خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بررسی تفاوت خرید سرور استوک و سرور نو

رپورتاژ آگهی

چکیده : سرور استوک در بازار ایران با نام‌های یوزد (Used)، Refurbished، سرور قدیمی و دست دوم شناخته می‌شود. اگرچه در این اسامی تفاوت‌های زیادی وجود دارد؛ اما به‌طورکلی هر سروری که یکبار مورد استفاده قرار گرفته باشد به نام سرور استوک شناخته می‌شود

یکی از سردرگمی‌هایی که کاربران در هنگام خرید سرور HP دارند این است که بین «سرور استوک و سرور نو» کدام یک را انتخاب کنند. اگرچه پاسخ به این پرسش به نیازهای کاری، ترجیحات کاربران و بودجه بستگی دارد اما بررسی تفاوت خرید سرور استوک و سرور نو باعث می‌شود تا کاربران به‌راحتی بتوانند میان این دو انتخابی ایده‌آل داشته باشند. به‌همین خاطر در این مطلب به‌طورکامل به بررسی تفاوت خرید سرور استوک و سرور نو اچ پی پرداخته‌ایم تا با بررسی این تفاوت‌ها بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید.

سرور استوک HP چیست؟

قبل از این‌که به سراغ تفاوت سرور استوک و سرور نو برویم بیایید به‌طورکامل بررسی کنیم که سرور استوک چیست؟

سرور استوک در بازار ایران با نام‌های یوزد (Used)، Refurbished، سرور قدیمی و دست دوم شناخته می‌شود. اگرچه در این اسامی تفاوت‌های زیادی وجود دارد؛ اما به‌طورکلی هر سروری که یکبار مورد استفاده قرار گرفته باشد به نام سرور استوک شناخته می‌شود؛ اما سرور که با نام Refurbished،  بازسازی شده وجود دارد، سروری مرجوعی است که توسط یک سازمان استفاده شده و پس از برگشت توسط سازنده به حالت اولیه خود برگردانده شده است. سرورهای مرجوعی یا Refurbished اغلب مقرون‌به‌صرفه تر از سرورهای جدید هستند که آن‌ها را به گزینه‌ای عالی برای مشاغل کوچک یا سازمان‌های برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها تبدیل می‌کند.

یک مورد دیگری که سرورها را در دسته سرور استوک قرار می‌دهد، پایان یافتن دوران گارانتی از طرف تولید کننده است. یعنی کمپانی اچ پی تا دو سال خدمات رایگان پشتیبانی به یک سرور ارائه می‌دهد؛ پس از پایان این دوره سازمان‌ها به دلیل اهمیت بهره‌مندی از خدمات پشتیبانی 24 ساعته، سرورهای‌شان را با یک محصول جدید که خدمات گارانتی و پشتیبانی دارند، تعویض می‌کنند. این سرورها نیز با نام استوک شناخته می‌شوند و بیشتر از بازار اروپا به بازار IT هند، ترکیه و ایران وارد می‌شوند.

از طرفی دیگر سرورهایی که خط تولید آن‌ها پایان یافته است و هنوز به صورت محصولی نو و آکبند از این خط تولید باقی مانده نیز به عنوان سرور استوک در بازار شناخته می‌شود. به‌عنوان مثال تولید خانواده پرولیانت سری G8 در 30 ژوئن 2021 به پایان رسیده است، از این تاریخ به بعد هر محصولی که در بازار باقی‌مانده باشد به‌عنوان استوک فروخته خواهد شد.

بنابراین در هنگام خرید با سرور استوک برخورد می‌کنید، این بدان‌معنا نیست که این سرور سال‌ها فعالیت داشته و در یک شرایط بد در بازار دوباره خرید و فروش می‌شود. بیشتر فروشندگان سرور در زمان فروش سرور استوک HP به‌طور کامل مشخصات آن را در اختیار خریدار قرار می‌دهند.

هر یک از اجزای آن به‌طور جامع آزمایش می‌شود و در صورت نیاز به قطعه‌ی جدید آن را تعویض می‌کنند. سپس سرور به تنظیمات کارخانه OEM بازنشانی می‌شود. همچنین این سرورها دارای ضمانت‌نامه‌ای از سمت فروشنده به عنوان تضمین قطعات برای یک دوره کوتاه و مشخص هستند.

مزایا خرید سرور استوک HP

قیمت سرور استوک HP  بدون کاهش کیفیت بارزترین مزیت این نوع سیستم  است. در واقع خریداران به جای پرداخت هزینه خرید یک سرور جدید، می‌توانند دو سرور استوک را به قیمت یک سرور جدید تهیه کنند. دیگر مزایای سرور استوک اچ پی عبارتند از:

– به‌دلیل این‌که سرورهای استوک به تنظیمات کارخانه بازنشانی می‌شوند عملکرد آن‌ها مانند سرورهای جدید است.

– به میزان قابل توجهی در مبلغ اولیه خرید سرور HP صرفه‌جویی می‌شود.

– وقتی به سراغ سرور استوک می‌روید، بی شک مشخصات باکیفیت و بالایی را با مبلغی کمتر خریداری می‌کنید،

– خرید سرورهای استوک باعث کاهش ضایعات الکترونیکی می‌شوند که یک نقطه مثبت در سرار جهان است.

– با خرید سرور استوک می‌توانید کانفینگ سرور را متناسب با نیازهای خود سفارشی‌‌سازی کنید.

– سرورهای استوک حداقل 5 تا 10 سال می‌توانند عملکرد و کارآیی باکیفیتی را برای کسب‌وکارهای مختلف فراهم سازند.

خرید سرورهای استوک اچ پی برای چه کسانی مفید است؟  

اگر قصد خرید سرور استوک HP را دارید اگر در شرایط زیر هستید، خرید این مدل سیستم برای‌تان بی‌شک مفید خواهد بود:

– اگر کسب‌وکار در حال توسعه دارید اما به جدیدترین فناوری‌ها و عملکرد نیازی ندارید؛ سرور استوک را انتخاب کنید. یک سرور استوک اگرچه با فناوری نسل قبل عرضه می‌شود اما می‌تواند تمام وظایف تجاری کسب‌وکارهای در حال رشد را پاسخگو باشد.

– اگر بودجه‌ی محدودی دارید، با توجه به قیمت سرور استوک اچ پی این یک گزینه عالی است که می‌توانید کیفیت و عملکرد را با پرداخت کمتر به دست بیاورید.

– اگر سروری که می‌خواهید آن را خرید کنید جزء یک کلاستر است و خرابی آن منجر به دوره نمی‌شود، سرور استوک را انتخاب کنید که تأثیری بر عملکرد برنامه‌های شما نخواهد داشت.

– اگر نیاز مبری برای سرور دارید و در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار نوپا هستید، خرید سرور استوک HP را در اولویت قراردهید که به سرعت مونتاژ و ارسال می‌شود.

تفاوت خرید سرور استوک و سرور نو

به‌طورکلی سرور استوک همه‌ی قابلیت‌ها، امکانات و کارآیی یک سرور نو را دارند اما به‌ دلایلی که پیش‌تر به آن پرداختیم، در دسته‌ی سرورهای استوک قرار می‌گیرند. با این‌حال این دو سرور با همدیگر تفاوت‌های کلیدی دارند که بارزترین آن‌ها عبارتند از:

  • عملکرد

یک سرور جدید به‌دلیل بهره‌مندی از سخت‌افزار و نرم‌افزار جدیدتر به‌طورمعمول عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند. این درحالی است که سرور جدید نسبت به سرور استوک از عملکرد سیستمی بالاتری برخوردار است و می‌تواند یکپارچه‌سازی خوبی بین عملکرد، پردازش، امنیت و سرعت ایجاد کند. به‌همین دلیل سرورهای جدید نسبت به سرورهای استوک می‌توانند وظایف سخت‌تر و پیچیده‌تر را با سرعت پردازش سریع‌تری ارائه دهند.

  • هزینه

 سرورهای جدید نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری دارند؛ اگر بودجه زیادی دارید و می‌خواهید از آخرین پردازنده‌ها و فناوری‌های نوظهور استفاده کنید، فقط باید به سراغ یک سرور نو بروید. این در حالی است که سرورهای استوک باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شوند و گزینه‌ی خوبی برای مشاغل با بودجه محدود یا کسانی که به آخرین فناوری‌ها نیاز ندارند، هستند.

  • گارانتی و پشتیبانی

سرورهای جدید با گارانتی و پشتیبانی مانند نصب، تعمیر، نگه‌داری و… در هفت روز هفته و 24 ساعته از طرف سازنده عرضه می‌شوند که می‌تواند آرامش خاطر را برای خریداران فراهم کند؛ اما سرورهای استوک پشتیبانی ندارند و گارانتی آن‌ها محدود و عمدتاً از طرف فروشنده است.

با این‌حال ارزش خرید از یک برند معتبر مانند HP در سرورهای استوک به‌خوبی مشخص است. بیشتر فروشندگان معتبر در صورت بروز هرگونه مشکلی در سرورهای استوک اچ پی جایگزینی قطعات را ارائه می‌دهند.

  • طول عمر

سرور جدید بعید است که مشکل سخت‌افزاری داشته باشد، به غیر از یک اتفاق نادر که نقص قطعات سخت‌افزاری باشد و از طرف سازنده تعویض می‌شود؛ این ویژگی باعث می‌شود که انتظار عمر طولانی‌تری از سرور جدید داشته باشید. این در حالی است که این سرورها پیش‌تر استفاده نشده‌اند و نسبت به سرورهای استوک عمر بیشتری خواهند داشت.

با ما در ارتباط باشید

تهران، خیابان کریم‌خان، خیابان خردمند جنوبی، کوچه یگانه، پلاک 13، واحد 2 و 3
تلفن تماس

021-43491
021-43000403
09334030033

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا