خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خرید موزاییک پلیمری از تولیدکننده

رپورتاژ آگهی

پوشش کف فضاهای باز در زیبایی دکوراسیون داخلی ساختمان نقش مهمی ایفا می‌کند. به علت تولید موزاییک در انواع و اشکال مختلف توسط کارخانه‌های متعدد، افراد قادر به تهیه محصول در طرح مورد نظر خود هستند. اما در حال حاضر به دنبال کاربرد مواد پلیمری در تولید مصالح ساختمانی، استفاده از موزاییک‌های دارای مواد پلیمری رواج بیشتری دارد. در ادامه با ویژگی‌های موزاییک از نوع پلیمری و نکات مهم و قابل توجه در زمان خرید چنین محصولی آشنا می‌شوید.

ویژگی‌های موزاییک پلیمری مرغوب چیست؟

این نوع موزاییک در زمره‌ی سنگ‌های مصنوعی قرار دارد. به منظور ساخت موزاییک‌های پلیمری از مواد مختلفی همچون سیمان، ماسه و رزین استفاده می‌شود. خانه موزاییک ، مهرازان البرز و شایان گستر موزاییک به عنوان بهترین کارخانه‌های تولیدکننده موزاییک‌های پلیمری، این مدل موزاییک را با بهترین کیفیت و در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع تولید می‌کنند.
برخورداری چنین محصولی از مقاومت بالا و چشمگیر در مقابل عوامل محیطی منجر به کاربرد فراوان آن در امر پوشش‌دهی حیاط منازل، پیاده‌رو و معابر پارک‌ها شده‌است. همچنین نصب چنین موزاییکی بسیار ساده است. به گونه‌ای که چسبندگی بین موزاییک‌های پلیمری و ملات موجود در زیر آن‌ها به راحتی انجام می‌پذیرد.
نفوذناپذیری و مقاومت بالا در برابر سرما از ویژگی‌های بارز موزاییک‌های پلیمری محسوب می‌شوند. به این معنی که عدم ایجاد شکستگی و آسیب حتی در دمای 50 درجه زیر صفر، این محصول را به یک گزینه مناسب جهت کف‌پوش حیاط و معابر مختلف در مناطق سردسیر تبدیل کرده‌است.
علاوه بر موارد فوق، موزاییک‌های پلیمری از وزن سبک و قیمت مناسب هم برخوردار هستند. بنابراین می‌توان چنین بیان کرد که افراد با خرید موزائیک پلیمری از بهترین تولیدکننده، قادر به ایجاد یک محوطه زیبا، لاکچری و در عین حال مقاوم در باغ، ویلا و حیاط منازل خود با کمترین هزینه هستند.
متاسفانه تعداد کثیری از افراد به هنگام خرید موزاییک، نوع پلیمری را با نانو اشتباه می‌گیرند. این در حالی است که موزاییک‌های نانو با پلیمری از لحاظ قیمت و ساختار با یکدیگر تفاوت دارند. موزاییک نانو در واقع نوعی موزاییک پلیمری است که در اثر افزودن ژل میکروسیلیس به ساختارش، مقاومت و دوام آن در مقابل خطرات زیست‌محیطی افزایش یافته و طول عمر بالایی پیدا می‌کند.

نکات مهم و طلایی در خرید موزاییک‌های پلیمری

با گسترش صنعت پلیمر در ایران، تولید محصولاتی از قبیل موزاییک و کف‌پوش‌های پلیمری، سنگ مصنوعی نما و نرده صراحی پلیمری رونق پیدا کرد. به این ترتیب نوع تکنولوژی کاربردی در ساخت و شرایط اقلیمی از جمله نکات مهم در زمان انتخاب چنین محصولاتی به شمار می‌روند.
موزاییک‌های پلیمری به علت بهره‌مندی از مقاومت بالا و وزن سبک برای محیط‌های گوناگون قابل استفاده هستند. بنابراین افزایش محبوبیت چنین محصولی در بازار موزاییک و کف‌پوش امری کاملا طبیعی است. اما آگاهی و رعایت یکسری نکات در زمان خرید به افراد در زمینه‌ی بهره‌مندی از موزاییک پلیمری مرغوب کمک شایانی می‌کند. در ادامه با یکسری نکات اساسی و قابل توجه در زمان خرید موزاییک از نوع پلیمری آشنا می‌شوید.

برند تولیدکننده

در حال حاضر کارخانه‌های متعددی در کشور ایران در زمینه‌ی تولید محصولات مختلف پلیمری فعالیت دارند. جهت ساخت موزاییک از نوع پلیمری از دو روش تحت فشار و ویبره‌ای استفاده می‌شود. البته به دلیل نابودی حباب‌ها و خلاهای موجود در محصول در روش ویبره‌ای، موزاییک حاصل از کاربرد این روش از کیفیت بهتری برخوردار است.
کارخانه خانه موزاییک به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین شرکت‌های فعال در این حوزه، محصولات خود را با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های مدرن با بهترین کیفیت تولید و به بازار عرضه می‌کند.
موضوع قابل ذکر اینکه علاوه بر تولیدات داخلی، واردات این محصول توسط برخی از برندها صورت می‌پذیرد. طبیعتا موزاییک‌های وارداتی در مقایسه با محصولات داخلی دارای قیمت بالاتری هستند.

طرح و رنگ

برخلاف موزاییک‌های سیمانی شاهد وجود تنوع در طرح و رنگ موزاییک‌های پلیمری هستیم. از طریق افزودن رنگدانه‌های مختلف به مواد پلیمری در زمان ساخت، امکان تولید این نوع موزاییک در رنگ‌های متفاوت فراهم می‌شود. طرح‌های خطیبی، پارسه، چرمی، کوبیک و طنابی از جمله طرح‌های محبوب و پرفروش موزاییک‌های پلیمری در بازار به شمار می‌روند.
طرح خطیبی موزاییک پلیمری دارای شکل ظاهری ساده و زیبایی است. بنابراین در اثر ترکیب این نوع موزاییک با چمن، قلوه سنگ و قرنیز جلوه‌ی زیبایی ایجاد می‌شود. افراد با کاربرد موزاییک پلیمری طرح پارسه به افزایش جذابیت محوطه باغ و ویلای خود کمک شایانی می‌کنند.
موزاییک پلیمری طرح چرمی به عنوان ساده‌ترین محصول متعلق به این نوع موزاییک دارای سطحی ساده و اسفنجی بوده و از طرفداران زیادی در بازار برخوردار است. در خصوص طرح کوبیک موزاییک‌های پلیمری می‌توان چنین بیان کرد که چنین محصولاتی کاملا شبیه به سنگ‌های کوبیک هستند. این طرح به علت توانایی در اعطای شکل ظاهری زیبا به محوطه، فروش بالایی در بازار دارد.
طرح طنابی جذاب و شیک موجود در سطح موزاییک‌، این محصول را به یکی از خاص‌ترین محصولات پلیمری تبدیل کرده‌است. بنابراین به دلیل وجود چنین محصولاتی در طرح و رنگ‌های متنوع، اشخاص با خرید موزاییک از نوع پلیمری از بهترین تولیدکنندگان حاضر در کشور، به راحتی قادر به زیباسازی محیط مورد نظرشان بر اساس سلیقه خود هستند.

شرایط اقلیمی

با توجه به تماس مستقیم موزاییک با هوای آزاد، انتخاب موزاییک پلیمری بایستی مطابق با شرایط اقلیمی انجام پذیرد. وقوع انقباض و انبساط ناشی از گرما و سرمای شدید یکی از دلایل مهم و اصلی تخریب موزاییک‌ها در مدت زمان کوتاه محسوب می‌شود.
وجود رزین در ساختار موزاییک از نوع پلیمری به عنوان یک عایق عالی در این محصول عمل می‌کند. البته این موضوع در صورت کاربرد رزین بر پایه‌ی رزین کربوکسیلات در موزاییک صدق پیدا می‌کند.
به این ترتیب موزاییک‌های پلیمری به دلیل بهره‌مندی از مقاومت بالا در برابر یخ‌زدگی و در نتیجه وقوع انقباض و انبساط به میزان کم در آن‌ها، جهت استفاده در مناطق دارای آب‌وهوای سرد و مرطوب همانند شهرهای شمالی کشور ایران گزینه‌ی مناسبی به نظر می‌رسند.
همچنین تابش مستقیم آفتاب در شهرهای برخوردار از آب‌وهوای گرم و خشک منجر به خرابی و کاهش رنگ موزاییک به مرور زمان می‌شود. به این ترتیب به هنگام انتخاب موزاییک برای مکان‌های در معرض زاویه تند تابش خورشید همانند شهرهای جنوبی کشور باید حساسیت بالایی به خرج داد.
بنابراین استفاده از موزاییک‌های پلیمری دارای سطح صاف و یکدست تحت عنوان موزاییک‌ لاشه ‌ای و یا موزاییک سنگ درشت به افراد ساکن در چنین مناطقی توصیه می‌شود. نظافت و پاک کردن راحت هر گونه آلودگی از سطح موزاییک از مزایای چنین محصولاتی به شمار می‌رود.

زیباسازی محیط زندگی با موزاییک پلیمری

موزاییک به عنوان یک عامل موثر در زیبایی محیط زندگی به حساب می‌آید. امروزه با پیشرفت فناوری و تکنولوژی، مدل‌های مختلفی از موزاییک تولید و روانه‌ی بازار می‌شود. در میان انواع موزاییک موجود در بازار، موزاییک پلیمری به علت برخورداری از طرح و رنگ متنوع و در عین حال مقاومت بالا و چشمگیر در مقابل عوامل محیطی محبوبیت خاصی دارد. افراد با خرید موزاییک پلیمری از بهترین تولیدکننده قادر به اعطای زیبایی خاص به محیط زنگی خود هستند.

سوالات متداول

ویژگی‌های موزاییک پلیمری چیست؟

مقاومت در برابر سرما و عوامل محیطی، نصب آسان، وزن کم و قیمت مناسب از خصوصیات موزاییک پلیمری هستند.

موزاییک پلیمری دارای چه طرح‌هایی است؟

این نوع موزاییک در طرح‌های خطیبی، پارسه، چرمی، کوبیک و طنابی تولید می‌شود.

در زمان خرید موزاییک‌های پلیمری باید به چه نکاتی توجه کرد؟

به هنگام خرید موزاییک باید به برند تولیدکننده، طرح، رنگ و شرایط اقلیمی توجه شود.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا