خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دلیل ریزش ابرو بعد از کاشت چیست و چگونه می توان از آن پیشگیری کرد؟

رپورتاژ آگهی

زیبایی چهره امری مهم و حیاتی است که بسیاری از افراد برای دستیابی به آن به کارهای زیادی دست می زنند. یکی از المان های صورت که تاثیر زیادی بر روی چهره می گذارد و نسبت به اعضای دیگر صورت کمتر مورد توجه قرار گرفته است ابرو است. چنانچه ابروها بد فرم و کم پشت باشند، زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می دهندو جلوه زشتی به صورت می دهند. اما خوشبختانه برای این مشکل راه حل های زیادی وجود دارد. یکی از این راه حل ها کاشت ابرو است. اما در برخی از افراد مشاهده می شود که ابروها بعد از کاشت دچار ریزش می شوند. در این مطلب قصد داریم دلایل ریزش ابرو بعد از کاشت را مورد بررسی قرار دهیم و راه های جلوگیری از این عارضه را شرح دهیم.

علت ریزش ابرو بعد از کاشت چیست؟

دلایل متعددی برای ریزش ابرو بعد از کاشت وجود دارد که برخی از آنها به سبک زندگی و روش مراقبت فرد پس از کاشت ابرو مرتبط است، در حالی که دیگر دلایل مربوط به تکنیک خود کاشت ابرو می شود.

ضعف موهای کاشته شده

در اکثر موارد، موهای کاشته شده برای ابروها به ناچار بسیار ضعیف می ‌باشند و توانایی کافی برای رشد به مراتب کمتر از موهای طبیعی را دارند. به همین دلیل، پس از چند روز از زمان کاشت، این موها ممکن است بریزند. این ریزش معمولا در بازه ده تا دوازده روز پس از کاشت ابروها رخ می ‌دهد و تا حد زیادی به عنوان یک پدیده طبیعی در نظر گرفته می ‌شود. مهم است به یاد داشته باشید که این موها ساقه ‌های ابرو را تشکیل داده و ریشه آنها هنوز هم به‌طور کلی سالم است. با رعایت دستورالعمل‌ های پزشک و انجام تقویت ریشه ابروها پس از کاشت، موهای کاشته شده دوباره رشد می کنند و نیازی به نگرانی نیست. مهم است به یاد داشته باشید که نتایج واقعی کاشت ابرو حدود ۸ تا ۱۲ ماه پس از انجام عمل ارائه می‌ شود. بنابراین، ریزش موهای کاشته شده در روزهای اول یک امر معمولی در نظر گرفته می شود.

مراقبت نادرست از ابروها بعد از کاشت

اگرچه کاشت ابروها یک روش غیر تهاجمی محسوب می ‌شود؛ اما این فرآیند یک جراحی تلقی می ‌شود. بنابراین انتخاب زمان مناسب برای این اقدام امری بسیار حیاتی است. شما باید اطمینان حاصل کنید که زمان کافی برای مراقبت از ابروهای تازه‌کاشته شده خود دارید و در طی دوره نقاهت، به اندازه کافی زمان برای این کار دارید. روزهای ابتدایی پس از کاشت، به عنوان زمانی حساس برای تقویت و نگهداری موهای کاشته‌شده محسوب می ‌شود. بنابراین، حائز اهمیت است که همه توصیه ‌های پزشک با دقت رعایت گردد. در این مدت، احتمالا با یک کمی درد و سوزش روبرو خواهید شد و محل پیوند نیز ممکن است کمی ورم کند.

کاشت ابرو در کلینیک نامعتبر

کاشت ابرو یک عمل حساس محسوب می شود و انجام این عمل در مراکز نامعتبر می تواند باعث ایجاد مشکلاتی حین عمل و پس از آن شود. بنابراین باید در نظر داشته باشید هر کلینیکی که قیمت کاشت ابرو بسیار پایینی دارد ممکن است خدمات خوبی ارائه ندهد. در این عمل حساس نباید کیفیت را فدای قیمت کنید وگرنه ممکن استاز نتایج کاشت ابروی خود رضایت نداشته باشید. کاشت ابرو باید توسط پزشک متخصص انجام شود کسی که می تواند بانک موی مناسب را به درستی تشخیص دهد و موهای مناسب کاشت را برداشته و در محل مناسب و زاویه مناسب در ابروها قرار دهد. چنانچه این کار با دقت انجام نشود، ممکن است شخص دچار ریزش ابرو بعد از کاشت شود.

عدم بررسی علل کم‌ پشتی و ریزش ابروها

کاشت ابرو به انواع مختلفی انجام می ‌شود و تمام این روش‌ها برای تمام افراد مناسب نیستند؛ زیرا کم ‌پشتی یا ریزش ابروها ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد. عواملی همچون افزایش سن، ژنتیک، مصرف برخی داروها، سبک زندگی و دیگر عوامل می ‌توانند باعث ریزش ابروهای طبیعی شوند. پزشک قبل از انتخاب مناسب ‌ترین روش کاشت ابرو برای هر فرد، با انجام معاینات دقیق، سعی می ‌کند دلیل اصلی ریزش را شناسایی کند. در برخی موارد، پس از شناسایی دلیل ریزش ابروها و پیش از شروع فرآیند کاشت، پزشک ممکن است توصیه به استفاده از برخی داروها یا رعایت برخی موارد نماید تا علت مشکل برطرف شود. پس از شناسایی دلیل ریزش، پزشک بهترین روش را انتخاب کرده و در زمان مناسب کاشت ابروها را انجام می ‌دهد. اگر پزشک در فرآیند معاینه دقت کافی نکند یا از تخصص و مهارت لازم برخوردار نباشد، امکان اشتباه در تشخیص علت ریزش ابروها وجود دارد؛ بنابراین، روش مناسبی برای کاشت انتخاب نشده و موهای کاشته شده ممکن است قبل از رسیدن به قدرت لازم برای رشد، آغاز به ریزش کنند. این امر ممکن است به ریشه موها آسیب برساند و امکان رشد مجدد موهای ریخته شده نیز به طور کامل از بین برود.

نکات قبل و بعد از کاشت ابرو

قبل از انجام کاشت ابرو و همچنین در مراحل پس از آن، باید به موارد خاصی توجه ویژه ‌ای داشته باشید. یکی از اصول اساسی این است که پیش از انجام عمل، به توصیه ‌های پزشک خود عمل کنید. به عنوان مثال، پیش از اقدام به عمل، از مصرف مشروبات الکلی و داروهای ضد انعقاد خون خودداری کنید. همچنین، مهم است که از پوست خود به خوبی مراقبت کنید و قبل از عمل از استفاده از مواد آرایشی خودداری نمایید.

پس از انجام عمل، ممکن است با ناراحتی ‌هایی مواجه شوید که این امر طبیعی است. به منظور بهبود و سریع‌ تر شدن فرآیند بهبودی، حتما باید به طور دقیق از داروها و کرم‌ هایی که پزشک برای شما تجویز کرده استفاده نمایید. با رعایت این نکات و توصیه‌ ها، می ‌توانید در بازه زمانی 7 تا 10 روز پس از عمل، به ظاهر طبیعی خود بازگردید.

جمع بندی

بطور کلی، اگر پس از انجام عمل کاشت ابرو، تجربه ریزش ابروها را داشتید، باید اطلاع داشته باشید که این ریزش ‌ها تا مدتی طبیعی هستند. واقعیت این است که در حین عمل کاشت موها، ممکن است موهای موجود در ناحیه مورد کاشت به دلیل فرآیند جراحی و جایگزینی با موهای جدید، ریزش پیدا کنند.

در واقع، ریزش پس از عمل کاشت مو می‌ تواند به عنوان نشانه ‌ای از رشد و بازسازی موی جدید تلقی شود. پس از گذشت چند هفته تا چند ماه، موهای جدید به صورت طبیعی رشد می‌ کنند و جایگزین موهایی می‌ شوند که قبلا ریخته شده‌ اند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا