خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آب گرم لاریجان در نزدیکی تهران

سایت صدآنلاین نوشت: آبگرم لاریجان، از جمله جاذبه‌های گردشگری نزدیک تهران به شمار می‌رود که گردشگران بسیار زیادی را به خود جلب می‌کند و از لحاظ گردشگری دارای قابلیت‌های زیادی است. آبگرم لاریجان می‌تواند یک مقصد گردشگری یک روزه‌ از مبدا تهران یا دیگر نقاط ایران باشد. چشمه‌های جوشان آبگرم لاریجان، از دل قله دماوند سرچشمه می‌گیرند و عمر زیادی دارند؛ علاوه بر این،‌ آبگرم‌های این منطقه از لحاظ درمانی خاصیت‌های زیادی دارند و همین سبب شده است تا روستای آبگرم لاریجان، امروزه از نظر گردشگری سلامت مورد توجه قرار بگیرد.
آبگرم لاریجان در نزدیکی شهر رینه لاریجان قرار دارد که به نام آبگرم رینه نیز شناخته می‌شود. فاصله آبگرم لاریجان از شمال شرق تهران حدود ۶۰ کیلومتر و از شمال شرق شهرستان دماوند حدود ۲۶ کیلومتر است. دمای آبگرم لاریجان حدود ۶۵ تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد است و از این مقدار پایین‌تر نمی‌آید؛ مزه آب‌ها نامطبوع است و بوی هیدوژن سولفور دارند. رنگ آب‌های آبگرم لاریجان، زلال است و املاح بیکربنات منیزیم داخل آن، برای درمان بیماری‌های مفصلی بسیار مفید است.

مسیر دسترسی به آبگرم لاریجان
لاریجان در استان مازندران قرار دارد و راه دسترسی به آن در جاده هراز قرار دارد. برای رفتن به آنجا از مبدا تهران، باید حدود ۷۰ کیلومتر را در جاده هراز طی کنید و سپس در نزدیکی شهر گزنک از راه اصلی به طرف شمال غربی خارج شده و در مسیر کوهستانی و آسفالته‌ای حرکت کنید که با تابلوی «رینه، لاریجان» مشخص شده است. این جاده انحرافی با طول تقریبی ۱۸ کیلومتر، دارای دو خروجی از جاده هراز است که در فاصله دو کیلومتری از یکدیگر قرار گرفته‌اند و روستای لاریجان تقریبا در میانه آن قرار گرفته است. خروجی اول شما را پس از هشت کیلومتر و با گذر از روستای رینه به لاریجان می‌رساند؛ در خروجی دوم پس از پیمودن ۱۰ کیلومتر و پس از عبور از روستای گزانه به آبگرم لاریجان خواهید رسید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا