خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برای تغییر دکوراسیون منزل چه باید کرد؟ معرفی ۷ ایده به روز و اقتصادی!

رپورتاژ آگهی

خیلی از افراد تصور می‌کنند که برای تغییر دکوراسیون خانه باید هزینه‌های هنگفتی بپردازند؛ برای دیوارها از کاغذ دیواری‌های گرانقیمت استفاده کنند یا مبلمان خانه را تعویض کنند. درصورتی‌که بسیاری از ایده‌های دکور گران‌قیمت نیستند و با هزینه‌های بسیار پایین، می‌توانید دکوراسیون خانه را تغییر دهید. در این مقاله به شما ۷ ایده جذاب و به‌روز را معرفی می‌کنیم تا بتوانید با کمترین هزینه، جدیدترین دکوراسیون خانه را داشته باشید. 

۱. تغییر پوشش کف با کفپوش لمینت؛ به‌صرفه و ارزان

یکی از مهم‌ترین سوالات اکثر افراد موقع تغییر دکور خانه این است که کفپوش‌ها را چطور تغییر دکوراسیون دهیم؟ تغییر کفپوش، همیشه جزو روش‌های هزینه‌بر، گران و پردردسر در تغییر دکوراسیون منزل بوده است؛ اما با کفپوش لمینت، دیگر درگیر بنایی نمی‌شوید و هزینه کمتری می‌پردازید. کفپوش لمینت، طرح‌هایی شبیه به پارکت چوبی دارند اما از جنس پی وی سی هستند. با انتخاب پارکت لمینت قیمت کمتری به‌نسبت انواع کفپوش چوبی، سرامیک یا اپوکسی می‌پردازید. پیشنهاد می‌کنیم از این نوع کفپوش برای فضاهایی مانند اتاق پذیرایی و خواب‌ها استفاده کنید تا گرمای بیشتری به آن‌ها ببخشید. 

تمیز نگه داشتن این نوع کفپوش به‌سادگی تمیزکردن سرامیک است و با کشیدن یک دستمال مرطوب روی آن‌ها، از آلودگی‌ها پاک می‌شوند. اگر از کفپوش لمینت برای مکان‌های مرطوبی مانند آشپزخانه استفاده می‌کنید، نباید هیچ رطوبتی روی آن ریخته شود. در‌صورتی‌که روی این کفپوش‌ها آب ریخته شد، با یک دستمال نمگیر و سریع همه رطوبت را بگیرید و خشک کنید. این کار به افزایش طول عمر کفپوش کمک می‌کند.

۲. ترکیب کاغذ دیواری با رنگ‌آمیزی؛ اقتصادی اما شیک

یکی از قسمت‌هایی که تغییرشان روی ظاهر دکوراسیون اثری فراوان دارد، رنگ و طرح دیوارهاست. از آنجایی که کاغذ دیواری برای همه دیوارهای خانه گران می‌شود؛ بهتر است آن را با روش رنگ آمیزی دیوارها ترکیب کنید. رنگی جدید برای دیوارها برگزینید. در هر فضا مانند اتاق خواب ۳ دیوار را رنگ کرده و فقط برای یک دیوار، از کاغذ دیواری استفاده کنید. با این ایده، توجه را به سمت کاغذ دیواری اتاق خواب و دکور نصب شده روی آن می‌کشانید. همچنین، می‌توانید تابلوها یا قاب عکس‌های مهم خود را روی کاغذ دیواری بیشتر از رنگ، لوکس و شیک جلوه دهید.  از کاغذ دیواری برای پشت تی وی در پذیرایی استفاده کنید و این دیوار را تغییر دکور دهید. اگر از قبل کاغذ دیواری روی دیوارها وجود دارد و قدیمی شده‌اند، پس از کندن کاغذها، اثراتی از چسب و خراشیدگی روی دیوار ظاهر می‌شود. یکی از متفاوت‌ترین ایده‌ها برای تغییر دکوراسیون منزل، استفاده از کاغذ دیواری در سقف است که فضایی متفاوت و جذاب به خانه شما می‌دهد.

۳. پرده‌های هوشمند؛ جدید و کاربردی با قابلیت تنظیم ارتفاع

استفاده از پرده‌های هوشمند، اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه است. این پرده‌ها با تکنولوژی روز و کنترل‌های از راه دور کار می‌کنند و انواع مختلف پارچه‌ای یا زبرا دارند. برای خانه‌های خود، از این پرده‌ها استفاده کنید. چوب پرده این مدل، بسته به نیاز در هر پنجره، تنظیم می‌شود. فقط نیاز به یک پریز برق دارد تا موتور آن به کار بیفتد. برای تنظیم پرده هوشمند از دستگاه کنترل از راه دور استفاده می‌شود. 

اگر هماهنگی بین برند پرده هوشمند با دستگاه‌های دیگر خانه مانند قفل در هوشمند وجود داشته باشد، می‌توانید کنترل بیشتری روی تنظیمات آن داشته باشید. بعضی از برندهای گوشی با گجت‌های جدید، این پرده‌ها را هدایت و تنظیم می‌کنند. با نصب پرده هوشمند، می‌توانید ارتفاع پرده‌ را بسته به پنجره یا دکوراسیون تغییر دهید. همچنین، به او برنامه‌ای برای باز و بسته شدن در ساعت‌های مختلف روز بدهید.

۴. کاور مبل؛ انتخابی اقتصادی برای محافظت و تغییر رنگ پارچه مبلمان

اگر امکان تعویض مبل‌های خانه را ندارید یا تازه مبل خریده‌اید، از کاور مبل برای پوشش روی آن استفاده کنید. کاورهای مبل در ابعاد، جنس و رنگ‌های مختلف درون بازار یافت می‌شوند و از آسیب رسیدن به مبل‌ها جلوگیری می‌کنند. اگر مبل خانه از پارچه‌های حساس به لک و رطوبت است، کاور مبل حکم عایق و ضدآب را برای آن‌ها ایفا می‌کند. 

این کاور‌ها به‌راحتی روی مبل می‌افتند و بر اثر نشستن یا جابه‌جایی افراد، حرکت نمی‌کنند. درنتیجه، برای استفاده روزانه از مبل‌ها بهترین گزینه هستند و می‌توانید رنگ و طرح این کاورها را بسته به سلیقه و مبلمان منزل انتخاب کنید. با تغییر رنگ مبل‌ها،‌ تغییر اساسی در دکوراسیون خانه هم رخ می‌دهد و شما را از هزینه‌های سنگین تغییر مبلمان می‌رهاند.

۵. پارتیشن‌های متحرک؛ کمک تقسیم اتاق و ساخت فضاهای جدید

از ایده های خلاقانه برای تغییر دکوراسیون منزل استفاده از پارتیشن‌های متحرک است. گاهی بعضی از اتاق‌ها بزرگ، فضاهایی بدون استفاده و هدر رفته دارند. بهتر است برای فضاهای هدر رفته در خانه از یک پارتیشن زیبا استفاده کنید و کاربری جدید به آنجا بدهید. شما می‌توانید فضای کاری را با پارتیشن از فضاهای دیگر خانه جدا کنید یا درون پذیرایی، یک فضای خصوصی مطالعه و تفکر بسازید. همچنین، از پارتیشن‌ها می‌توانید برای مخفی‌سازی در سرویس‌های بهداشتی یا فضاهای خصوصی استفاده کنید. با‌ این ایده‌، راحتی بیشتری برای خود و باقی ساکنین خانه، به‌وجود می‌آورید.

۶. گالری هنری با عکس‌های قاب گرفته؛ تغییر حال‌وهوای خانه

برای تغییر دکوراسیون منزل چه باید کرد تا دیواری با تزیینات جدید داشته باشید؟ اگر عکس‌های قدیمی دارید، آن‌ها از آلبوم بیرون کشیده و در معرض مهمانان قرار دهید. عکس‌های دیجیتالی قدیمی را از لپ‌تاپ بیرون بیاورید و چاپ کنید. زمان خوبی است تا خاطرات قدیمی را زنده کنید و از آن‌ها یک دیوار گالری جدید بسازید. ساخت یک دیوار گالری با عکس‌های قدیمی، ایده‌ای اقتصادی و ارزان برای تغییر دکوراسیون خانه است. 

این ایده، به دیوار خانه رنگ و بویی تازه و به‌یاد‌ماندگی می‌دهد و دیوارهای خانه را به یک آلبوم عکس تبدیل می‌کند. شما می‌توانید برای زیبایی بیشتر گالری عکس، عکس‌ها را در ابعاد مختلف چاپ کنید و با ترکیب‌بندی زیبا روی دیوارها بچینید. این ایده چشم‌نواز، فضایی متفاوت در خانه به‌وجود می‌آورد.

۷. برچسب دیواری وایت برد مغناطیسی؛ مناسب نوشتن ایده‌ها و کارها

برچسب تخته سفید یا تخته سیاه مغناطیسی، ایده‌ای جدید برای تغییر کاربری یک دیوار همزمان با تغییر رنگ آن است. اگر از کاشی‌های بین کابینتی یا رنگ دیوارهای اتاق خسته شده‌اید، از این برچسب‌ها استفاده کنید. به اندازه موردنیاز از برچسب را با قیچی ببرید؛ سطح موردنظر را تمیز و خشک کنید و به‌راحتی برچسب را روی آن، بچسبانید. اکنون فضایی به رنگ تمیز سفید یا متضاد سیاه دارید که خاصیت آهنربایی هم دارد. شما می‌توانید چک لیست کارهای منزل را روی آن بنویسید یا از آهنربا برای چسباندن برگه یادداشت یا عکس‌ها استفاده کنید.

برای تغییر دکوراسیون منزل چه باید کرد و لینوم فلکس چه ایده‌هایی دارد؟

شما با ایده‌هایی مانند کفپوش لمینت، پارتیشن‌های متحرک یا کاور مبل می‌توانید اتاق پذیرایی را دوباره و از نو تزیین کنید. بعضی از ایده‌ها مانند پرده هوشمند به روز و در درازمدت، اقتصادی هستند. فروشگاه لینوم فلکس همراه شما برای تغییر دکوراسیون منزل است. شما می‌توانید از کارشناسان لینوم فلکس بپرسید که برای تغییر دکوراسیون منزل چه باید کرد و چه راهکارهای ارزانی وجود دارد؟ ایده‌های بسیاری برای تغییر کفپوش یا دکوراسیون دیوارها در این فروشگاه وجود دارد. از انواع کفپوش برای هر قشری از جامعه گرفته تا متنوع‌ترین کاغذهای دیواری را در این فروشگاه خواهید یافت. با این ایده‌ها، خانه خود را برای سال جدید یا سبک زندگی متفاوت، تغییر دهید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا