خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جلسه‌ها؛ شمشیر دو لبه برای سازمان‌ها در ایلام

شهریار رستمی، کارشناس ارشد مدیریت، در یادداشتی تعداد جلسات زیاد در سازمان‌ها را مورد بررسی قرار داده و تاکید می‌کند جلسات یک شمشیر دو لبه برای سازمان‌ها محسوب می‌شوند از یک‌ طرف یک جلسه خوب و کاری با تصمیمات درست ممکن است منجر به پیشرفت و انجام درست کار شود و از طرف دیگر جلسات ممکن است قاتل زمان مفید سازمان‌ها شوند.

پایگاه خبری ایلام رسانه نوشت: «کارشناس ارشد مدیریت در این یادداشت عنوان می کند: یکی از اصلی‌ترین مشکلات سازمان‌ها بحث مدیریت زمان است که می‌تواند از عوامل موفقیت یا شکست سازمان به شمار آید. در اولین قدم باید بپذیریم که آیا مشکلی وجود دارد و سپس علت آن را شناسایی نماییم.

تعیین اینکه مشکلات از کجا سرچشمه می‌گیرند و پیداکردن راه‌حل‌های مناسب برای هر کدام از آنها زمان‌بر خواهد بود. اما برداشتن این گام برای هر سازمانی که می‌خواهد به شکلی سالم رشد و پیشرفت کند، ضروری است.

مدیریت زمان در فرایند برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت و… بسیار مهم و حیاتی است. در سازمان‌های بروکراتیک و مخصوصاً دولتی برای‌ آنکه به‌موقع برنامه‌ها و اهداف را اجرایی کنیم مدیریت زمان بسیار تأثیرگذار است. اگر بخواهیم مدیریت زمان را در سازمان مورد بررسی قرار دهیم یکی از چالش‌هایی را که سازمان‌ها را با مشکل مواجه می‌سازد بحث جلسات کاری است.

جلسات یک شمشیر دو لبه برای سازمان‌ها محسوب می‌شوند ازیک‌طرف یک جلسه خوب و کاری با تصمیمات درست ممکن است منجر به پیشرفت و انجام درست کار شود و از طرف دیگر جلسات ممکن است قاتل زمان مفید سازمان‌ها شوند.

در سازمان‌های استان ایلام با پدیده‌ای به نام برگزاری جلسه برای جلسه مواجه هستیم. تعداد جلسات در سازمان‌ها و ادارات دولتی آن‌قدر زیاد است که متأسفانه نه‌تنها کارهای عادی و روزمره انجام نمی‌شود؛ بلکه ارباب‌رجوع باید برای کاری ساده چند بار مراجعه کند تا یک کار انجام پذیرد.

باتوجه‌ به اینکه ما دارای فرهنگ مذاکره بدون توجه به زمان و به‌صورت غیرمستقیم و غیررسمی هستیم برگزاری تعداد زیاد جلسات در ادارات استان چه توجیه مدیریتی و اقتصادی دارد؟ آیا تاکنون بررسی کرده‌ایم که چند نفر ساعت در جلسه بوده و هزینه‌های آن را برآورد کرده‌ایم؟»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا