خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعای «رانت اطلاعاتی» یک ائتلاف انتخاباتی اصولگرا

تشکلی نوظهور به نام شریان که متشکل از تعدادی از مدیران دولت احمدی نژاد و به جبهه پایداری نزدیک است، ادعا کرده است: «علیرغم همه تلاش‌ها در جهت سلامت انتخابات، اخیرا یک ائتلاف سیاسی با دسترسی به اطلاعات کاندیداها اقدام به ارسال پیامک‌های انبوه برای نامزدهای انتخاباتی کرده است».

یبه گزارش انصاف نیوز، در بیانیه‌ی این تشکل آمده است: این اقدام شائبه وجود یک رانت اطلاعاتی برای این گروه خاص را در اذهان نامزدهای انتخابات و جریانات رقیب به وجود آورده که تداوم این رانت اطلاعاتی می‌تواند منجر به فساد سیاسی شود و رقابت سالم را خدشه دار کند. اقتضای عدالت انتخاباتی و رقابت سالم این است که این اطلاعات باید در زمان مقتضی به صورت یکسان در اختیار کلیه گروه‌های سیاسی، جبهه‌ها، احزاب و حتی مردم قرار گیرد.

شریان خواستار انتشار عمومی این اطلاعات شده است: اکنون با توجه به اینکه انتشار عمومی این اطلاعات منع قانونی ندارد، در راستای بندهای ۱ و ۱۰ سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی رهبر معظم انقلاب به منظور تحقق عدالت انتخاباتی، شناخت مردم از نامزدها و ارتقاء شایسته گزینی – همراه با زمینه‌سازی مناسب – در انتخاب داوطلبان تراز و شایسته جمهوری اسلامی ایران و دارای ویژگی‌هایی متناسب با جایگاه مربوطه، این اطلاعات به صورت رسمی در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی وزارت کشور منتشر شود تا احزاب و جبهه‌های سیاسی بتوانند به صورت یکسان و بدون تبعیض به آن دسترسی پیدا کنند.

شریان که برخی از اعضای آن ازجمله حمید رسایی در هیات‌های اجرایی ردصلاحیت شده، در بیانیه‌ی خود در این باره تاکید کرده است: امیدواریم هیأت‌های‌های نظارت هم با رعایت اصول و دقت نظر و در عین حال سعه صدر در برخی ردصلاحیت‌ها و عدم احرازها تجدیدنظر کنند تا امکان شرکت و رقابت تعداد بیشتری از نامزدها در این انتخابات مهم فراهم شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. مقدمات انتخابات اسفندماه مجلس دوازدهم در فضایی کاملا رقابتی در حال انجام است! بزودی لیست اسامی تشکل های سیاسی شامل اصولگرایان، انقلابیون، اصولگرایان انقلابی و انقلابیون اصولگرا منتشر شده و این کاندیداها برای بدست آوردن کرسی نمایندگی بطور منصفانه با یکدیگر رقابت خواهند کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا