خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خرید انواع تجهیزات ترافیکی و پارکینگی

رپورتاژ آگهی

تجهیزات ترافیکی و پارکینگی چیست

با افزایش جمعیت و ترافیک در سطح شهر، برای برقراری نظم در عبور و مرور ماشین‌ها و افراد پیاده، باید قوانین مشخصی تعیین گردد. اجرای این مقررات و قوانین نیازمند ابزار و وسایل کنترل ترافیک در سطح شهر می‌باشد. وسایلی که در این زمینه طراحی و تولید می‌گردند، تجهیزات ترافیکی نام دارند.

این وسایل ضمن کنترل نظم و ترافیک، مانع بروز تصادف و برخورد اتومبیل‌ها با یکدیگر و عابرین پیاده می‌شوند. همچنین از آنها می‌توان در اطراف ساختمان‌های نیمه ساز برای جلوگیری از بروز خسارات جبران ناپذیر و اتفاقات خطرناک نیز استفاده کرد.

علائم و تابلوهای ترافیکی، چراغ‌های هشدار دهنده و موانع جلوگیری از ورود افراد به محل‌های پرخطر نمونه‌هایی از وسایل و تجهیزات ترافیکی هستند. از آنها در محل‌های عبور و مرور خودروها و عابران پیاده استفاده می‌شوند. لزوم توجه به این وسایل سبب گردیده توجه به نکات مهم خرید انواع تجهیزات ترافیکی و پارکینگی برای برقراری نظم در سطح شهر از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

انواع تجهیزات ترافیکی

پیش از آشنایی با نکات مهم خرید انواع تجهیزات ترافیکی و پارکینگی باید بدانیدتجهیزات ترافیکی شهری به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند. برای آشنایی شما با این ابزار در ادامه به بررسی هر یک از آنها می‌پردازیم.

تجهیزات ترافیکی الکترونیکی

از انواع وسایل ترافیکی الکترونیکی می‌توان به چراغ‌های راهنمایی و رانندگی اشاره نمود. این وسایل در کاهش ترافیک نقش بسیار موثری دارند؛ در واقع حق عبور و مرور ماشین ها و عابرین پیاده توسط دستگاه‌های الکترونیکی کنترل ترافیک یا سنسورهای کنترل ترافیک انجام می‌شود. این چراغ‌ها دارای چند بخش، پایه کنترلر و سر لامپ می‌باشند که کنترلر مهم‌ترین بخش این دستگاه بوده و در تنظیم کردن حرکت ماشین‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند.

ابزار ترافیک افقی

این ابزار و وسایل ترافیکی در واقع شامل خط‌کشی‌های شهری برای افزایش دقت رانندگان در رانندگی و عابرین پیاده برای عبور از خیابان می‌باشند.

تجهیزات ترافیک عمودی

تجهیزات ترافیکی عمودی یا تابلوها وسایلی هستند که در وهله اول برای رانندگان تهیه شده تا به کمک آنها بتوانند قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نموده و از بروز ترافیک و تصادفات جاده‌ای جلوگیری کنند. برخی از این علایم برای عابرین پیاده جهت جلوگیری از حوادث احتمالی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خرید انواع مختلف تجهیزات ترافیکی

با توجه به اینکه اکثر این تجهیزات در فضای آزاد و خیابان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، نکته مهمی که هنگام خرید لوازم و وسایل ترافیکی باید به آن توجه نمود، کیفیت ساخت آنها می‌باشد. این فاکتور در خصوص تجهیزاتی که به صورت ثابت در جایی نصب می‌شود از اهمیت بالاتری برخوردار است. این وسایل دارای اندازه، طرح‌ها و رنگ‌های استانداردی بوده که در هنگام خرید باید توجه نمایید، استانداردها لازم در ساخت آنها رعایت شده باشد. به همین جهت باید آنها را از فروشگاه‌های معتبری خریداری نموده تا بتوانید از کیفیت ساخت، صحت اطلاعات و علائم هشدار دهنده بر روی برخی از تابلوها اطمینان کافی داشته باشید.

انواع تجهیزات پارکینگی

تجهیزات پارکینگی نیز یک سری از وسایل و تجهیزات ایمنی هستند که برای جلوگیری از بروز حوادث بین عابرین پیاده و خودروها از آنها استفاده می‌شود. در ادامه این مطلب در خصوص ویژگی‌ها و مشخصات انواع مختلف آنها اطلاعات مهمی را بیان می‌کنیم. شبرنگ ترافیکی از جمله این تجهیزات میباشد

خط‌کشی پارکینگ

خط‌کشی‌ها برای کنترل نظم حرکت ماشین‌ها در پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین برخی از انواع خط‌کشی‌ها برای نشان دادن مکان‌های امن برای حرکت عابرین پیاده به کار می‌روند.

استاپر پارکینگ

این وسیله که به شکل مخلوط‌های مختلف با اندازه‌های گوناگون طراحی شده در قسمت‌های مختلف پارکینگ قرار می‌گیرد. آنها برای ممانعت از ورود خودروها به مناطق غیر مجاز پارکینگ و کنترل نظم حرکت آنها استفاده می‌شود.

محافظ ستون

در پارکینگ‌هایی که محل پارک اتومبیل‌ها به ستون‌های پارکینگ بسیار نزدیک است از این ابزار ایمنی پارکینگی استفاده می‌کنند تا از برخورد ماشین به دیوارها و ستون‌ها جلوگیری نمایند.

چراغ راهنمایی رانندگی

مزایای استفاده از تجهیزات و ابزار پارکینگی

از مهم‌ترین مزایای استفاده از تجهیزات پارکینگی می‌توان به افزایش امنیت خودروها و افرادی که از پارکینگ استفاده می‌کنند اشاره نمود. همچنین با استفاده از این تجهیزات می‌توانید نظم حرکت اتومبیل‌ها را افزایش دهید. افزایش کارایی و بهره‌برداری از فضای پارکینگ، برای قرار گرفتن اتومبیل‌های بیشتر داخل این مکان از دیگر مزایای استفاده از آنها محسوب می‌شود. علاوه بر این موارد استفاده از این ابزار ایمنی پارکینگی باعث حفظ امنیت افراد و کاهش ترافیک نیز می‌شود.

نکات مهم خرید تجهیزات پارکینگی

از مهمترین نکاتی که در هنگام خرید انواع تجهیزات ترافیکی و پارکینگی باید مورد توجه قرار گیرد، اندازه پارکینگ و محل قرارگیری آن و نوع ساختار پارکینگ می‌باشد. این نکته مشخص می‌کند که از چه نوع تجهیزاتی در چه اندازه‌ای مورد نیاز است که باید تهیه شود.کیفیت وسیله مورد نظر هنگام خریداری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. متریال استفاده شده در ساخت این وسایل باید به گونه‌ای باشد که بتوان برای سال‌ها از آنها بدون هیچ مشکلی استفاده کرد. همچنین باید از استحکام و مقاومت بالایی هنگام برخورد وسایل نقلیه برخوردار باشند. داشتن خدمات پس از فروش، ضمانت اصالت کالا، تست و بررسی سالم بودن ابزار ایمنی پارکینگی از موارد دیگری است که باید در هنگام خرید انواع تجهیزات ترافیکی و پارکینگی به آنها توجه نمود.

جمع‌بندی

تجهیزات ترافیکی و پارکینگی از وسایل مهمی می‌باشند که برای کنترل ترافیک و جلوگیری از تصادفات و خطرات جانی باید مورد استفاده قرار بگیرند. باید بدانید که این تجهیزات از وسایل جدا ناپذیر زندگی شهری و مدیریت شهرنشینی محسوب می‌شوند. کارگزاری صحیح این وسایل پس ازخرید انواع تجهیزات ترافیکی و پارکینگی از مهم‌ترین نکاتی می‌باشد که باید به آن توجه نمود. با استفاده از این ابزار در اماکن عمومی و خصوصی می‌توان از بروز بسیاری از حوادث جاده‌ای و شهری جلوگیری کرد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا