خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مشهد قطب طراحان طلا و جواهر در ایران است»

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان گفت: مشهد به عنوان شهر گوهرسنگ‌ها شناخته می‌شود که از ۳۷ نوع سنگ موجود در کشور ۲۲ سنگ در مشهد یافت می‌شود.

طنین همتی در شهرآرا نیوز نوشت: «معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان در چهارمین جلسه میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره و‌جواهر با محوریت استان خراسان رضوی که امروز ۹ آذرماه در مشهد برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های استان در این حوزه تصریح کرد: پس از میز طلای تبریز پیگیری شد تا استان های قم و خراسان رضوی برای تفویض ارزش‌گذاری سنگ‌های قیمتی به وزارتخانه صمت پیشنهادات خود را ارائه بدهند و امیدواریم همانطور که ارزش‌گذاری طلا و فلزات گرانبها به بانک‌های کارگشایی کشور تفویض شد، خبر این تفویض اختیار را اعلام کنیم.

علی غفوری مقدم افزود: مشهد به عنوان شهر گوهر سنگ‌ها شناخته می‌شود که از ۳۷ نوع سنگ موجود در کشور ۲۲ سنگ در مشهد یافت می‌شود. ضمن اینکه ۴ معدن طلای فعال در استان و ۷ معدن سنگ‌های قیمتی در استان داریم که معدن فیروزه ستان با قدمتی بالا نگین این صنعت در استان است.

معاون سازمان صنعت، معدن وتجارات خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان و حضور گسترده زائران خارجی و ایرانی، جایگاه مشهد به عنوان شهر گوهر سنگ‌ها پر رنگ است که خواهان مصنوعات ما در این حوزه هستند.ما بیش از ۲ هزار واحد تولیدی، صنفی در استان با اشتغال بیش از ۲۰ هزار نفر داریم نشانگر که ظرفیت بالا در این حوزه است.

به گفته این مقام استانی، مشهد در این حوزه تا الان ۱۳ اقدام ویژه انجام داده است که جز اولین‌ها در سطح کشور بوده است. اولین پژوهشگاه گوهرسنگ ها، اولین آکادمی آموزشی طراحی طلا و‌جواهر از جمله اقدامات این صنف است. با توجه به رتبه‌های طراحان ما در نمایشگاه خارجی به جرات می‌توان گفت مشهد قطب طراحی جواهر است.

او افزود: در بحث ارزش گذاری سنگ‌های قیمتی و فلزات گرانبها، سنگ‌های قیمتی در حوزه وزارات صمت و فلزات گرانبها در حوزه بانک مرکزی است که در دو بخش مدیریت می‌شود. افزایش میزان مجاز صادرات نقره و گوهر سنگ از سه کیلو به ده کیلو جزء تقاضا ما است که مخصوصا برای شهر مشهد که بیشتر حضور زائر داخلی و خارجی است بیشتر نیاز ست.

غفوری مقدم تصریح کرد: رفع ممنوعیت واردات مواد اولیه و گوهرسنگ‌ها که در گروه ۴ کالاهای ممنوعه قرار دارد از دیگر درخواست‌های ماست که در این زمینه با پیگیری‌های انجام شده قرار شد فعالان این عرصه مواد اولیه و گوهرسنگ‌های مورد نیاز خود را اعلام کنند تا این اقلام از گروه کالای ممنوعه خارج شود.

فروش طلای آب شده به خانواده ها یک معضل و کمر این صنف را شکسته است

رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره خراسان رضوی در این جلسه تصریح کرد: محدودیتی که برای صادرات سنگ ها وجود دارد مشکل است اگر این صادرات سنگ و گوهر سنگ ازاد شود مسلما ارزش افزوده خوبی از این صادرات عاید می شودکه نیازمند حمایت دولتی است. در بحث تاسیس شرکت شهرک ها موفقت شد زمینی در اختیار قرار گیرد امیدواریم در این موضوع بروکراسی ها کم شود و به نتیجه برسیم.

یوسف تقی زادگان با اشاره به اینکه فروش طلای آب شده به خانواده یک معضل و کمر این صنف را شکسته است افزود: باید این ممنوعیت فروش در کشور عنوان شود. ما در مشهد ممنوعیت فروش دباره طلا اب شده به عموم مردم را گذاشته ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، در میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره و‌جواهر که امروز ۹ آذر ماه برای اولین بار همزمان برگزارش نمایشگاه طلا و جواهر در مشهد برگزار شد، شهرک‌های طلاو جواهر برای برخی استان ها، ورود بانک مرکزی برای ضرب سکه در سال ۱۴۰۲، تسهیل صادرات سنگ‌های نیمه قیمتی از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا