خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیوگرافی بازیگران سریال اسم من فرح [من فرح هستم] با نقش +عکس

وبسایت شبونه نوشت:

سریال اسم من فرح [من فرح هستم] که پخش آن از تاریخ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ شروع شده و برگرفته از سریال آرژانتینی لا Chica question Limpia می‌باشد، داستان یک پزشک بانوی ایرانی به اسم فرح با حضور دمت اوزدمیر را نشان می‌دهد، که پس از ماجرایی که میان وی و همسر او در ایران که نشان می‌دهد یک آقازاده قدرتمند می‌باشد ایجاد می‌شود، برای گریختن از ایران به کشور فرانسه سر از ترکیه در می‌آورد، ولی بعد از اینکه می‌فهمد باردار است در استانبول ماندنی می‌شود. وی بعد از متولد شدن پسر خود کریم شاه با حضور راستین پاک نهاد هنرپیشه کودک ایرانی در استانبول به صورت غیرقانونی زندگی خود را آغاز می‌کند.

بیوگرافی بازیگران سریال اسم من فرح [من فرح هستم] با نقش +عکس

درباره سریال اسم من فرح

سریال اسم من فرح است یا من فرح هستم عنوان سریال ترکیه‌ای می‌باشد که موضوعی توهین امیز به ایرانیان به خصوص شهر تبریز دارد این اثر در سال ۲۰۲۳ کارگردانی شده است. اغلب قصه‌های آن برای خرابی ایران و شهر تبریز است.

این اثر تلویزیونی به واسطه رجای کاراگوز به دست تولید رسیده است و نویسندگی آن را نیز رل جم گورگچ انجام داده است. دنیز دارگی و جنک بوگاتور به عنوان دستیار کارگردان در این اثر همکاری کرده‌اند.
سریال من فرح هستم اقتباسی از سریال آرژانتینی به اسم La Chica question Limpia است.

بیوگرافی بازیگران سریال اسم من فرح است (من فرح هستم) با نقش +داستان

اهانت به تبریز و ایرانی‌ها

موضوع این سریال درباره یک پزشک بانوی ایرانی به اسم فرح با ایفای دمت اوزدمیررا به تصویر کشیده است، که پس از ماجرایی که میان وی و همسر خود در کشور ایران که نشان می‌دهد یک آقازاده قوی است  به وجود می‌آید، برای گریختن از ایران به کشور فرانسه، به ترکیه می‌رود، ولی بعد از اینکه متوجه می‌شود که باردار است در استانبول ماندنی می‌شود. وی بعد از متولد شدن پسر خود کریم شاه با ایفای راستین پاک نهاد هنرپیشه کودک ایرانی در استانبول به صورت غیرقانونی در همانجا زندگی می‌کند.

فصل نخست سریال من فرح هستم توجه بسیاری از مخاطبین ایرانی سریال‌های ترکیه‌ای را به خود جلب کرد. در هر حال، فصل دوم این اثر که اکران آن از تاریخ مهرماه سال جاری شروع شده است مخاطبین بسیاری از ایرانی را به خاطر موضوع این سریال ناراحت کرده است.

  • دمت اوزدمیر در نقش فرح ارسادی
  • دریا پینار آک در نقش گونول کوسانر
  • مصطفی آوکیران در نقش علی گالیپ آکینجی
  • اوکتای کوبوک در نقش کان آکینجی
  • انگین آکیورک در نقش طاهر بی لک
  • لاله بسار در نقش پریهان کوسانر
  • فیاض دومان در نقش بهنام همسر سابق فرح
  • علی سورملی در نقش اورهان کوسانر
  • سنان کارا در نقش ورا آکینجی
  • یرات تانیس در نقش مهمت کوسانر

بیوگرافی بازیگران سریال ترکیه‌ای من فرح هستم

بیوگرافی ورا آکینجی «سنان کارا» بازیگران سریال اسم من فرح [من فرح هستم] با نقش +عکس

بیوگرافی ورا آکینجی «سنان کارا»

ورا پتروفیسکی با نام هنری ورا آکینجی او ۵۷ سال سن دارد و همسر علی گالیپ آکینجی و مادر کان می‌باشد.

ایشان یک زن بسیار جذاب و بالعکس همسرش شخصی خوب و وظیفه شناس است. ورا از جنایت‌های علی گالیپ خبر دارد و هیچ وقت وی را به آن صورت که علی گالیپ به وی علاقمند است دوست ندارد. سپس ورا می‌خواهد پسر خود را از همسر خود دور کند.

بیوگرافی دمت اوزدمیر در نقش فرح ارسادی بازیگران سریال اسم من فرح [من فرح هستم] با نقش +عکس

بیوگرافی دمت اوزدمیر در نقش فرح ارسادی

فرح ۲۸ سال سن دارد، که در کشور ایران متولد شده و پس از یک اتفاق به اجبار به استانبول می‌گریزد. وی برای زندگی و زنده ماندن بایستی بسیار فعالیت کند و به عنوان نظافتچی کارش را شروع می‌کند. البته فرح در دانشگاه جندی شاپور اهواز در رشته پزشکی درس خوانده است و تحصیلاتش را با مدرک عالی به اتمام رسانیده، ولی موفق نشد هیچ وقت حرفه‌اش را ادامه دهد.

فرح بدون داشتن هیچگونه مدرکی، ۶ سال در استانبول ساکن می‌شود. وی زندگی اش را فدای پسر خود کریم شاه که به یک بیماری نادر مادرزادی مبتلا است می‌کند.

فرح هم به عنوان یک مادر و هم به عنوان یک پزشک از پسر خود کریم شاه مواظبت می‌کند و هر چه از دستش برآید برای بهبودی او انجام می‌دهد.

بیوگرافی دریا پینار آک در نقش گونول کوسانر بازیگران سریال اسم من فرح [من فرح هستم] با نقش +عکس

بیوگرافی دریا پینار آک در نقش گونول کوسانر

گونل ۲۴ سال سن دارد و یکی از افراد خانواده پریحان و اورهانی است.
وی خیلی زیبا و شاد می‌باشد و به برادر ناتنی خود محمد بسیار علاقمند است. گونل در همان ساختمانی که فرح ساکن است با وی زندگی می‌کند و سعی میکند تا به وی یاری برساند.

البته گونل زیر دست شخصیت مسلط و خشن مادر خود رشد کرده است، ولی گونل توانسته به یک شخص مهربان و دلسوز تبدیل شود.

اورهان پدر مهمت و گونول و شوهر پریهان به حساب می‌آید .
وی ۶١ ساله می‌باشد و رئیس پلیس بازنشسته محسوب می‌شود، با اینکه بازنشسته می‌باشد ولی به همان صورت به خاطر شخصیت قدرتمند، کاریزماتیک و قابل اعتماد خود مورد احترام اداره پلیس جای گرفته است.

بیوگرافی کان آکینجی بازیگران سریال اسم من فرح [من فرح هستم] با نقش +عکس

بیوگرافی کان آکینجی

کان ۲۰ ساله می‌باشد و نخستین و تنها پسر علی گالیپ و ورا می‌باشد.
کان همه‌ی زندگی خود را در شب‌های استانبول و دیدار با بانوان گوناگون سپری می‌کند. در اینطور اوضاعی تعدادی دوست دارد که می‌خواهند از قدرت و ثروت وی سو استفاده نمایند. کان تصور می‌کند به خاطر اینکه پسر علی گالیپ می‌باشد بایستی همواره برای او احترام قائل باشند و از سویی می‌خواهد توجه پدر خود را جلب نماید.

بیوگرافی لاله باشار در نقش پریحان کوسانر بازیگران سریال اسم من فرح [من فرح هستم] با نقش +عکس

بیوگرافی لاله باشار در نقش پریحان کوسانر

پریحان مادر گونل و همسر اورهان که مالک یک آرایشگاه در یک محله است که محل تجمع بانوان می‌باشد. پریحان از تمام کارهایی که در محله اتفاق می‌افتد خبر دارد و از فرح و به صورت کلی از مهاجران نفرت دارد.
پریحان هیچ چیز از فرح نمی‌داند و مدعی است که فرح آنان و محله آنها را به دردسر می‌اندازد، به خاطر همین همیشه مواظب فرح است.

بیوگرافی بازیگران سریال اسم من فرح [من فرح هستم] با نقش +عکس

بیوگرافی انگین آکیورک در نقش طاهر بی‌عیب

طاهر در سن جوانی بعد از فوت والدین خود با مشکلات بسیاری در زندگی مواجه می‌شود. طاهر برای چندی با عموی خود زندگی می‌کند، ولی به خاطر شکنجه و سوء استفاده از وی، عموی خود را در حال بزرگ رشد نمودن از دست می‌دهد. بعد از مدت‌ها طاهر به عنوان کارمند علی گالیپ که وی را مثل خانواده خود می خواند، فعالیت می‌کند و به دست راست وی مبدل می‌شود.

بعد از مدت‌ها طاهر به خاطر دشواری‌هایی که در زندگی کشیده، به یک شخصیت قوی، ستمگر و نترس مبدل می‌شود. طاهر از هر چیزی برای محافظت از قدرت و جایگاه خود استفاده می‌کند و همیشه گوش به فرمان دستورهای علی گالیپ است.

بیوگرافی فیرات در نقش مهمت کوسانر بازیگران سریال اسم من فرح [من فرح هستم] با نقش +عکس

بیوگرافی فیرات در نقش مهمت کوسانر

مهمت بعد از فوت والدین خود به واسطه اورهان کوسانر در سنین کم او را به فرزندی قبول می‌کنند. مهمت مثل ناپدری خود به یک کمیسر ارشد موفق مبدل می‌شود. وی سخت کوش، مخالف و جنگ طلب است. مهمت خیلی مصمم می‌باشد و از چیزی که وسواس به آن را دارد، دست بردار نیست. از پدر و مادر بیولوژیکی خود که وی را تنها رها کرده‌اند عصبی و از هویت واقعی شرقی اش نفرت دارد.

بیوگرافی علی گالیپ بازیگران سریال اسم من فرح [من فرح هستم] با نقش +عکس

بیوگرافی علی گالیپ

وی ۶۰ سال سن دارد و همسر ورا و پدر کانی می‌باشد. در یک واژه ایشان یک ماشین جنایی کامل است که در ظاهر یک شخص تجاری، به عنوان رهبر باند زیرزمینی مطرح می‌شود و ملقب به آگا است.

علی گالیپ برای محافظت از قدرت و جایگاه خود از هر چیزی بهره می‌برد.
وی به پسر خود بسیار علاقمند است و برای محافظت از او هر کاری که از دستش برآید انجام می‌دهد

ماجرای توهین به ایرانی ها

نشان دادن تصاویری غیر واقعی و توهین آمیز از ایران در سریال ترکی من فرح هستم، سبب شد مخاطبین ایرانی دست به اعتراضاتی دراین خصوص نمایند و اینکه بعضی عوامل ایرانی این مجموعه نیز مجبور به توضیحاتی شدند.

فرح با داشتن مدرک پزشکی برای مخارج زندگی خود و پسرش کریم شاه که به یک بیماری نادر مادرزادی مبتلا است به عنوان نظافتچی در استانبول فعالیت می‌کند و امیدوار است که یک روز بتواند با پسر خود راهی فرانسه شوند.

در این بین وی یک روز به صورت اتفاقی شاهد قتل یک پلیس مخفی توسط مافیا می‌شود و همین سبب می‌شود که زندگی اش با ماجراهای زیادی مواجه شود و آنان را ناخواسته درگیر مافیای خطرناک و بازی‌های آنان می‌کند. اول یکی از افراد مافیا به اسم طاهر با حضور انگین آکیورک مامور می‌شود که فرح را به قتل برساند، ولی بعد از ماجراهایی کم کم طاهر عاشق فرح می‌شود و بین آنان عشقی بزرگ صورت می‌گیرد.

از فصل نخست مجموعه من فرح هستم استقبال بسیار زیادی از طرف مخاطبین ایرانی شد. در هر حال فصل دوم این سریال که اکران آن از تاریخ مهرماه سال جاری شروع شده سبب ناراحتی بسیاری از مخاطبین ایرانی شده است.

در فصل دوم سریال من فرح هستم قسمت‌هایی از قصه در ایران سپری می‌شود، ولی تصاویر غیر واقعی از ایران و مردم که در آن نشان داده شده صدای مخاطبین ایرانی را درآورده است.

البته قصه سریال من فرح هستم در دوران کنونی بیان می‌شود، ولی در یکی از قسمت‌های این مجموعه تبریز یک شهر ویران و مشابه‌ منطقه‌های جنگ زده به نمایش گذاشته شده بود، ایرانی‌ها هم مانند اشخاصی متحجر و متعصب مذهبی به تصویر کشیده شده بودند.

در یکی از سکانس‌ها هم نقش ترکی سریال طاهر که در تبریز از سوی شخصی ایرانی که شبیه داعشی‌ها بود اسیر شده بود. در یک دیالوگ که به نظر با بانوان ایرانی مقایسه شده بود تاکید می‌کند که بانوان ترکیه‌ای هیچ وقت سر خود را پایین نمی‌اندازند

بعد از اکران این قسمت مخاطبان ایرانی سریال من فرح هستم فضای مجازی به سراغ پیچ شخصی هنرمندان و عوامل این سریال رفتند و از ارائه این تصاویر توهین آمیز از ایران و مردم آن نقدهایی کردند.

در این بین مخاطبین ایرانی به مرتضی اتابکی عکاس ایرانی سریال من فرح هسم و راستین پاک نهاد هنرپیشه کودک ایرانی این سریال ترکی نیز از خود واکنش نشان دادند.

مرتضی اتابکی عکاس ایرانی که در خیلی از مجموعه‌های ترکی به عنوان عکاس مشغول به کار است، در فضای مجازی در جواب مخاطبان ایرانی، اعتراض کنندگان سریال من فرح هستم افزود: که من فقط در فصل نخست این مجموعه به عنوان عکاس حضور داشته‌ام.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا