خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عکسی از 60 سال پیش تهران برفی

سرویس تاریخ، انصاف نیوز: تهران برفی از آن ترکیب‌های ناشناخته برای کودکان پایتخت است. حالا تهران خیلی دیر به دیر به خود برف جدی می‌بیند.

60 سال پیش اما، تهران برفی می‌شد و چند روزی هم برفی می‌ماند. آن روزها تغییرات اقلیمی هنوز آن‌قدر جدی نبود که کسانی نگرانش شوند و برایش اجلاس و نشست بگذارند و بیانیه صادر کنند. تغییرات اقلیمی جدی نبود و زمستان تهران کوه‌پایه، زمستان بود؛ با سرما و باران و برف، گاهی هم کولاک.

تصویری که مشاهده می‌کنید مربوط به زمستان سال 1342 از تهران برفی است. چند روزی از بارش سنگین برف گذشته و زندگی به جریان افتاده، اما هنوز کناره‌های خیابان و شاخه‌های درختان پر از برف‌اند.

برف آن سال چنان سنگین بود که پروازهای خارجی و داخلی فروگاه مهرآباد را چند روز متوقف کرد. مجله امید ایران در همین باره نوشت: «عده‌ای از مسافرانی که به واسطه یخ‌بندان باند فرودگاه موفق به فرود در مهرآباد نشده‌اند و به بیروت برگشته‌اند، از شرکت‌های هواپیمایی شکایت کرده و از آن‌ها طلب خسارت نموده‌اند. مسافران مذکور مدعی‌اند که این شرکت‌ها می‌بایستی قبلا این موضوع را پیش‌بینی و تحقیق می‌کردند. ناگفته نماند که شرکت‌های هواپیمایی هزینه مسافرانی را که به‌علت یخ‌بندان موفق به مسافرت به تهران نشده و در بیروت و سایر شهرها مانده‌اند، می‌پردازند.»

به نظر می‌رسد این عکس از خیابان تخت جمشید آن روز و طالقانی امروز در مرکز تهران برفی گرفته شده است. ساختمان هم باید ساختمان کنونی وزارت نفت باشد. [منبع تصویر: مجله خواندنیها، شماره 33، شنبه 21 دی 1342]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا