خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ضخامت و ابعاد شیشه خم سکوریت چقدر باشد خطرناک است

رپورتاژ آگهی

شیشه سکوریت مغازه / ویلایی / بالکن / تراس / حمام

مثل شیشه شکننده است! شیشه همیشه مثالی برای شکنندگی است! تا همین دهه‌های قبل واقعا چیزی شکننده‌تر از شیشه پیدا نمی‌شد. البته که به جز شکستگی ، شیشه‌ها یک ایراد بزرگ دیگر هم داشتند. اینکه فقط به صورت صاف موجود بودند! این یعنی برای پلان‌های گرد یا نیم گرد مردم مجبور بودند که شیشه‌های صاف را مثل وصله و پینه کنار هم بگذارند! اما شیشه خم سکوریت به تنهایی همه این عیوب را به تاریخ ملحق کرده است! مقاومت این نوع شیشه به قدری زیاد است که حتی مقابل ضربه مشت محمد علی کلی تاب می‌آورد! از طرفی این نوع شیشه در هر زاویه و خمی که نیاز داشته باشیم تولید می‌شود. 

تصور کنید که یک شیشه خم یک تکه که تازه مقاوم هم هست چقدر همه چیز تمام و البته مدرن است! از شیشه خم سکوریت به عنوان نرده و حفاظ ، پارتیشین و دیوار شیشه ای ، ویترین مغازه و … استفاده می‌شود. اما آیا هیچ وقت شیشه خم سکوریت خطرناک نیست؟ قطعا نه! گاهی این شیشه‌ها بی دلیل می‌شکنند و از طرفی اگر ضخامت آن‌ها کم باشد دیگر قابل اعتماد نیستند!

شیشه سکوریت خم کولیوند

ضخامت شیشه خم سکوریت چقدر باشد؟

شیشه‌های خم سکوریت از ضخامت 4 میل تا 19 میل تولید می‌شوند! اما سوال اینجاست که کدام ضخامت مناسب‌تر است؟ طبیعتا ضخامت انتخابی به مورد استفاده مرتبط است. به عنوان مثال ضخامت یک دیوار یا نرده شیشه‌ای قطعا خیلی باید بیشتر باشد تا ضخامت پارتیشن حمام! از طرفی در صورتی که ابعاد و شعاع خم شیشه بزرگ‌تر باشد ضخامت هم باید بیشتر باشد.

به طور کلی دیوار شیشه ای ، پارتیشن‌های بزرگ ، ویترین مغازه و نرده به شیشه‌های ضخیم تر نیاز دارند. در صورتی که ابعاد شیشه 12 متر مربع و بزرگتر باشد باید از شیشه‌های 10 میل و ضخیم تر استفاده شود. برای شیشه با ابعاد حدود 3 متر مربع ضخامت 4 میل هم میتواند کافی باشد. البته که هر چه ضخیم‌تر ، ایمن‌تر!

شیشه خم سکوریت koolivand

احتمال شکستن شیشه سکوریت خم و جلوگیری از آن

اگر چه شیشه سکوریت 5 تا 10 برابر از شیشه معمولی مقاوم‌تر است اما گاهی به صورت خود به خودی می‌شکند یا اصطلاحا خودکشی می‌کند! خصوصا اگر نسبت ابعاد به ضخامت کمی داشته باشد! البته که احتمال شکستن شیشه سکوریت فقط 8 مورد در هزار است! علت اصلی شکستن شیشه خم ، وجود سولفید نیکل در ترکیبات آن است که انقباض و انباسط آن متفاوت است. برای جلوگیری از شکستن شیشه خم این کارها را انجام دهید:

1- گوشه شیشه سکوریت آسیب پذیر است. پس بهتر است در محل اتصال شیشه به فلز یا یراق آلات شیشه از لاستیک استفاده شود تا بین این دو تماسی نباشد.

2- نصاب حرفه‌ای باید حرفه‌ای باشد!

3- از شیشه لمینت استفاده کنید! این شیشه از دو لایه شیشه سکوریت ساخته می‌شود که بین آن‌ها طلقی مخصوص به نام pvb نصب میشود. شیشه لمینت از نظر ایمنی بی رقیب است!

شیشه خم سکوریت کولیوند

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا