خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بهترین نقش‌آفرینی حمید جبلی از نگاه فیلم‌نیوز | تقی ساعتچی در «دختر شیرینی‌فروش» | غرغرو دوست داشتنی

حمید جبلی در فیلم «دختر شیرینی‌فروش» با وجود اختلاف سنی کمی که با ایرج طهماسب دارد، در نقش پدر او ظاهر شده و به قدری دقیق از پس ایفای این نقش برآمده که باورمان می‌شود با یک پیرمرد قوزی غرغرو که مدام درحال سکته کردن است مواجهیم.

به گزارش فیلم‌نیوز، «دختر شیرینی‌فروش» به کارگردانی ایرج طهماسب، یکی از فیلم‌های کمدی پرمخاطب ابتدای دهه هشتاد بود. حمید جبلی در کنار ایرج طهماسب، فاطمه معتمدآریا و ثریا قاسمی ترکیب جذابی را به‌وجود آورده بودند. بخش مهمی از بار کمدی فیلم روی دوش حمید جبلی بود.

درباره نقش: «دختر شیرینی‌فروش» درباره مخالفت‌های دنباله‌دار دو خانواده بر سر ازدواج یک دختر و پسر است. سعید و نیلوفر ۲۰ سال پیش تصمیم گرفته‌اند ازدواج کنند اما در تمام این سال‌ها هر بار بساط عروسی راه می‌افتد، پدر سعید و مادر نیلوفر به اختلاف برمی‌خورند و مانع از این وصلت می‌شوند. داستان در روزی روایت می‌شود که بعد از بیست سال پدر سعید خواب می‌بیند که به خاطر مخالفت با ازدواج آنها به جهنم رفته و بالاخره با این وصلت موافقت می‌کند اما باز هم مخالفت خانواده‌ها وضعیت را به‌هم می‌ریزد. حمید جبلی نقش تقی ساعتچی، پدر سعید را بازی می‌کند؛ مردی خسیس و خودخواه که جز زندگی خودش به کسی فکر نمی‌کند. او سال‌هاست شناسنامه پسرش را قایم کرده و اجازه ازدواج به او نمی‌دهد و در پایان فیلم بالاخره مجبور می‌شود به این مسئله تن دهد.

ویژگی بازی : حمید جبلی کارنامه درخشانی دارد و نقش‌های مهم زیادی از او به جا مانده. نقش او در «دختر شیرینی‌فروش» از این جهت اهمیت دارد که با وجود اختلاف سنی بسیار کم با طهماسب، نقش پدر او را ایفا کرده و از این جالب‌تر اینکه با ثریا قاسمی که حدودا بیست سالی از او بزرگ‌تر است هم‌سن‌وسال به نظر می‌رسد. جبلی متولد سال 1337 است و در زمان تولید این فیلم در سال 1380، 43 ساله بوده اما رنگ مو، چین و چروک‌های چهره و قوزی که روی پشتش دارد او را بیست سال بیشتر از سن خودش نشان می‌دهد. جبلی در نقش تقی، سخت راه می‌رود و مدام قبلش می‌گیرد. بیشتر وقت‌ها پسرش را مجبور می‌کند او را روی کولش سوار کند. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های بازی جبلی، غرغرهای مداومش است. او نسبت به همه چیز شاکی است و ایراد می‌گیرد. کل‌کل‌های او و ثریا قاسمی هم جزو نکات جذاب فیلم است.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا