خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استفاده از پوشش نانو برای افزایش مقاومت خوردگی لوله‏ها

رپورتاژ آگهی

از گذشته‌‏های دور تا به امروز، لوله‌‏ها از تجهیزات بسیار پر استفاده در صنایع مختلف محسوب می‏‌شوند و هر کدام از آن‏‌ها، خواص فیزیکی و شیمایی متفاوتی دارند. اما یکی از معایب مشترک انواع لوله‌‏ها، مقاومت پایین آن‏‌ها در برابر تغییرات دما و ترکیدگی ناگهانی است. از این رو، امروزه کارشناسان برای رفع این مشکل، از پوشش نانو برای افزایش مقاومت لوله‌‏ها استفاده می‏‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با کاربرد، مزایا و نحوه خرید پوشش نانو برای افزایش مقاومت خوردگی لوله‌‏ها بیشتر آشنا شوید.

روکش نانو چیست؟

روکش نانو که برای پوشش بسیاری از لوله‌‏ها همچون لوله گوشتدار استفاده می‏‌شود، نوعی پوشش لاستیکی است. این نوع پوشش در ابعاد و اندازه‌‏های مختلف و ضخامت‌‏های گوناگون با توجه به ساختار لوله‏‌ها، در کارخانجات تولید می‏‌گردد. امروزه استفاده از روکش نانو برای تمامی لوله‏‌های فلزی زیر و روی زمین امری کاملا ضروری است. بهتر است بدانید که روکش‏‌های نانو نسبت به روکش‌‏های لاستیکی معمولی، از قیمت مقرون به صرفه‌‏تری برخوردار هستند و نصب آن‏‌ها برای کاربران امری بسیار آسان و کم دردسر می‏‌باشد.

ویژگی‏‌های پوشش نانو لوله

قبل از خرید پوشش نانو برای انواع لوله‌‏ها، بهتر است ویژگی آن‏‌ها را به خوبی بدانید. این نوع روکش از قدرت کشسانی بسیار خوبی برخوردار بوده و هوای سرد یا گرم محیط بیرون، به سختی می‏‌تواند از لابلای آن عبور کند. از طرفی دیگر، این نوع روکش در ساختار خود دارای مقادیر زیادی همچون کربن و پلی اورتان است. اما توجه داشته باشید که نانو روکش لوله، طول عمر مشخصی دارد و هر چند وقت یکبار باید توسط متخصصان تعویض گردد. البته ناگفته نماند که شرایط محیطی، تاثیر بسزایی را بر روی طول عمر این نوع لوله ایفا می‌‏کند.

روکش نانو مناسب کدام نوع لوله است؟

بسیاری از کاربران با این سوال مواجه می‌‏شوند که روکش نانو، مناسب کدام نوع لوله‏‌ها است؟ همانطور که در قسمت‏‌های قبل ذکر شد، این نوع روکش در ابعاد و اندازه‏‌های مختلفی برای انواع لوله‏‌ها تولید می‏‌گردد. البته توجه داشته باشید که روکش‏‌های نانو بیشتر برای لوله‌‏های فلزی بزرگ در محیط‌‏های حساس همچون زیر زمین مورد استفاده قرار می‌‏گیرند. اما شما می‏‌توانید برای پوشش انواع لوله‏‌های فلزی و غیر فلزی به بهترین شکل ممکن از روکش‌‏های نانو استفاده کنید.

مزایای استفاده از پوشش نانو برای لوله

و اما مزایای استفاده از پوشش نانو برای لوله؛ از مهم‏ترین مزایای این نوع روکش، می‏‌توان به افزایش طول عمر لوله، جلوگیری از ترک خوردگی و کاهش دمای لوله اشاره نمود. البته برای بهره‌‏مندی از تمامی مزایای روکش نانو، باید آن را به صورت اصولی و دقیق بر روی لوله قرار دهید. پیشنهاد می‌‏شود قبل از خریداری روکش لوله نانو، حتما با افراد کاربلد و با تجربه مشورت کنید.

1-افزایش طول عمر لوله

یکی از مهم‏ترین مزایای روکش لوله نانو، افزایش طول عمر لوله است. در برخی از شرایط بخصوص زیر زمین، رطوبت و نم زیاد، سبب زنگ زدگی و پوسیدگی لوله و در نتیجه از بین رفتن آن می‏‌شوند. از طرفی، فشار و وزن زیاد سطح زمین نیز می‌‏تواند طول عمر لوله‌‏های فلزی و فولادی را به حداقل برساند. اما هیچ جای نگرانی نیست؛ شما می‌‏توانید با استفاده از روکش لوله نانو، طول عمر لوله‏‌های فلزی را به حداکثر برسانید و خود را از شر خرید پی در پی لوله خلاص کنید. ناگفته نماند که شما می‏‌توانید برای افزایش طول عمر لوله‌‏های خاص همچون لوله مانیسمان نیز از این نوع روکش استفاده نمایید.

2-جلوگیری از ترک خوردگی

از دیگر مزایای روکش نانو لوله، می‌‏توان به جلوگیری از ترک خوردگی اشاره نمود. برخی از لوله‏‌های فلزی بخصوص لوله بدون درز در برابر فشار و دمای بسیار پایین، مقاومت پایینی از خود نشان می‏‌دهند و سریعا ترک می‏‌خورند. این امر می‌‏تواند هزینه‌‏های بسیار سنگینی را برای پروژه‌‏های مختلف به همراه داشته باشد. البته شما می‌‏توانید با هزینه بسیار اندکی، از بروز چنین مشکلی پیشگیری کنید؛ راه فرار از این مشکل، استفاده از روکش نانو برای پوشش لوله است. روکش نانو از ورم کردن و تغییر دمای ناگهانی لوله جلوگیری می‏‌کند و در نتیجه اجازه ترک خوردن به آن را نمی‌‏دهد.

3-جلوگیری از کاهش دمای داخل لوله

شاید این مسئله کمی عجیب به نظر برسد اما خوب است بدانید که کاهش و افزایش ناگهانی مواد داخل لوله‌‏های صنعتی، سبب ترکیدن آن‏ها می‏‌گردد. از سویی دیگر، استفاده از لوله‏‌های بدون عایق در مناطق سردسیر، سبب کاهش سرعت عبور مواد و بروز مشکلات دیگری همچون مسدودی می‏‌گردد. از این رو، باید با استفاده از پوشش نانو، جلوی کاهش و افزایش ناگهانی دمای درون لوله را بگیرید تا بتوانید طول عمر آن را دو چندان سازید. به خاطر داشته باشید که استفاده از عایق‌‏های نانو جهت پوشش در مناطق سردسیر، موجب عبور آسان و سریع‏تر مواد می‏‌شود.

4-نصب سریع و آسان

یکی دیگر از مزایای استفاده از پوشش نانو برای لوله‌‏های فلزی، نصب سریع و آسان آن است. امروزه تعداد بیشماری از عایق‌‏های مختلف در سراسر جهان وجود دارند که هر کدام از آن‏‌ها، دارای ویژگی‏‌های منحصر به فردی هستند. اما نصب اکثر عایق‌‏ها بر روی لوله فلزی امری بسیار دشوار و پر هزینه بوده و در برخی از پروژه‌‏ها، صرفه اقتصادی ندارد. اما خوشبختانه قیمت پوشش نانو مخصوص لوله‏‌های فلزی، بسیار مناسب بوده و نصب آن برای کاربران امری بسیار آسان و کم دردسر می‌‏باشد. توجه داشته باشید که حتی افراد مبتدی هم می‌‏توانند این عایق را به آسانی بر روی انواع لوله‌‏ها قرار دهند.

قیمت پوشش نانو لوله

قیمت پوشش نانو لوله چگونه محاسبه می‌‏گردد؟ این سوال ممکن است برای بسیاری از کاربران مطرح گردد؛ قیمت این محصول ارزشمند بیشتر مواقع بر حسب طول و متراژ و در برخی از شرایط بر حسب وزن آن محاسبه می‌‏شود. البته توجه داشته باشید که قیمت پوشش نانو لوله از عوامل مختلفی همچون کیفیت، گرید، ابعاد، نوسانات بازار و نرخ روز ارز نیز تاثیر پذیر است. برای استعلام قیمت پوشش نانو لوله، می‌‏توانید به فروشگاه‏‌های معتبر به صورت اینترنتی یا حضوری مراجعه فرمایید.

لوله، میلگرد و متریال مورد نیاز پروژه را از کجا تهیه کنیم؟

همانطور که می‌‏دانید، امروزه متریال مورد نیاز پروژه‌‏ها از جمله لوله و سایر وسایل جانبی از قیمت بالایی برخوردار هستند. اما این امر بدان معنا نیست که شما نمی‏‌توانید متریال پروژه خود را با قیمتی مناسب تهیه کنید؛ شما می‏‌توانید با مراجعه به مجموعه آرسینکو ، برای خرید انواع متریال مورد نیاز خود با بهترین قیمت و کیفیت تضمینی به صورت آنلاین یا حضوری اقدام کنید و لذت ببرید.

کلام آخر

آیا به طور مداوم با مشکل خرابی و ترکیدگی لوله مواجه هستید؟ نیازی نیست دیگر هزینه‌‏های مکرر خرید و تعویض لوله‌‏ها را مجددا بپردازید؛ شما می‏‌توانید با صرف یک بار هزینه، از شر خرابی و ترکیدن لوله‌‏ها خلاص شوید و طول عمر آن‌‏ها را به حداکثر برسانید. فراموش نکنید که استفاده از پوشش نانو برای لوله‌‏های فلزی صنعتی امری کاملا ضروری است. البته پیشنهاد می‌شود قبل از خرید این محصول با کیفیت و با ارزش، حتما با افراد کاربلد و با تجربه مشورت کنید.

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا