خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حضرات فقها! لطفا به این سوال پاسخ دهید

محمد توکلی، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشت کوتاهی به بهانه‌ی رد صلاحیت حسن روحانی، عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری، در انتخابات مجلس خبرگان نوشت:

حضرات فقهای شورای نگهبان که ظاهرا از نگاه بسیاری از تصمیم‌گیران ارشد نظام در عدل و تقوای آنها تردیدی نیست نتوانستند صلاحیت حسن روحانی را تشخیص دهند و در نتیجه عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری و رئیس جمهور پیشین ایران امکان کاندیداتوری در انتخابات را نخواهد داشت.

اینکه روحانی چه خواهد کرد، پس از انتخابات چه خواهد شد و آنچه در پیش داریم چگونه انتحاباتی است مباحثی‌ست که در این روزها و روزهای آینده از آن بسیار خواهند گفت اما آنچه موضوع این نوشتار کوتاه است پرسشی مشخص از فقهای شورای نگهبان و مدافعان همیشگی تصمیمات ایشان است.

بیاییم یک حالت فرضی (احتمالا فرض محال) را تصور کنیم که در آن اکثریت نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به دلایلی کاملا قانونی و متقن که همگان پذیرای آن باشند رد صلاحیت شوند.

و در این حالت فرضی که اکثریت نمایندگان مجلس خبرگان رد صلاحیت شده‌اند، پیش از آغاز به کار مجلس خبرگان بعدی به هر دلیلی روز انتخاب رهبر فرا برسد.

فقهای شورای نگهبان و مدافعان تصمیمات این نهاد پاسخ دهند که در چنین فرضی آیا رهبر جمهوری اسلامی ایران که احتمالا چند دهه سکاندار ارشد نظام و فرمانده کل قوا خواهد بود را افرادی انتخاب می‌کنند که با دلایل کاملا متقن و قانونی افرادی بی صلاحیت هستند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. قبلا در جایی گفتن دیگر
    ممکن است شخصی رد صلاحیت شود ولی صلاحیت داشته باشد ، مگر نشنیده بودین ؟!!!
    الان اینجا تفسیر و معنی اون نمود پیدا کرد
    یعنی روحانی برای ریاست‌جمهوری صلاحیت ندارند
    به هر دلیل تخصص
    ولی این نافی موضوع صلاحیت ایشان در سمت فعلی ، هر چه که باشد ، نخواهد بووووووووود

    2
    13
    1. این یک توجیه غیر منطقی و خنده داربست که ورد زبان عده ای امثال شما شده.چطور ممکنه فردی صلاحیت ریاست جمهوری(عالیترین مقام اجرایی کشور و عالیترین مقام سیاسی بعد از رهبری) رو داشته باشه ولی صلاحیت نمایندگی رو نه.گذشته از اینکه ایشون در کارنامه ی سیاسی خودش نمایندگی مجلس روهم داشتن.

      18
      1. شیطان هم بخاطر طغیان مغضوب شد. روحانی که جای خود داره. قرار نیست رئیس جمهور مرتکب هر خطا و اشتباه و خیانتی بشه و بخاطر اینکه مدتی رئیس جمهور بوده مواخذه نکنن و همچنان بهش فرصت خیانت و خباثت و اشتباه بدن

        4
        25
        1. جالبه تمام ریس جمهور ها بعداز اتمام دوره مغصگضوب میشن…
          چه خبره تو مملکت… فقط تا قبل از ریاست جمهوری صالح هستند بعد مغضوب…
          کل ریس جمهور های 44 ساله اینجور شدن…

          12
          1
      2. شما حرص نخور… صلاح مملکت خویش خسروان دانند… ولایت فقیه یکی از اصول جمهوری اسلامیه. رهبر صرفا یک کنترل کننده سران سه قوه اس برای جلوگیری از سقوط و انحراف ولی خیلی‌منفعت طلبها میخوان ولایت فقیه حذف بشه و جمهوری اسلامی یک نظام سرمایه داری مث رژیم پهلوی تبدیل بشه. روحانی با اصل ولایت فقیه مخالفه و خواهان رفراندم هست و این یکی از دلائل رد صلاحیتشه. درضمن با حسن خمینی و تعدادی دیگه دارن تلاش میکنن با ورود به خبرگان رهبری حسن خمینی بعنوان رهبر انتخاب بشه ورود حسن روحانی نقشه ای کثیف و پله اول زمینه سازی اغتشاش بعدی و جنگ گسترده و مسلحانه داخلی برای براندازی رهبری آقا خامنه ای و جانشینی حسن خمینی بعنوان رئیس شورای رهبریه

        3
        22
        1. استاد ولایت فقیه فقققققط مردم
          ولایتی غیر از خواست و نظر مردم باطل و دیکتاتوریه
          هر عملی به جز رفراندوم و ارا ملت نقض شده است ایران مدارش جمهوریته و جمهوریت یعنی حتی رهبری هم نوکر ملت است

          11
          1
          1. شما شجاعت نداری اسم واقعی خودت رو بنویسی. معنی ولایت رو هم بلد نیستی. مردم در طول تاریخ خیلی خواسته ها داشتن اما مشروع نبوده. شما افکار غربی داری. شک نکن اهل نماز و عبادت هم نیستی یک بار معنی قران رو دقیق بخون تا اصلاح بشی شما وامثال شما جاتون جهنم هست.

        2. سلام ممد جفر جان:: وجدانا این ها رو که نوشتی خودت قبول داری؟؟؟
          لطفا متقن و با منطق بنویسید نه تخیلات ذهنی خودتون رو،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا