بشینیم کنار تا اسرائیل با راه اندازی کریدور زنگزور و عرب مد مارو از لحاظ ژئوپولتیکی خفه و منزوی کنه ؟الکی پوپولیستی حرف میزنی که اهای ما اب نداریم نون نداریم یه مشت جوون نااگاه رو تحریک میکنی تا منافع اسرائیل رو پیش ببری نبود اب و نون مشکلات اقتصادی هم از تو و امثال تو که بعد از انقلاب بیشترین مدت قدرت دستتون بود و با نگاه وا داده و غربزدگی و عدم درک اینکه باید خود کفا باشیم به جوونا اطمینان کنیم به توان داخلی متکی باشیماقتصاد رو سرمایه داری کردین به دلار گره زدین توان تولیدی ایجاد نکردین حالا با انباشت مشکلات اومدین طلبکارم شدین میگین هسته ایی بدیم بره قدرت منطقه ایی بدیم بره موشکا رو بدیم بره تا اسرائیل و امریکا دوستمون داشته باشن وگرنه تو حوزه دفاعی که تو و امثال تو رو از صد فرسخیش نزاشتن رد بشید چه طور پیشرفت کردیم ؟

    19
    9
  29. آقای زیبا کلام بله ما اجازه دادیم و میبینی که چقدر از این مملکت می ترسند چون مردم پای کار هستند البته درست است مسئولین باید قدر این مردم را بدانند و از امکانات برای آنها خرج کنند ولی تا منافقانی هم که وجود دارند نمی گذارند.

    19
    9
  30. استادشماچراتواین دولت یادت افتاده که اهواز آب نداره مشکل آب این شهر از دولت سازندگی تاکنون وجوددارد ودیگر اینکه به جای ابراز نگرانی وطرح مشکلات جامعه از دیدگاه خودت،لااقل یه طرح کاربردی هم ارائه بدهید که درچهارچوب ودرگاه اسلامی باشد

    17
    8
  31. آقای زیبا کلام چنانچه آمریکا به جنگ ایرا ن بیاید شما جزء تیربرق خراب کنها هستی یا با حکومت انقلابی هستی شمایی که مدعی در صف انقلابیون ۵۷ هستی

    13
    10
  32. صادق زیباکلام تو جریان اغتشاشات پارسال همش از این براندازا حمایت میکرد و اونارو روشنفکر معرفی میکرد ولی چون اون وطن فروشا شکست خوردن و جمهوری اسلامی قدرت خودشو نشون داد حالا زیبا کلام حرفشو پس گرفته و میگه اونا اپوزیسیون نا آشنا با واقعیات جامعه ایران بودن ای ترسو ای نون خور به نرخ روز ای ابن الوقت ای وطن فروش

    18
    24
    1. اگر فکر میکنه انقلاب کردن زمان شاه لازم بوده، پس دگه حرف حسابش چیه.‌ اینم ک مثل مسئولین فکر میکنه.. بیخود نیست ک کسی بهش کاری نداره.

      4
      4
  33. من نمیدونم این آقا چطور استاد دانشگاه شده،وچطوری اجازه میدن این آقا در دانشگاه درس بده.

    18
    24
  34. واقعا تفکرات مزخرفی داری ،استاد عزیز دنیا دائم درحال ریزش و روش و پوست اندازی و گذر است .جنگ جهانی و رنساس و انقلاب های صنعتی و سیاسی جزی از تغییرات اجتماعی و سیاسی جهان بودند و هستند.در این رویدادها کشورها باید حرفی برای گفتن داشته باشند.کشوری که نتواند وقدرت ورود وهمراهی با جریانات و تغییرات جهانی را نداشته باشد مفت و راحت از بین می رود .اتفاقات و جنگ های فعلی و آینده هم قطعا نگرش ها و تحولاتی در نطام و قدرت جهانی به و جود می آورد پس ایران نمیتواند در این عرصه دست خالی باشد.جنابعالی باید بدانی که درمورد ایران و تمدن ایران و قدرت آینده ایران حرف بزنی نه درحد یک کشور تازه تاسیس و مستعمره .

    17
    18
  35. فقط دهه هشتادی ها نه همه شماها رو لعنت می کنند
    امام خمینی با اعلام دلیل عقلی و مستند از شما هم نخواست چون شما پیاده نظام صهیونیست ها در ایران هستید و در واقع کاسه لیس دشمن ایران و ایرانی ها هستید، بلکه از ما خواسته و گفته اسرائیل باید از بین برود
    و اهواز که آب داره دروغ میگی و حمایت از یمن شماها رو می سوزونه بخاطر اینه که تو خط اول نوشتم چون کاسه لیس دشمن هستید.

    19
    25
  36. آقای زیبا کلام برخلاف فامیلیشون اصلا کلامشو زیبا و سنجیده نیست
    یا نمی فهمی یا سود شما در نفهمیدن است

    20
    23
  37. هر کی میگه تو ایران ، آزادی بیان نیس، فقط کافیه افاضات زیباکلام رو بشنوه
    این یارو تا الان هر (کاری) خواسته، انجام داده و در هر زمینه ای تراوشات ذهن… و……شو اعلام کرده.
    امیدوارم به وقتش یه تودهنی محکم بخوره تا بفهمه سکوت هم زیباست.

    18
    5
  38. وقتی همه نظرها راحزب الله هیا داده باشن
    بگید این سایت بسیجی‌ها وحزب اللهیاست
    نظرمخالف نداشته باشیم

    4
    9
  39. آقای استاد بزرگواری گفت امثال شما درشت حرف می‌زنید اما درست نه کسی که درشت می‌گوید حرفهایش مورد تایید قرار می‌گیرند مثل اینکه جنوب ایران فاضلاب ندارد چه قدر مورد تأیید است، یمن به ما چه، سوریه مردمش ناراضی هستند، چقدر این حرفا قشنگ است، استا اگر این نیروی مقاوت نبودند آنوقت معلوم میشد مرد کیست و نامرد کدام

    10
    3
    1. دهه هشتادیا به خوبی میفهمند خائنین کیان! همونا که واسه ایران هیچ کاری نکردن زمانی که قدرت داشتن زمانیم که قدرت نداشتن به هر بهانه ای آشوب به پا کردن!زمانی واسه مهسا کشور رو به قهقرا میبردن و الان هزاران نفر در غزه کشته میشن تنها کلامشون به ما ربطی نداره هست به وقتش مسلمونند به وقتش از صدتا کافر بدتر منافقینند که نه اسلام براشون مهمه نه ایران نه ناموس فقط قدرت رو میپرستند!

      18
      1
  40. اقای زیبا کلام میشه توضیح بدید که کریدور زنگزور و کریدور عرب مدیترانه دقیقا چی هستند و درآینده کشور ایران چه تاثیری دارند؟
    میشه بگید خشکی شهرهای ما از کجا شروع شد ؟
    میشه بگید سد سازی هایی که شکل گرفت و باعث خشکسالی شد چه شرکتی به عنوان طراح اصلی پشت پرده هستند؟
    اگر اینهارو توضیح دهید بنده شمارو میپرستم
    نابودی اسرائیل مساوی است با دنیایی با ارامش و زندگی

    13
    2
  41. سلام آقای زیبا کلام
    من دهه هشتادی ام هر وقت حرف میزنی فقط و فقط تو را لعنت میکنم چرا این قدر بی تقوایی تو آخه.
    بابا ما نخواهیم تو نظر بدی باید کی رو ببینیم .چرا برای این که دیده بشی اینقدر حرف بی ربط میزنی .آقا یه چیز دستی بگیر ما را ول کن .

    14
    3
  42. شاید زیبا کلام سوپاپ باشد ولی خداوکیلی حرفهای درستی زده چرا ما باید به فکر همه مردم دنیا باشیم جز مردم خودمان ،نيکی و محبت خوب است ولی اول از خودت شروع کن .

    3
    10
  43. اتفاقاً بخش عظیمی از مشکلات حال حاضر ایران امروز سیاست‌های کثیف‌ دولت‌هایی بود آقای زیباکلام از آنها دفاع وبه جد طرفداری می‌کردند نمونه‌اش دهه‌ی هفتاد طرفداری از رفسنجانی می‌کردند در مورد سیاست زدایی در بین دانشجویان و اساتید نمونه‌ی آخرش هم طرفداری از برجام بی‌جان حسن روحانی و جدیداً هم به شدت از اسرائیل طرفداری
    می‌کنند……. التماس اندکی تفکر

    12
    1
  44. سلام
    زیباکلام در اول انقلاب در زمانیکه حزب کومله در صدد تجزیه کردستان بود و سی هزار مسلح تو سنندج راه پیمایی میکردند و هنگامی که سر سه رزمنده را جلوی عرویزشان سر می بریدند وی بعنوان نماینده دولت امریکایی به کردستان آمد و به خواسته تجزیه طلبان تن داد ک خواستار خروج سپاه از کردستان شد خدا رحمت کنه شهید قرنی اگر نبود کردستان از دست رفته بود و بعدش همین بدبخت توسط همون کومله به گروگان گرفته شد وتوسط بچه های سپاه آزاد شد . من نمیدونم تا کی نظام باید هزینه های امثال زیباکلام و ظریف و… رو بده که به دشمن سیگنال میدهن مردم ما خسته هستند آماده دفاع از کشور نیستند و نمیخوان هزینه بدن تا دشمن هوس حمله اگر دارد عملی کنه فضا فراهم هستش دیگه نمیدونه اول سر ایشان بالای دار میره

  45. درود خدا بر شجاع مرد موحد ايران زمين
    همیشه زمان این آب خاک وطن‌پرستانی همچون صادق زیباکلام عزیز داشته است.

    1
    7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا