خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روزنامه کیهان: بایدن تا انتخابات 2024 زنده نخواهد ماند!

روزنامه کیهان در پی انتشار گزارشی نوشت:

ترامپ پس از آزادی به قید وثیقه در ایالت جورجیای این کشور به اتهام تلاش برای ابطال انتخابات اعلام کرد هرگز تسلیم نمی‌شود ولی در عین حال با حمله دوباره به بایدن گفت وی ممکن است تا سال آینده، زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، زنده نماند.
ترامپ این روزها در آمریکا بار دیگر به سرخط خبرهای رسانه‌های این کشور بازگشته است. انتخابات ریاست‌جمهوری یک سال دیگر در آمریکا قرار است برگزار شود و فعلاً تا این لحظه ترامپ از بقیه کاندیداهای جمهوری‌خواه ‌شانس بیشتری برای تصاحب کاندیداتوری این حزب را دارد. با این وجود دموکرات‌ها هنوز بابت انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 و ادعای وی بابت تقلب در انتخابات دست از سر وی برنداشته‌اند و تلاش می‌کنند تا به لحاظ قانونی مانع حضور وی در انتخابات سال آینده شوند.
در همین راستا ترامپ هفته گذشته به ۱۳ فقره جرم در ارتباط با تلاش برای ابطال نتیجه انتخابات در ایالت جورجیا در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ متهم شد. این یکی از چهار پرونده قضایی مفتوح علیه ترامپ است.
دادستان منطقه‌ای بخش «فالتون» به ترامپ و ۱۸ نفر دیگر از متهمان این پرونده تا ظهر جمعه برای تسلیم خود در برابر مسئولان این پرونده وقت داده بود. رسانه‌ها روز پنج‌شنبه گزارش دادند که ترامپ خود را تسلیم دادگاه کرده است وی دقایقی بعد از ورود به این بازداشتگاه با توجه به توافق برای وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری از این زندان آزاد شد. در این توافق مقرر شده ترامپ تا زمانی که برای ارعاب یا تهدید شهود اقدام نکند می‌تواند زمان محاکمه آزاد باشد. ترامپ دادستان این پرونده را «چپ رادیکال» توصیف کرده و گفته فرماندار جورجیا با این دادستان برای بدنام کردن او تبانی کرده‌اند.
از سوی دیگر تعدادی از وکلا و اعضای تیم انتخاباتی رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز بعد از متهم شدن در پرونده ادعای تقلب در نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا، خود را به زندان تسلیم کردند. «رودی جولیانی» شهردار سابق شهر نیویورک، «سیدنی پاوِل» و «جِنا اِلیس» وکلای سابق ترامپ، به همراه شش نفر دیگر از تیم حقوقی و انتخاباتی رئیس‌جمهور سابق آمریکا، شامگاه چهارشنبه خود را به زندانی در شهر آتلانتا تسلیم کردند.به نوشته رسانه‌های آمریکایی، «فانی ویلیس» دادستان ناحیه فولتون در ایالت جورجیا هفته قبل گفت که پس از شکست ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، او و هفده نفر از تیم انتخاباتی‌اش توطئه گسترده‌ای را برای زیر پا گذاشتن اراده رأی‌دهندگان در این ایالت اجرا کردند.
تسلیم نمی‌شوم
براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی دونالد ترامپ، بعد از آزادی به قید وثیقه اولین پیام خود در شبکه اجتماعی توئیتر سابق و «ایکس» فعلی را بعد از غیبتی به مدت بیش از دو سال در این شبکه اجتماعی منتشر کرد. به گزارش ایسنا ترامپ در این پیام جدید خود صرفا عکسی که از او به‌عنوان متهم پرونده در بازداشتگاه فولتون کانتی گرفته و توسط دفتر کلانتر این منطقه منتشر شد را بازنشر کرد و این متن کوتاه را ضمیمه این عکس کرد: «مداخله در انتخابات. هرگز تسلیم نمی‌شوم!» او همچنین لینکی که در ظاهر مربوط به وب‌سایتش است اما بعد از باز کردن به یک صفحه جمع‌آوری کمک‌های اهدایی هدایت می‌شود را نیز ضمیمه عکس کرد.این اولین پست ترامپ از زمانی که توئیتر در هشتم ژانویه 2021 (19 دی 1399) حساب کاربری این رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به اتهام تحریک به خشونت بیشتر بعد از حمله مرگبار ششم ژانویه 2021 حامیان ترامپ به کنگره تعلیق کرد، محسوب می‌شود. پست جدید ترامپ در شبکه «ایکس» مدت کوتاهی بعد از آنکه او از شرکت در نخستین مناظره ریاست‌جمهوری نامزدهای رقابت مقدماتی جمهوری‌خواهان خودداری کرد، منتشر شد. ترامپ به جای شرکت در این مناظره تصمیم به ضبط یک مصاحبه با تاکر کارلسون، مجری سابق فاکس‌نیوز گرفت.
احتمال مرگ بایدن
«دونالد ترامپ» همچنین در ادامه حملات لفظی و بدگویی درباره
«جو بایدن»‌ رئیس‌جمهور کنونی این کشور، مدعی شد او تا انتخابات ۲۰۲۴ زنده نمی‌ماند. ترامپ بامداد پنج‌شنبه در مصاحبه با «تاکر کارلسون» مجری سابق شبکه‌های سی‌ان‌ان و فاکس‌نیوز، با بیان اینکه بایدن از تمام جنبه‌های جسمی و روحی ضعیف شده، گفت: «فکر نمی‌کنم او تا آن زمان دوام بیاورد». وی در این‌باره توضیح داد: «به نظر من، او از نظر ذهنی ضعیف‌تر از بدنی است… وقتی راه می‌رود، نمی‌تواند پاهایش را از روی زمین بلند کند. در ساحل، نمی‌تواند صندلی آفتاب‌گیری را بلند کند. او حتی نمی‌تواند روی شن‌ها راه برود، آن‌قدرها هم سخت نیست.»
دونالد ترامپ همچنین در مصاحبه‌ای بعد از معرفی خود به بازداشتگاه فولتون کانتی و آزاد شدن به قید وثیقه تجربه بازداشت موقت خود در روز پنج‌شنبه را «وحشتناک» خواند. به گزارش ایسنا، ترامپ، در مصاحبه‌ با شبکه خبری «نیوزماکس» گفت: «این تجربه وحشتناکی بود. من وارد آن‌جا شدم و با من خیلی خوب رفتار شد اما بالاخره، یک زندان بود. من عکس کاردکس زندان را گرفتم در حالی که هرگز اصطلاحش را قبلاً نشنیده بودم. در مدرسه مالی وارتون کسی به من این نوع عکس انداختن را نیاموخت.» ترامپ در ادامه این مصاحبه دادستان‌هایی که علیه او و ۱۸ متهم دیگر پرونده مفتوح‌شده در ارتباط با انتخابات ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا، طرح اتهام کرده‌اند را «حیوان» توصیف کرد.ترامپ بیان داشت: «در بین جمهوری‌خواهان در نظرسنجی‌ها خیلی جلوتر هستم و از بایدن هم به اندازه شش تا هفت درصد در نظرسنجی‌ها جلوترم. این دارد رهبران حزب دموکرات را دیوانه می‌کند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا