خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رپورتاژنویسی علیه وزیر فعلی، زیرنظر مدیر وزیر قبلی!

انتشار سوال برانگیز سه رپورتاژ روزنامه‌ی ایران برای تاپیکو در چهل روز

یکی از مدیران سابق وزارت صمت در دوره رضا فاطمی‌امین که با استیضاح وی از سمت خود عزل شد، اکنون به مخالف‌خوان عباس علی‌آبادی به‌ویژه در رسانه‌ی رسمی دولت تبدیل شده است.

این کارمند که همزمان در سازمان خبرگزاری ایران (ایرنا و روزنامه ایران) نیز فعالیت داشته و دارد با رفتن از ساختمان سمیه، فعالیت‌های عباس علی‌آبادی را در رسانه دولت به‌نوعی که برای رسانه‌ی رسمی دولت معمول بوده است پوشش نمی‌دهد.

در یک نمونه، «ایران اقتصادی» سخنرانی مهم عباس علی‌آبادی را در یک کادر 300 کلمه‌ای و در عوض گزارش جناحی-اقتصادی خودش را در یک کادر سه هزار کلمه‌ای منتشر می‌کند. اقدامی که برای رسانه دولت عجیب می‌نماید.

در نمونه‌ای دیگر، از نمایشگاه تحول صنعت خودرو هیچ گزارشی از برنامه‌های چندماهه در موضوع ایجاد زیرساخت‌های برقی‌سازی خودرو منتشر نمی‌کند و در مقابل کافیست با نحوه انعکاس اولین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو در دوره فاطمی امین توسط این رسانه مقایسه شود تا نحوه بایکوت خبری علی‌آبادی توسط رسانه‌های دولت مشخص شود.

پرسش اینجاست که چرا رسانه‌ی رسمی دولت به‌نوعی علیه عضوی از کابینه رفتار می‌کند؟

روزنامه‌ی ایران تاپیکو

بررسی عملکرد سرویس اقتصادی رسانه‌های دولت نشان می‌دهد که به جای انتشار گزارش‌هایی از وضعیت کارآفرینان و صنعتگران در دولت فعلی، حتی گاهی تلاش می‌کند گزارش‌ رسانه‌های دیگر را با اتهام زنی زیر سوال ببرد.

همچنین مشخص نیست این رسانه که علاوه بر بودجه دولتی، چرا به دلیل ناتوانی در مدیریت بهینه رسانه خود، شرکت‌های خصوصی و دولتی را ملزم کرده تا آگهی مجامع بورسی و امثالهم را در این رسانه منتشر کنند و هزینه انتشار این آگهی‌ها به جیب این روزنامه سرازیر شود و چیزی عاید رسانه‌های بخش خصوصی و مستقل نشود.

آیا نوع رفتار روزنامه‌ی رسمی دولت در حوزه‌ی اقتصادی مثلا ریشه سکوت این رسانه درباره‌ی رابطه‌ی بانک‌ها با صنعت خودرو و تاثیر این ارتباط بر زیان‌دهی یا گرانی خودرو، در همین آگهی‌‎های رنگارنگی است که هر روز در صفحات روزنامه ایران به چاپ می‌رسد؟

چرا مدیر سابق وزارت صمت که در روزهای اخیر در روزنامه‌ی دولت رسانه‌ها را با تیتر «رسانه‌ها دست در جیب خودروسازان» به تبانی با خودروسازان متهم می‌کند، در کمتر از 40 روزی که علاوه بر روزنامه ایران، در روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری تاپیکو مسئولیت گرفته است، سه رپورتاژ به نفع این شرکت بزرگ نفتی و پتروشیمی در رسانه‌‌ی دولت منتشر شده است؛ این در حالیست که پیش از این هیچ محتوایی درباره‌ی تاپیکو در «ایران اقتصادی» منتشر نشده بود؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا