خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | واکنش‌ها به مناظره‌ی تلویزیونی درخشان و غنی‌نژاد

واکنش‌های توییتری به مناظره‌ی تلویزیونی مسعود درخشان و موسی غنی‌نژاد را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

عبدالله گنجی: بدون قضات در باره محتوای مناظره درخشان-غنی نژاد، باید همه-خصوصا سیما-متوجه باشند که این معبر باید به جاده ای عریض تبدیل شود.
پس از گفتگوی فاخر مولدان اندیشه، حاملان آن به میدان می آیند و بحث در شعاع وسیع تر و در عمق ادامه می یابد. رشد صورت می گیرد و بازار فحاشان هم کساد می شود.

حبیب ازغدی: مناظرهٔ فوکو-چامسکی را با مناظرهٔ غنی‌نژاد-درخشان مقایسه کنید.
قیاس مع‌الفارقی است؟ بله، حق دارید که بگویید ربطی به هم ندارد.
چون وضع ما، وضع علم نیست و در عالم علم مستقر نیستیم؛ امور این‌چنین پوچ می‌شود.

امیررضا نظری: شخصی که در مناظره امشب جهان آرا روبه‌روی دکتر غنی نژاد قرار گرفته بود مسبب اصلی وضعیت فعلی اقتصاد ایران و مربی و تربیت کننده سفیهانی چون عبدالملکی،احسان خاندوزی،داود منظور،سید جواد جهرمی و…بود.
مسعود درخشان بنیان‌گذار و رئیس سابق دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق بود!

مجید شاکری: ‏واقعا بحث این دو استاد بزرگوار و عالیقدر ما، آقایان دکتر درخشان و غنی نژاد، هیچ نسبتی با نیازهای اقتصاد امروز ایران ندارد.

مازیار بالائی: حالا متوجه شدید که چرا سیاست‌گذاران و عاملان عقب‌ماندگی ایران از حضور بسیاری از چهره‌های سیاسی و علمی در ‎صداوسیما می‌ترسند؟ آنها به خوبی می‌دانند که مشت خالی امثال ‎درخشان در تقابل با ‎غنی‌نژادها باز می‌شود و مردم می‌فهمند که چه بی‌سوادهای متوهمی بر آنان حکمرانی می‌کنند.

محسن صالحی‌خواه: از اینکه ‎مسعود درخشان سریع حواله داده به امام تعجب می‌کنید؟ کدوم یک از این کارشناسان، وقتی به چالش کشیده شدند، پشت سر امام و رهبری قایم نشدند؟

هاتف صالحی: ‏مناظره اساتید درخشان و غنی نژاد در شبکه افق -فارغ از محتوا- به خوبی نشان داد که ‎گفتگو در جامعه ما به ویژه در سطح نخبگان دچار اختلال شده است؛ هم اختلال مفهومی، هم کارکردی و هم کاربردی.
به امید روزی که اساتید دانشگاه، علاوه بر راهروهای دانشکده ها و جلسات دفاع، امکانِ گفتگو بیابند!

مش قاسم: چقدر چنته دکتر درخشان خالیه. استدلالی ندارد درباره دلایل دفاعش از اقتصاد اسلامی. بحث علمی را به بازجویی و تهمت سیاسی به دکتر غنی نژاد و خبرنگاران تبدیل می کند.
قطاری دیدم که سیاست می برد
و چه خالی می رفت/سهراب سپهری

محمد کشوری: خدا شاهده از تمام برنامه‌های نوروز و ماه رمضان تلویزیون برای من هم مفید‌تر بود، هم سرگرم‌کننده‌تر بود.
آقای صدا و سیما، فیلم و سرگرمی نخواستیم، بیا تو همه مرضوعات چالشی روز از اقتصاد و فرهنگ و حجاب و فضای مجازی و..مناظره‌های اینجوری برگزار کن.

فرهاد عشوندی: من فقط یه بخش هایی از مناظره دکتر غنی نژاد و دکتر درخشان رو دیدم
وای دو تا پیرمرد بامزه که دارن در کمال احترام با هم دعوا می کنن و فحش هاشون رو هم می دن!
علی کلائی: دارم تصور میکنم که فریبرز رئیس دانا زنده بود و در مناظره با موسی غنی نژاد و مسعود درخشان. او اگر بود نه چیزی از نماینده راست سرمایه سالار مصدق ستیزی چون غنی نژاد میماند و نه از درخشان استاد مصیبت هایی چون خاندوزی و عبدالمکی و اون امام صادقی ها و دفاع از اقتصاد اسلامی و پرونده سازی.

زهرا گرجی: از مناطره ‎دکتر درخشان و غنی نژاد در همین حد فهمیدیم که اقتصاد کشور دست افرادیه که نظریات امامین انقلاب رو قبول ندارند
بعد ما منتطر تحقق شعار سال هستیم.

سلمان معمار: تفاوت غنی نژاد و درخشان تفاوت علم ترجمه ای و علم تولیدیه.

علی: غنی نژاد از امشب تا مصاحبه یا مطلب زرد بعدیش موفق شد مدتی کوتاه احترام بقیه رو کسب کنه و همه‌ رو مدیون سطح نازل درخشان در مناظره بود.
امیدوارم این مناظره هیچ‌وقت به انگلیسی ترجمه نشه که کل فاندهای اقتصاد خوانده‌های ایران رو قطع می‌کنن

همت قلی‌زاده: ‏در این ۲۰ سال اخیر، بنده به شخصه مناظره دکتر درخشان و دکتر غنی نژاد را یکی از بهترین برنامه های مفید دیدم. از برنامه جهان آرا بابت برگزاری این مناظره و رعایت انصاف،عدالت و احترام اساتید توسط مجری سپاسگزاری می کنم. امیدوارم صداوسیما برای تبیین موضوعات از این روشها بیشتر بکاربگیرد.

از تبار آدم: ‏‎غنی‌نژاد یک چیز بزرگ دارد که درخشان ندارد: رسانه.
او PR (روابط عمومی) را به لطف دوستانش در رسانه های جورواجور اقتصاد بازاری در ایران به خوبی بلدست.
غنی نژاد میگوید لیبرالیزم توحیدی است. او برخلاف ژست پوزیتیویستی که میگیرد اتفاقن بسیار ایدیولوژیک است.
درخشان آدم مناظره نبود.

ر. احسانی: مناظره‌ای بسیار کودکانه و در حضیض!
عدم تعهد به نوشداروی عقل، و تذبذب و تناقض مکرر بحث غنی نژاد، و عدم تبادر قوی، و فقدان فراست کلامی از سوی دکتر درخشان، ملغمه‌ای پرخلجان و نامنسجم آفرید که توهین جدی به شعور مخاطب بود.
در عجبم که دکتر درخشان، چرا اصولاً با چنین فردی می‌نشیند؟!

فواد رمضانی: ‏این آوردن درخشان تو مناظره با غنی نژاد یک جورایی بسیار شبیه به آوردن رییسی برای ریاست جمهوری بود. هر دو بی ربط و ناتوان

امیر: پروفسور درخشان به غنی نژاد لیبرال گفتند چرا کتابی که در مورد لیبرالیسم ترجمه کردی، نقدش رو  ننوشتی؟ این خلاف اصول دانشگاهیه!
گفت من ۵ درصد نقد دارم، اما نمی نویسم!!
(چرا؟ چون مردم ندونن و سیاست سرمایه داری در کشور راحت فرهنگ سازی و اجرا بشه؟؟)

عباسعلی امیری: مناظره غنی نژاد و درخشان دقیقا چیزی است که سال هاست می خواهم به دوستان فرهنگی بفهمانم.

جعفر صارمی: ‏غنی نژاد در ابتدای مناظره اصرار زیادی داشت که خود را در چهارچوب اسلام و انقلاب معرفی کند
اما این تظاهر دوام چندانی نداشت
شاید اوج این بحث جایی است که غنی نژاد گفت امام ایران را از دست کمونیست ها نجات داد و درخشان پرسید ایران را به کدام سمت برد. گفت به هیچ سمتی!
‏چرا که نمی توانست بگویید که امام هم با کمونیست ها مخالف بود و هم با لیبرال ها

حامد نصیری: همین مناظره امشب ‎دکتر درخشان و ‎دکتر غنی‌نژاد تو برنامه ‎جهان‌آرا نشون داد چقدر تئوریسین‌های  اقتصادی کشور عصبی، فاقد پشتوانه عقلانی و در شرایط اضطرار بی‌ادب هستند‌.
درخشان به جای بحث مستدل، گیر‌افتاده در گوشه رینگ شروع کرد به تهمت زدن و تا پایان بحث توهین رو ادامه داد.

عمو علی سینا: مناظره دکتر موسی غنی نژاد رو با دکتر مسعود درخشان(مشاور جلیلی) میبینم؛
تعجب بیشتر میشه از اینکه اساتید علوم انسانی دانشگاه‌های ایران تا الان دق نکردن!
خدا صبر بده

حسین عباسی‌فر: دیشب از دکتر غنی‌نژاد یاد گرفتیم اگر طبق اصل ۴۳ قانون اساسی همه‌ی امور را به مردم بسپریم این همان کمونیسم است و شهید بهشتی هم یک کمونیست بوده!
یعنی خداوندگار تناقض‌گویی بود غنی نژاد

علیرضا: جهان‌آرا بر خلاف خط مشی که دیده بودم ازش… اما این  برنامه مناظره خوبی بین دوتا استاد درست حسابی، خوب مناظره ای ست، بین دکتر درخشان  ( یه جستجو کنین اطلاعات جالبی میاد در مورد ایشون) و غنی نژاد (منتقد دکتر مصدق و حامی بازار آزاد)

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اگر به رقابت و مسابقه معتقد هستید باید لوازم آنرا تا پایان مسابقه بپذیرید….باید به پیروز شدن و حصول انحصار و شکست یا ورشکسته شدن نیز قائل باشید…نمیشود بگویید من تا این مرحله لیبرالیسم آمریکا را قبول دارم از اینجا به بعد نه…رقابت ها مخرب شده (عده ای را نابود میکند) و به بیرون مرزها و جنگ ها کشیده میشوند و …

    در رقابت اقتصادی میشود که عده ای برای عقب گذاشتن عده ای دیگر با هم رفاقت و تبانی کنند و شراکت تشکیل دهند…
    از همه مهمتر در مسابقه نمیتوانید از فردی از افراد شرکت کننده بخواهید به دیگری کمک کند چرا که باعث عقب افتادن او از رقیبان میشوید…

    بنظر میرسد در قرآن رقابت بر انجام کارهای خیر و کسب توشه آخرت و غنای نفسانی و تثبیت است…کسب اموال برای کمک هر چه بیشتر به دیگران و ضعیفان است (و البته سهم خود از دنیا فراموش نگردد)… مسابقه برای جمع مال نیست (یجمعون)…اصلا مسابقه نیست تعاون است…

    خداوند “سواء للسائلین” تقدیر کرده است…در اموال کسانیکه بعلت ذهن قوی و هوش بیشتر اموال بیشتری کسب کرده اند “حق للسائل و المحروم” مقدر شده است….اما مشرکین این حق را اداء نمیکنند و زکات نمیدهند “لا یوتون الزکاه” و به آخرت کافرند…

    6
    15
  2. تمام بدبختی این مملکت نشأت گرفته از گروهی است که اونها را «چپ اسلامی» می‌نامند. در واقع اومدند و یک خوانش عجیبی از کمونیسم و مارکسیسم را با اندیشه‌های مذهب شیعه قاطی کرده‌اند و یک معجون عجیب‌وغریبی درست شده که نیم قرنه پدر مملکت را درآورده.
    این وضعیت هم به این زودی‌ها درست نخواهد شد؛ چون «جهل» در جامعهٔ ایران نفوذی شدیدی پیدا کرده.

    27
    9
  3. در اسلام اقتصاد هدف نیست بلکه وسیله است به این معنا که اگر اسلام در خطر افتاد (دفاع از مظلوم مثلا فلسطین) اقتصاد هزینه می شود. و اگر اقتصاد آنچنان ضعیف شد که طبیعیات مردم معدوم شد آنگاه اسلام از آن طرف بام به خطر خواهد افتاد ( خوردن گوشت خوک در بیابان و …)بنابراین اقتصاد هدف می شود به طول. از این رو حاکم مسلمان مهم نیست که اقتصاد بداند یا نداند بلکه با آگاه بودن به زمان وسیله یا هدف اقتصاد را باید تمیز و بین تقیه و صلح یا کشته شدن یا شهادت را بتواند انتخاب کند.
    البته از مسلمات احکام اسلام مبارزه با فساد است.
    مثل ربوی بودن بانک ها
    تاثیر پذیری حکومت از سرمایه دار ها (جزایری طبرسی و خودرو و ..)
    بی برنامگی و بی عقلی و اسراف

    6
    5
  4. این مناظره
    گرچه شیرین بود و جذاب
    اما جدل بود و ضد دین
    مملکت کم از جدل آسیب ندیده
    اگر آن دعواهای سیاسی با بنی صدر نبود حوادث سال ۶۰ رخ نمی داد و چه بسا جنگ تا سال ۶۷ ادامه پیدا نمی کرد.
    اگر این تخریب رقیب نبود نیازی به برجام نبود (آقای شیرزاد مجلس ششم) و اگر بود آسیب نمی دید.

    1
    14
  5. واقعا از برنامه جهان آرا عجیب بود که آدم بیسواد و کم حافظه ای مثل درخشان رو که فقط دنبال مطلب در گوشی همراهش بود و حتی فارسی سلیس رو هم نمی تونست حرف بزنه‌و‌بیشتر دنبال حاشیه بود رو گذاشت جلوی یک استاد برجسته اقتصاد کشورمون، لطفا سعی کنید از اساتید برجسته در مقابل هم برای به بحث گذاشتن مسائل کشورمون بهره ببرید نه افراد کم سواد و بدون تخصص مثل مسعود درخشان

    25
    7
    1. انقدر پیشوند و پسوند بستی به غنی نژاد، میخواستم سوال کنم که تفکر ایشون و رفقای این استاد برجسته در زمان اقای روحانی چه گلی زد به سر مملکت؟

      15
      1. در زمان روحانی اتفاقا مسیر درستی در پیش گرفته شده بود منتها سنگ اندازی های امثال به اصطلاح اصولگرا ولی در بطن مارکسیست های اسلامی از قضا بسیار از رده علمی پایین تری برخوردار بودند همچون سعید جلیلی که مشاورش میشود درخشان باعث ضربه به مملکت شد یادمان باشد که دولت فقط بخشی از برجام را در دست داشت تصمیم نهایی را خودتان میدانید چه کسانی گرفتند…

    2. مناظره در کل خوب هست و تضارب آرا باعث پیشرفت تفکر در جامعه می شود. خروجی تفکر لیبرالیسم را با ۱۰ برابر شدن قیمتها در دولت قبل دیدیم.
      ۴۴ سال از انقلاب می گذرد و نسخه لیبرالیسم در اقتصاد اجرا شده و هنوز عدهای می خواهند آن را به نام اقتصاد اسلامی به خورد مردم دهند.
      اولین اصل در اسلام حرام بودن ربا در بانکداری است. در کدام بانک این اصل اجرا شده است.

      1
      13
      1. خروجی تفکر لیبرالیسم شد ده برابر شدن قیمت ها؟ تفکر لیبرالیستی کجا بود؟ کاش بود! این از اول مارکسیسم بود عده ای خواستند به اصطلاح مسیر درست هدایتش کنند که شد جریان اصلاحات ولی در پایان معلوم شد که آنهم فریبی بیش نبود

        1. چرا اقتصاد کشورهای عربی حوزه خلیج پارس که قطعا لیبرالیستی است پویاست اما اقتصاد ایران اینگونه نیست ؟

      2. بهتره فرض کنی بانکی را بشما سپردند و بخواهی ربا یا شبه ربا نگیری .راه حل شما چیست ؟ بهتره بجای اشکال راه حل دهی واین عادت ما ایرانی هاست که عادت به ایراد گرفتن داریم ولی راه حل اصلا نداریم و در سیستم بانکی بی مایه هستیم ربا بگیرند ولی دو در صد اونوقت بانک اسلامی میشود؟ همه چیزمون بهم میاد فرار نکنیم

  6. در زمان دولت روحانی که طرفدار آقایانی مثل غنی نژاد بود چرا گلی بسر دوستداران لیبرالیسم نزدند. این آقا باید با زرشناس مناظره کنه نه درخشان

    6
    19
  7. غنی نژاد از طرفداران و مروجان پر و پا قرص رباخواری است.
    در اقتصاد سرمایه داری نزولخواری پذیرفته شده زیرا که بازار آزاد لیبرال ها شامل بازار پول هم میشه، و بازار پول و خرید و فروش پول در ازای بهره همان ربا هست.
    اگر کسی ادعا کرد اقتصاد اسلامی نداریم بسیار خب به این پرسش ها پاسخ بده:
    نظر شما راجع به رباخواری که در قرآن و روایات شدیدا منع شده و قانونا هم جرم هست ولی آزادانه در دانشگاه ها ترویج و تدریس میشه چیست؟
    در قرآن کریم تاکید بسیار زیادی به پرداخت زکات شده. نظر شما راجع به زکات چیه و چرا این فریضه الهی تعطیل شده؟
    نظر اسلام درباره مالکیت و توحید در مالکیت رو شرح بدید. ولله ملک السماوات و الارض. مالکیت مطلق آسمان ها و زمین از آن خداوند دونسته شده. خب نظرتون چیه؟
    نظر شما راجع به فقر و عوامل اون چیست؟ نظرتون راجع به حق داشتن فقرا در اموال اغنیا چی هست؟

    با این فرمان که لیبرال ها هیچ نقدی به خودشون رو بر نمیتابند و هر مخالف عقیده خودشون رو کمونیست خطاب میکنن، نعوذبالله نعوذبالله لابد پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) هم کمونیست بودن.

    شرم بر شما و لعنت خدا بر رباخواران و مروجان رباخواری

    4
    18
    1. این گفتگو مرا به یاد سریال گفتگوهای دکتر غنی نژاد با حجه السلام مصباحی مقدم تئوریسین اقتصاد اسلامی انداخت ۲۰ سال پیش.
      همچنان دور خود دور می زنیم

  8. در بحث اقتصادی برنامه (جهان آرا) که از شبکه افوق پخش شد، ((آقای درخشان واقعا درخشید!!))
    ایشان مثل زنبور بی عسل بجای گفتگوی علمی در خصوص موضوع برنامه ، خواست که خودش را یک انقلابی متعصب معرفی کند و غنی زاده را یک ضد انقلاب، و تا جایی که توانست از دین و مذهب و عقاید شخصی خودش حرف زد و بیسوادی خودش را پشت امام و رهبر مخفی کرد و مدام تلاش میکرد تا آقای غنی زاد را بی دین و مذهب بیسواد معرفی کند ، عجبا !!!!!! چرا بعضی ها وقتی که چیزی در چنته ندارند تلاش میکنند تا کسی که از خودش بهتر است را تخریب کند !!!
    متاسفیم که در ایران سیاست مدارنی داریم که تنها به ظاهر عالم و دانشمند هستند
    حالا فهمیدیم که چرا بعضی از مسئولین ، همان عاملان رده اول عقب‌ماندگی ایران از مناظره و رو در رو شدن با دانشمندان سیاسی و علمی حراس دارند؟ چون به خوبی می‌دانند مشت خالی امثال ‎درخشانها که چیزی برای گفتن ندارند در مقابل دانش غنی‌ زادها باز می‌شود و مردم متوجه خواهند شد که چه دولت مردان بی‌سوادی سالهای سال حکمرانی کرده اند.

    16
  9. با سلام خدمت ملت ایران
    دکتر درخشانی گرامی، مگر هر فردی هر مطلبی را ترجمه می کند باید نقد کند ؟ مگر قانون اساسی جمهوری اسلامی و سیاست اقتصادی آن بر اساس انديشه های لیبرالیستی است که دغدغه شما نقد هایک و فون میزس است؟ چاپ پول که در انحصار بانک مرکزی است و قیمت دستوری دلار هم که در تک تک دولت ها شاهد بودیم ، ریل گذاری اقتصاد کشور هم که دستوری است ، آمریکا هم قبله برای شما شاید باشه ولی با لیبرالیسم فاصله هایی داره ، مگر ما که جمهوری اسلامی هستیم تجلی و ظهور و عینیت تمام قد اسلام هستیم ؟ با توجه به نکات ذکر شده چطور لیبرالیسم را مشکل اقتصاد می دانید؟ اگر بنا بود انحصار دولت در اقتصاد راهگشاه باشد که در همان دوران ناصرالدین شاه می ماندیم

    در اقتصاد رفاقتی فعلی ملت ایران باید هزینه های حمایت از خودروهای داخلی را بدهند و هزینه ۱۰ هزار دلاری خودرویی سوار شوند که ۲ هزار دلار کیفیت و ایمنی ندارد. ۴۴ سال زمان بوده برای اثبات راه حل شما پس چرا اتفاقی نیفتاده ؟ یعنی ۴۴ سال همه روسای جمهور ایران و نمایندگان مجلس و اعضا شورای نگهبان که در امر قانون گذاری و اجرای قوانین مشارکت داشتند همه لیبرال مسلک بوده اند و با لیبرالیسم باعث و بانی شرایط فعلی اقتصاد شده اند؟!

    جناب آقای دکتر درخشان، شاید جناب آقای دکتر غنی‌نژاد باید مثالی برای شما می زدند که نزدند ولی من شهره به مثال زدن هستم ، کاشت یک نهال و آبیاری آن تا زمانی که به ثمر برسد و میوه بدهد راه حلی علمی و تجربی دارد چه شما یهودی باشید چه مسیحی چه سوسیالیست باشید چه کاپیتالیست اگر از یک سری اصول پیروی کنید درختتان رشد می کند و به بار می نشیند و میوه می دهد ، اقتصاد هم همین طور است

    امیدوارم کامنتم توسط انصاف‌نیوز منتشر بشه

    16
  10. با احترام به کارشناسان و اقتصاد دانان و اساتید دانشگاه در حوزه مدیریت و اقتصاد.
    مشکل بزرگ اینه که مطالب بیان شده از طرف اقتصاد دانها و اساتید دانشگاه بیشتر جنبه تئوری داره و در واقعیت پر تلاطم بازار ایران که در دست سوداگران و رانتخواران و فاسدان است نمیشه اجرایی کرد. فضای اقتصاد ایران بسیار سمی است پس با این تئوریها نمیشه این سم را از اقتصاد خارج کرد.کدام استاد مدیریت و اقتصاددانشگاه ارتباط نزدیک و تنگا تنگ با صنعت و قطب مولد اقتصاد در ایران دارند که بشه از محتوای دیگاهشون در ساخت اقتصاد استفاده کرد.در کشوری که قیمت دلار و ارز، سکه و طلا، خودرو و مسکن انواع سایت رسمی کشور لحظه به لحظه قیمتهای ساعتی میدن و مدام مردم را در نگرانی فرو میبرن از کدوم اقتصاد ثحبت میکنید. کدوم اقتصاد میتونه با قیمتهای لحظه ای و انهم مدام رو به بالا دوام بیاره. رشد تولید به توازن عرض و تقاضا نیاز داره. وقتی قیمتها مدام بالا میرن و دیگر جامعه توان پرداخت این قیمتها را نداره کدام اقتصاد میتونه رشد کنه. باید تقاضا باشه تا تولید انجام بگیره. برید بررسی کنید و ببینید اقایان اقتثاد دان در این دو سه سال اخیر حجم فروش اجناس دست دوم در سایت دیوار تا چند صد برابر بالا رفته. معنی این دادو ستدهای اجناس دست دوم و کار کرده نشون میده توان خرید به شدت رو به افول است و رشد تولید هم تحقق پیدا نمی کنه. مهار تورم هم در پایان سال ۱۴۰۲ معلوم میشه چند درصد قیمتها بالا میره.خود دولت وقتی ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمتها را معقول میدونه از کدام مهار تورم صحبت میکنید؟

  11. اقتصاد من دراوردنی نیست که بنشینم و از ان مدلی بسازیم برای فرهنگ و جامعه ایران. مثلا بگیم چون ایران با تمام دنیا فرق داره پس مدل اقتصادیش هم باید با تمام دنیا فرق کنه. وقتی خودرو شما نیاز به تعویض لاستیک پنچر شده داره باز کردن لاستیک پنچر و تعویض اون با لاستیک سالم اصول و قواعدی داره که به نوع خودرو ارتباط نداره. چه خودرو گران و چه ارزان باشه اصول تعویض لاستیک یکسانی دارن. پس نمیشه مدلی از خودمان برای اقتصاد ایران بنویسیم که با تمام دنیا فرق کنه.علم اقتصاد جهانی است نه بومی و محلی که ان را شبیه لهجه و نوع پوشش مردم یک قوم شبیه کرد. اقتصادی که در ان مدام و لحظه ای قیمتهای دلار و ارز، سکه و طلا، خودرو و مسکن توسط سایتهای رسمی کشور به مردم اطلاع رسانی میشه. یک اقتصاددان زبده بگه ایا در این اشفته بازار میشه اقتصاد را درست کرد و از رشد تولید و مهار تورم صحبت کرد؟؟؟

  12. از آن جایی که من آقای درخشان و دکتر غنی نژاد را از دوران دانشجویی در امام صادق می شناسم ، پربیراه نیست که بگویم : به گمانم آقای درخشان دچار چرخشی 180 درجه ای شده اند ! در سالهای پایانی دهه 60 و تمام دهه70 ایشان فردی علمی ، پژوهشگر و دارای چهارچوب فکری روشن و سیستم ساز بودند که دانشکده اقتصاد هم وامدار ایشان است ! ولی نمی دانم از زمانه بعد از فاجعه احمدی نژاد ، چه شد که ایشان حتا بدیهیات علم اقتصاد را که خود زمانی تدریس می کردند انکار کرده و به روش مغالطه ای و آسمان ریسمان کردند و حذف رقیب ، مناظره می کنند ! ایشان آشکارا حتا همین اصول ساده قانون اساسی را تفسیر وارونه کرده و متواترات علم اقتصاد را نادیده می شمارند ! شاید قیاس مع الفارق باشد ولی یاد پروژه نفوذ و دیس انفورمیشن روسها در جنگ سرد افتادم !!!! ….نستجیربالله !

  13. مشکل از اونجایی شروع شد که سرمایه افتاد دست دولت نه مردم همونجور که دکتر غنی نژاد گفتن ما فقط اسممون اسلامیه ولی اقتصادمون هیچ ربطی به اسلام ندارع و فقط جیب اقازادع ها پر پولتر و سفره ی مردم کوچیکتر میشه زمان شاه انقلاب کردن برای حکومت مردم سالاری ولی همه چیز دست دولته و دولتم دسته ادمای بی لیاقت اختلاسگر نتیجه هم میشه بدبختی مردم و عشق و حال مسولین با پول مردم بدبخت با اون همه منابع طبیعی که ما داریم الان باید مردممون یک زندگی لوکس و لاکچری داشتن مگه ما چی از عربستان کم داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا