خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا یارانه آذرماه (یلدایی) برخی واریز نشد؟

واریز یارانه آذرماه ۱۴۰۲ برای برخی از سرپرستان خانوار در برخی از بانک‌ها، مانند بانک رفاه، سپه و پست بانک، به علت اختلال انجام نشده است.کد خبر:۱۲۱۰۰۶۹تاریخ انتشار:۲۲ آذر ۱۴۰۲ – ۲۳:۰۶13 December 2023

به گزارش «تابناک»، بر اساس اخباری که روز گذشته منتشر شد این اختلال قرار بود تا امروز برطرف شود و یارانه افرادی که به حسابشان واریز نشده است، واریز شود.بدون درد و جراحی! بسیار ارزان صاحب دندان شو 😍

بر اساس دهک‌بندی انجام شده توسط دولت، میزان نقدی واریز یارانه‌ها به دهک‌های اول تا سوم به هر نفر اعضای خانواده ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم هم به هر نفر ۳۰۰ هزار تومان واریز می‌شود.مشاوره، انتخاب و تمدید اینترنتی بیمه بدنه با بیمه بازارتمدید کنیدتبلیغ


واریز نشدن یارانه آذرماه همچنین باعث نگرانی برخی از یارانه بگیران شده و طرح دوباره شایعه تغییر در دهک‌بندی خانوار موجب شد که برخی افراد به دنبال پیگیری یارانه آذر ماه ۱۴۰۲ باشند و بپرسند اگر یارانه واریز نشد چه کنیم؟

حسینی در این خصوص گفت: یارانه این ماه (آذر ماه ۱۴۰۲) مانند یارانه آبان ماه برخی از خانوار ممکن است به دلیل اشکال فنی بانک‌ ها به حساب آنها واریز نشده باشد که این اشکال تا پایان هفته برطرف می‌شود و یارانه نقدی به حساب بانکی آنها واریز خواهد شد.

چرا یارانه بعضی ها واریز نشده است؟

وی افزود: برخی از خانواده‌ها نیز ممکن است در تغییر دهک‌ بندی جزو دهک دهم قرار بگیرند؛ بنابراین یارانه آنها قطع شده باشد و برای اطمینان از این موضوع باید به پنجره خدمات هوشمند دولت بخش یارانه نقدی مراجعه و کدملی خود را وارد کنند و اگر به این موضوع اعتراض دارند باید به سامانه حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت کنند.

تغییر دهک بندی درآمدی خانوار دلیل کم واریز شدن یارانه آذرماه ۱۴۰۲

همان طور که قبلا هم گفته شده بود دهک بندی خانوار ممکن است هر ۶ ماه یک بار به دلایل مختلف مانند تغییر درآمد افراد و دیگر اطلاعات درآمدی آنها بروزرسانی شود. . از طرف دیگر گفته می‌شود که دهک درآمدی افراد شناور است و این احتمال وجود دارد که در هر بررسی دهک درآمدی خانوارها جابجا شود و مبلغ یارانه‌ای که آنها دریافت می‌کنند هم متناسب با تغییر دهک تغییر کند.

از این رو یکی دیگر از دلایل کمتر واریز شدن یارانه اذر ماه ۱۴۰۲ ممکن است تغییر درهک بندی افراد و یا ممکن است حذف یارانه ی فرد باشد. از این رو برخلاف دوره های قبل که مبلغ یارانه ثابت بود اما حالا دلایل مختلفی وجود دارد تا مبلغ یارانه ی افراد تغییر کند  و مبلغ یارانه ی فرد به دهک خانوار بستگی دارد.

استفاده از کالابرگ الکترونیکی یکی از دلایل کم واریز شدن یارانه آذرماه ۱۴۰۲

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای آنها قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

کسر اقساط تسهیلات اربعین و وام کرونایی یکی دیگر از دلایل کمتر واریز شدن یارانه ۱۴۰۲

همچنین در صورتی که سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون ریالی دوم کرونا اقدام کرده‌اند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت نموده‌اند اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب آنها کسر خواهد شد.

آنتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام چراکالابرگ آذربایجان شارژنشده ب خداهیچی خونه نداریم چرا سروقت شارزنمیشه امروز۲۶ادر ولی هنوز خبری نیس روزی بیس بابرنامه شما رو چک میکنم آخی چرا این کارارو میکنید

    8
    2
  2. سلام تو رو خدا کالابرگ رو هم اگه میشه نقدی بدید همراه واسه اجاره کم داریم میشه به دوتا بچه هیچی نداد ولی ما رو با صاحبخانه در گیر نکنید

    3
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا