خرید تور تابستان ایران بوم گردی

راهنمای سفر به کانادا در سال 2024

رپورتاژآگهی

برای سفر به کانادا چه برای یک سفر توریستی باشد و چه برای زندگی باید اقدامات و نکاتی را مورد توجه قرار داد که شامل موارد پیش از سفر، حین دریافت ویزا، هنگام حضور در فرودگاه و رسیدن به مقصد مورد نظر می شود. در این مقاله به بیان مراحل، قوانین و نکات سفر به کانادا و شرایط اقامت و زندگی در این کشور می پردازیم.

چرا سفر به کانادا؟

کانادا به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته و با کیفیت زندگی بالا شناخته می ‌شود. سیستم بهداشت و درمان کارآمد، زیرساخت‌ های عالی، سیستم آموزشی مدرن، امنیت بالا و فرهنگ گسترده و متنوع آن از جمله عواملی هستند که زندگی در این کشور را جذاب می ‌کنند. در کنار رفاه و آرامش زندگی، کانادا به دلیل اقتصاد توسعه یافته دارای فرصت های شغلی بی نظیری در حوزه های مختلف از جمله مهندسی، بهداشت و درمان، حمل و نقل، فناوری اطلاعات و… است.

همچنین سفر توریستی به کانادا می تواند جذابیت های خاص خودش را داشته باشد. طبیعت بکر و بی نظیر این کشور در کنار امکانات رفاهی گسترده برای مسافران و همچنین تنوع فرهنگی و میراث تاریخی این کشور باعث شده است تا هر ساله تعداد گردشگران بسیاری از کانادا دیدن کنند.

مجموعه داوین گشت پارسیان با ارائه خدمات مختلف ویزا همچون اخذ ویزای شنگن، ویزای استرالیا و انگلیس و امارات، پیکاپ پاسپورت، اخذ وقت سفارت، بیمه مسافرتی و همچنین خدمات مربوط به اقامت و مهاجرت به کشورهای مختلف در تمامی مراحل در کنار متقاضیان محترم است.

در ادامه ی مقاله به بیان نکات لازم برای سفر به کانادا می پردازیم.

اخذ ویزای کانادا

اخذ ویزای کانادا یک فرآیند مهم برای ورود به این کشور است. ویزاهای کانادا براساس هدف سفر شما ممکن است متغیر باشند، اما در اکثر موارد، ویزای گردشگری، ویزای تحصیلی و ویزای کاری از مهمترین انواع ویزاهای کانادا هستند.

ویزای توریستی کانادا

برای اخذ ویزای توریستی کانادا باید از طریق سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور خود یا منطقه محل اقامتتان درخواست دهید. مراحل معمول اخذ ویزا شامل تکمیل فرم درخواست، پرداخت هزینه ویزا، ارائه مدارک اثبات هویت و مدارک مربوط به تمکن مالی برای اثبات امکان تامین هزینه ها در طول سفر می ‌شود.

این ویزا شامل 3 نوع زیر است:

  • ویزای سینگل کانادا

در این نوع ویزا، شخص متقاضی فقط یک بار قادر به ورود به کشور کانادا خواهد بود و باید پیش از موعد پایان ویزا از این کشور خارج شود.

  • ویزای مولتیپل کانادا

در این نوع ویزای توریستی، متقاضی می تواند به دفعات متعدد وارد کانادا شود و تا زمان اعتبار پاسپورت خود در این کشور بماند. این ویزا 6 ماهه به ازای هر بار ورود است اما امکان تمدید آن نیز وجود دارد.

  • سوپر ویزای کانادا

در این نوع ویزا، یک شخص که اقامت دائم کانادا را دارد، می تواند برای پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ خود یک دعوتنامه ارسال کند تا برای آنها ویزای کانادا اخذ شود. سوپر ویزا شرایط خاصی دارد که باید مدنظر قرار گیرد.

ویزای تحصیلی کانادا

برای تحصیل در کانادا، باید پذیرش از یک موسسه آموزشی کانادایی دریافت کنید. سپس باید درخواست ویزای تحصیلی را به همراه پذیرش و سایر مدارک لازم به سفارت یا کنسولگری کانادا ارسال کنید. برای اخذ این ویزا معمولا به مدارکی مثل نامه ی پذیرش تحصیلی از دانشگاه، مدارک تمکن مالی، مدرک زبان و سایر مدارک شخصی نیاز است.

از معروف ترین و معتبرترین دانشگاه های کانادا می توان به دانشگاه های تورنتو، بریتیش کلمبیا، مک گیل، مونترال، آلبرتا و بسیاری از دانشگاه های دیگر اشاره کرد.

ویزای کاری کانادا

برای کار در کانادا، باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی دریافت کنید. سپس باید درخواست ویزای کاری را به همراه مدارک لازم به سفارت یا کنسولگری کانادا ارسال کنید. مدارک ممکن است شامل نامه پذیرش از کارفرما، رزومه شغلی، گواهی تحصیلی و تجربه کاری شما باشد.

نبود سفارتخانه در برخی کشورها باعث شده است تا متقاضیان اخذ ویزا مجبور باشند به کشورهای دیگر سفر کنند و یک پروسه ی طولانی را همراه با مشکلات زیاد از سر بگذرانند. مجموعه ی داوین گشت برای رفع این مشکل اقدام به ارائه ی خدمت پیکاپ پاسپورت کشورهای مختلف نموده تا متقاضیان ویزا بدون سفر به سایر کشورها، امکان اخذ ویزا را داشته باشند.

دانستنی هایی درباره کانادا

کانادا به عنوان یک کشور مهم و مرفه در دنیا شناخته می شود که همواره پذیرای تعداد زیادی مهاجر و توریست است. در این بخش، برخی از کلیاتی را که پیش از سفر یا زندگی در کانادا لازم است بدانید، بیان می کنیم.

مهمترین شهرهای کانادا

کانادا کشوری وسیع و دومین کشور جهان از نظر مساحت به حساب می آید. با این حال، اغلب شهرهای مهم این کشور در جنوب آن واقع شده اند. مهمترین شهرهای مهم کانادا شامل موارد زیر است:

تورنتو

تورنتو بزرگ ‌ترین شهر کانادا است و به عنوان یک مرکز مالی و تجاری مهم در جهان شناخته می ‌شود. این شهر با اقتصاد پویا، مراکز خرید متنوع، محیط چند فرهنگی و جاذبه ‌های توریستی مختلف به عنوان یکی از مقصدهای پرطرفدار گردشگری و مهاجرت به کانادا محسوب می شود.

ونکوور

ونکوور در ساحل غربی کانادا واقع شده است. این شهر با مناظر طبیعی فوق ‌العاده و آب و هوای معتدل به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان شناخته می ‌شود. این شهر با موزه ‌ها، گالری‌ ها و سالن های تئاترش به عنوان یک مرکز فعالیت ‌های فرهنگی و هنری معروف است.

مونترال

مونترال، بزرگ ‌ترین شهر فرانسوی ‌زبان و دومین شهر پر جمعیت کانادا است که در استان کبک واقع شده است. این شهر هویت و فرهنگی خاص خود دارد و با برخورداری از دانشگاه های مشهور، مراکز هنری برجسته و حضور کسب و کارهای بزرگ به یکی از مقاصد مهاجرت تبدیل شده است.

اتاوا

اتاوا پایتخت و قلب سیاسی کانادا است و از لحاظ وسعت، چهارمین شهر این کشور محسوب می شود. اتاوا شهری پر جنب و جوش همراه با معماری خیره کننده و تاریخی و فرهنگی غنی است که به عنوان یکی از برترین شهرهای جهان برای زندگی شناخته می شود.

آب و هوای کانادا

آب و هوای کانادا به دلیل وسعت زیاد این کشور بسیار متنوع است. در مناطق شمالی، زمستان‌ ها بسیار سرد و برفی هستند، در حالی که در سواحل غربی مانند ونکوور، آب و هوا معتدل‌ تر است. در استان‌ های مرکزی و شرقی نیز تغییرات دمایی فصلی قابل توجهی دیده می ‌شود. در مجموع، آب و هوای کانادا با تنوعی از مناطق یخ‌ زده تا مناطق ساحلی معتدل و حتی گرم همراه است.

زبان مردم کانادا

دو زبان رسمی در کانادا انگلیسی و فرانسوی هستند. انگلیسی به عنوان زبان اصلی در بیشتر مناطق استفاده می‌ شود و پراکندگی آن بیشتر در بخش‌ های غربی و شمالی کشور است. در حالی که فرانسوی به عنوان زبان دوم و متداول در استان کبک شناخته می ‌شود، هرچند فرانسوی زبان ها در سراسر کانادا زندگی می کنند.

علاوه بر این دو زبان اصلی، به دلیل تنوع فرهنگی و مهاجرت بالا، بسیاری از مردم در کانادا با زبان ‌های دیگری مانند اسپانیایی، ماندارین، هندی و فارسی صحبت می کنند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا