خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرفروش‌ترین مسیر هوایی داخلی

رپورتاژآگهی

بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند مسیر کمی را طی کنند و بیشتر زمان سفرشان را در مقصد بگذرانند، به همین علت مسیر هوایی را انتخاب می‌کنند، حتی اکثر مسافران برای کم شدن هزینه‌ی سفرشان، بلیط هواپیما چارتر خریداری می‌کنند. با توجه به افزایش دسترسی شهرها به فرودگاه، تقریبا هر جای ایران که باشید، می‌توانید راحت و بدون هیچ دغدغه‌ای مسیر مورد نظرتان را طی کنید.

در این مقاله به پرفروشترین مسیرهای هوایی داخلی می‌پردازیم تا بتوانید با بررسی کیفیت این پروازها، بلیط چارتر خود را تهیه کنید و سفر بدون نقصی را برای خود برنامه‌ریزی کنید. بنابراین تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بهترین فرودگاه ایران

از میان بیش از ۸۰ فرودگاه ایران که در حال حاضر فعالیت می‌کنند یا در حال ساخت هستند، ۱۳ فرودگاه بین‌المللی وجود دارد. به دلیل آنکه فرودگاه‌های بین‌المللی پروازهای خارجی را نیز پوشش می‌دهند، خدماتی که در آن‌ها ارائه می‌شود کیفیت بالاتری دارند. اما در میان تمامی آن‌ها، فرودگاه بین‌المللی تهران بالاترین جایگاه را دارد.

همچنین بیشترین تعداد پروازها در فرودگاه‌های بین‌المللی امام خمینی و فرودگاه مهرآباد اتفاق می‌افتد و شلوغ‌ترین فرودگاه‌ها نیز محسوب می‌شوند.

پس از فرودگاه تهران، فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد بزرگترین و بهترین فرودگاه ایران به حساب می‌آید. این فرودگاه سالانه ظرفیت جابه‌جایی هشت میلیون مسافر را دارد و دومین فرودگاه شلوغ کشور شناخته می‌شود. سپس فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز، فرودگاه بین‌المللی کیش، فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان و فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، بهترین فرودگاه‌های ایران هستند.

پرترددترین و پرفروش‌ترین مسیر هوایی داخلی

مسیرهای هوایی تهران

پس از بررسی‌های سال گذشته، مسیر تهران-مشهد با تعداد ۸۴۴ پرواز، پرترددترین و پرفروشترین مسیر هوایی داخلی معرفی شد.

همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، اکثر مسیرهای پرفروش و پرطرفدار داخلی، از مبدا تهران هستند. باتوجه به این، مسیر هوایی تهران-شیراز نیز به‌دلیل آب‌وهوای مطلوب و جاذبه‌های گردشگری این شهر، جزء بلیط‌های پرفروش است. مخصوصا اینکه فرودگاه بین‌الملیی شهید دستغیب جز فرودگاه‌های مهم ایران است.

بندرعباس به‌عنوان بزرگترین بندر ایران و تاثیرگذارترین بندر در اقتصاد کشور ، بسیاری از پروازهای داخلی را به خود اختصاص داده است.

مسیرهای هوایی کیش

به‌دلیل محبوبیت جزیره کیش در میان گردشگران، مسیر هوایی تهران – کیش به‌عنوان یکی از پرترددترین پروازهای داخلی شناخته می‌شود، اکثر مسافران مخصوصا در فصل‌های پاییز و زمستان برای طی کردن این مسیر هوایی ۴۵ دقیقه‌ای، به‌دنبال بلیط هواپیما چارتر می‌گردند تا بتوانند با کمترین هزینه، سفر گردشگری خود را آغاز کنند.

یکی دیگر از پرفروشترین مسیرهای هوایی داخلی که هم به‌منظور گردش و هم به‌منظور سفر تجاری صورت می‌گیرد، مسیر شیراز-کیش است. با این پرواز می‌توانید در کمتر از یک ساعت از شیراز به کیش بروید.

اگر شما هم به‌فکر این هستید که سفرتان را با یک مقصد زیارتی شروع کرده و پس از آن به گشت‌وگذار بپردازید، بهتر است بدانید که افراد بسیاری دقیقا دنبال همچین سفری هستند، به همین علت پس از مسیر هوایی تهران-مشهد، مسیر مشهد-کیش نیز طرفداران بسیاری دارد و جز مسیرهای پرفروش به‌حساب می‌آید.

مسیر اصفهان-کیش و تبریز-کیش نیز در لیست پرترددترین مسیرهای هوایی داخلی قرار دارند. البته مسیر هوایی تبریز-کیش، با مدت زمان ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه طولانی‌ترین مسیر داخلی نیز به‌حساب می‌آید.

چگونه بلیط هواپیما چارتر تهیه کنیم؟

حتی اگر یک‌بار سفر هوایی را تجربه کرده باشید، احتمالا اصطلاح بلیط هواپیما چارتر به گوش شما خورده باشد. این بلیط‌های لحظه آخری که هزینه‌ی کمتری دارند، به شما کمک می‌کنند تا با کمترین هزینه، سفری باکیفیت را تجربه کنید.

پیش از هر چیز بهتر است معنی بلیط چارتر را بدانید. هنگامی که بلیط‌های هواپیما موجود می‌شود، آژانس‌های هواپیما تعدادی از صندلی‌ها را اجاره می‌کنند، مخصوصا برای مسیرهای هوایی پرفروش مانند مشهد، تهران، اصفهان و… سپس در صورتی که تمام بلیط‌ها فروخته نشود، صندلی‌ها را با هزینه‌ی کمر به فروش می‌رسانند.

برای آنکه بتوانید بلیط هواپیما چارتر تهیه کنید کافی است وارد یکی از سایت‌های معتبر خرید بلیط، مانند سایت علی‌بابا، شوید و مبدا و مقصد سفرتان را مشخص کرده و لیست پروازها را با انتخاب گزینه‌ی چارتر، فیلتر کنید. پس از مشاهده‌ی بلیط‌های موجود به‌راحتی می‌توانید بلیط هواپیما چارتر خود را خریداری کنید.

در میان تمام مسیرهای هوایی، بلیط هواپیما چارتر به مقصد مشهد، پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین مسیر اعلام شده است.

نتیجه‌گیری

همانطور که در متن اشاره کردیم، در صورتی که قصد سفر به شهرهای پرطرفدار مانند مشهد، کیش، اصفهان، بندرعباس و… را دارید، به‌راحتی می‌توانید بلیط هواپیما چارتر خریداری کنید. به یاد داشته باشید که بلیط‌های ارزان در فصل‌های کم‌سفر و خلوت راحت‌تر پیدا می‌‌شود.

پیشنهاد ما به شما این است که بلیط چارتر را زمانی خریداری کنید که به‌طور کامل از سفر خود مطمئن هستید، زیرا فرایند کنسلی این بلیط‌ها کمی پیچیده، زمان‌بر و تا حدی غیرممکن است زیرا درصد جریمه کنسلی بلیط هواپیما چارتر به‌نسبت بلیط‌های سیسمی بالاتر است.

در صورتی که محدودیت مالی ندارید و شرایط سفرتان نیز منعطف نیست، بهتر است از خرید بلیط چارتر صرف نظر کنید زیرا در زمان‌های پرسفر، بلیط‌های چارتری نه‌تنها ارزان‌تر نیستند بلکه از بلیط‌های سیستمی نیز گران‌تر می‌شوند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا