خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بهترین صرافی برای خرید تتر

رپورتاژ آگهی

بهترین صرافی برای خرید تتر کدام صرافی است؟ بهتر است برای خرید و فروش تتر سراغ صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی برویم یا پلتفرم‌های خارجی بهتر هستند؟ چه معیارهایی می‌توانند در خرید و فروش تتر در یک صرافی مهم باشند؟ این سوالات و سوال‌های بسیاری از این دست، چیزی است که قرار است در این مطلب به آن بپردازیم.

با ما همراه باشید تا در کنار مروری کوتاه بر ارز دیجیتال تتر (USDT) و نکات و الزامات خرید و فروش آن، سه مورد از بهترین صرافی‌ها برای خرید این ارز و فروش آن را معرفی کرده معیارهای انتخاب این صرافی‌ها را با هم بررسی کنیم.

تتر (USDT)؛ پرکاربرد ولی مسدود؟!

ارز دیجیتال تتر (USDT) یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا است که توسط شرکت تتر لیمیتد (Tether Limited) توسعه یافته است. دقیقاً به خاطر همین استیبل‌کوین بودن و پِگ شدن قیمتی با دلار آمریکا، و در عین حال ویژگی‌های منحصر به فرد این ارز به عنوان یک کریپتو، باعث شده است که از جمله پرکاربرد ترین ارزهای دیجیتال در بازار باشد.

اگر نگاهی به وب‌سایت کوین مارکت کپ (Coin Market Cap) داشته باشیم، مشاهده خواهیم کرد که تتر پس از بیت کوین و اتریوم، سومین ارز دیجیتال برتر جهان با قیمتی حدوداً 1 دلار و ارزش بازاری (Market cap) قریب به 100 میلیارد دلار است.

بسیار خوب… با این اوصاف تتر (USDT) یک ارز دیجیتال بسیار پرکاربرد و مهم برای ما در بازار ارزهای دیجیتال است؛ از چند جهت:

  • می‌تواند جایگزین دلار کاغذی برای معاملات و سرمایه‌گذاری‌ها باشد
  • یک ارز دیجیتال است که از نوسانات شدید بازار کریپتو در امان است
  • نقدشوندگی، اعتبار و ارزش بازار بالایی دارد و قابل اعتماد است

اما یک نکته مهم در مورد تتر وجود دارد که به ویژه برای ما ایرانی‌ها اهمیت زیادی دارد… آن هم امکان مسدود شدن تتر برای کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌های بین‌المللی است!

دقیقاً به همین خاطر در کنار هر معیار دیگری، باید این مهم را هم در انتخاب بهترین صرافی برای خرید تتر لحاظ کنید. شاید بهتر باشد خرید و فروش این توکن را در یک صرافی انجام دهید تا از مشکلات احتمالی در آینده تا جای ممکن پیشگیری کرده باشید. در ادامه همراه باشید تا به بررسی بهترین صرافی برای خرید تتر بپردازیم.

صرافی ارز دیجیتال همتاپی (Hamtapay)

  نام صرافی  همتاپی | Hamtapay
  نوع صرافی  صرافی متمرکز ایرانی
  سال راه‌اندازی  1398 شمسی
  دفتر مرکزی  ایران؛ مشهد
  تعداد توکن‌ها  بیش از 17 ارز دیجیتال
  کارمزد معاملات  حداکثر 0.01 درصد

صرافی ارز دیجیتال همتاپی (Hamtapay) در سال 1398 فعالیت خود را در حوزه خدمات معاملاتی ارزهای دیجیتال آغاز کرده و در حال حاضر یکی از بهترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران است.

نام این صرافی از ترکیب دو کلمه «همتا» به معنی مانند و «پِی» به معنی کلمه انگلیسی پرداخت (Pay) ایجاد شده، که حاکی از نگاه ویژه توسعه دهندگان همتاپی به ارزهای دیجیتال به عنوان یک ابزار پرداخت مدرن و متمایز است.

صرافی همتاپِی در تلاش است تا با تکیه بر تیمی پویا و متخصص، و در کنار آن ارائه بهترین سرویس‌های بومی مبتنی بر ارزهای دیجیتال، آن هم هم‌تراز با کیفیت جهانی، توسعه فناوری بلاکچین و کریپتو را در کشورمان محقق کرده و خدمات بازار ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران این بازار در ایران تسهیل کند.

ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی همتاپی بسیار آسان و در عین حال سریع است. به علاوه، برای آن دسته از کاربران که تمایل به خرید و فروش تتر در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی را دارند، همتاپی بهترین گزینه است چرا که شما، با صرافی ارز دیجیتال همتاپی می‌توانید به آسانی و در کمترین زمان به خرید و فروش تتر پرداخته، قیمت روز این ارز را رصد کرده و معاملات خود را کارمزد صفر نهایی کنید.

نقاط قوت صرافی همتاپی

  • عدم ریسک مسدودی حساب و بلوکه شدن به دلیل تحریم
  • ریسک بسیار پایین‌تر مسدود شدن توسط شرکت تتر
  • اعتبار و امنیت بسیار بالای صرافی همتاپی
  • پشتیبانی جامع و کامل و فارسی زبان
  • قابلیت احراز هویت و …

نقاط ضعف صرافی همتاپی

  • تعداد ارزهای مورد پشتیبانی محدود

صرافی ارز دیجیتال مکسی (MEXC)

  نام صرافی  مکسی | MEXC
  نوع صرافی  صرافی متمرکز خارجی
  سال راه‌اندازی  2018 میلادی
  دفتر مرکزی  سیشل
  تعداد توکن‌ها  بیش از 1600 ارز دیجیتال
  کارمزد معاملات  حداکثر 0.01 درصد

صرافی ارز دیجیتال مکسی (MEXC) یکی دیگر از صرافی‌هایی است که می‌تواند بهترین صرافی برای خرید تتر باشد. این صرافی، در سال 2018 میلادی و در سیشل فعالیت خود در حوزه مبادلات ارزهای دیجیتال را آغاز کرده است و در حال حاضر، بیش از 1600 توکن و کوین لیست شده در پلتفرم‌اش دارد.

اگر چه مکسی جزو صرافی‌های برتر دنیا بر اساس لیست وب‌سایت کوین مارکت کپ (Coin Market Cap) است و از طیف گسترده‌‌ای از ارزهای دیجیتال و همین‌طور انواع معاملات این ارزها پشتیبانی می‌کند، اما در انتخاب این صرافی به عنوان بهترین صرافی برای خرید تتر باید این نکته را در نظر داشته باشید که امکان احراز هویت در صرافی مکسی برای کاربران ایرانی وجود ندارد!

این صرافی، در راستای تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی علیه کاربران ایرانی، احراز هویت برای کاربران ایرانی را انجام نمی‌دهد… هر چند که با توجه به اجباری نبودن احراز هویت در صرافی مکسی، شما همچنان می‌توانید تنها با محدودیت سقف برداشت 30 بیت کوین در روز – که رقم قابل ملاحظه‌ای هم هست! – در آن فعالیت کنید.

نقاط قوت صرافی مکسی

  • جزو 20 صرافی اول دنیا بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ
  • پشتیبانی از بیش از 1600 ارز دیجیتال مختلف
  • اجباری نبودن فرایندهای احراز هویت
  • سقف برداشت 30 بیت‌کوین برای کاربران احراز هویت نشده

نقاط ضعف صرافی مکسی

  • برخی گزارش‌ها مبنی بر مسدودی حساب تعدادی از کاربران ایرانی
  • احتمال مسدودی حساب کاربری توسط صرافی در آینده
  • احتمال مسدودی دارایی‌ها توسط شرکت تتر

صرافی کوکوین (KuCoin)

  نام صرافی  کوکوین | KuCoin
  نوع صرافی  صرافی متمرکز خارجی
  سال راه‌اندازی  2017 میلادی
  دفتر مرکزی  هنگ کنگ
  تعداد توکن‌ها  بیش از 700 ارز دیجیتال
  کارمزد معاملات  حداکثر 0.1 درصد

صرافی ارز دیجیتال کوکوین (KuCoin) دیگر صرافی است که می‌توان از آن تحت عنوان بهترین صرافی برای خرید تتر یاد کرد. صرافی که در سال 2017 میلادی راه‌اندازی شده – هر چند که ثبت دامنه آن به سال 2013 میلادی بر می‌گردد – و طیف گسترده‌ای از خدمات و ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کند.

مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد صرافی کوکوین باید در نظر داشت، اجباری شدن فرایندهای احراز هویت در پلتفرم آن از جولای 2023 میلادی است. با این اوصاف، شما به عنوان یک کاربر ایرانی از تاریخ 15 جولای 2023 میلادی قابلیت احراز هویت در این پلتفرم را نخواهید داشت.

البته، کوکوین همچنان به آن دسته از کاربران پلتفرم‌اش که احراز هویت را انجام نداده‌اند قابلیت دسترسی به برخی از خدمات و سرویس‌ها را داده است. سقف برداشت روزانه برای کاربرانی که قادر به احراز هویت در صرافی کوکوین نیستند، یک بیت کوین است که هنوز هم می‌تواند رقم قابل ملاحظه‌ای برای کاربران ایرانی باشد.

با این حال، لازم به توضیح است که:

طبق اخبار غیر رسمی منتشر شده، نهادهای رگولاتوری بین‌المللی و خصوصاً ایالات متحده آمریکا، روی آی‌پی (IP) های ایران متصل به صرافی کوکوین حساس شده‌اند و توصیه می‌شود ضمن استفاده از برنامه‌های تغییر آی‌پی ثابت، هنگام استفاده از این صرافی احتمال مسدودی حساب را نیز در نظر داشته باشید.

نقاط قوت صرافی کوکوین

  • جزو 10 صرافی اول دنیا بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ
  • پشتیبانی از بیش از 700 ارز دیجیتال مختلف
  • قابلیت دسترسی به برخی خدمات حتی در صورت عدم احراز هویت
  • سقف برداشت یک بیت‌کوین برای کاربران احراز هویت نشده

نقاط ضعف صرافی کوکوین

  • اجباری شدن فرایندهای احراز هویت از سال 2023 میلادی
  • احتمال مسدودی حساب کاربری توسط صرافی در آینده
  • احتمال مسدودی دارایی‌ها توسط شرکت تتر

معیارهای انتخاب بهترین صرافی برای خرید و فروش تتر

در کنار خرید تتر، بهترین صرافی برای فروش تتر هم اهمیت دارد. صرافی که تتر شما را به قیمت خوبی خریداری می‌کند، امکان پرداخت ریالی در ازای تترهای شما را دارد و موارد بسیاری از این دست…

پس از معرفی سه صرافی که می‌توانند بهترین صرافی‌های خرید و فروش تتر برای کاربران ایرانی در سال 2024 باشند، بد نیست نگاهی هم به معیارهای انتخاب این صرافی‌ها داشته باشیم:

  • امنیت و اعتبار صرافی
  • دسترسی کاربران ایرانی
  • احتمال مسدودی تتر
  • تنوع ارزهای قابل معامله
  • قابلیت واریز و برداشت ریالی
  • کارمزدهای معاملاتی
  • پشتیبانی از مشتریان

امنیت و اعتبار صرافی

قطعاً اولین و مهم‌ترین معیاری که لازم است حسن انتخاب بهترین صرافی برای خرید و فروش تتر مد نظر داشته باشید، امنیت و اعتبار صرافی مورد نظر است. در مورد صرافی‌های خارجی، سطح این امنیت و اعتبار را می‌توان از ارزش بازار (Market cap) صرافی، رتبه‌بندی آن در وب‌سایت‌هایی مثل کوین مارکت کپ و کوین گکو و اخبار و اطلاعاتی که در این زمینه منتشر شده‌اند برداشت کرد.

همان‌طور که دو صرافی مکسی و کوکوین معرفی شده در این مقاله نیز جزء صرافی‌های اول جهان بوده و دارای ارزش بازار قابل ملاحظه‌ای هستند.

اما در مورد صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی، مثل صرافی همتاپی، شما به راحتی قابلیت این را دارید که در مورد جزئیات زیر در خصوص صرافی‌ها تحقیق کنید:

  • دفتر مرکزی فیزیکی و قابل دسترسی (شفافیت)
  • نظرات کاربران و متخصصین صنعت کریپتو
  • سابقه صرافی و مواردی از این دست…

دسترسی کاربران ایرانی

این موضوع، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید هنگام انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال خارجی در نظر داشته باشید. این‌که صرافی مورد نظر دسترسی کاربران ایرانی به پلتفرم خود را – به بهانه تحریم‌های بین‌المللی – مسدود نکرده باشد، احراز هویت در آن برای ایرانی‌ها ممکن باشد یا دست کم در صورت عدم احراز هویت هنوز هم بتوانیم به پلتفرم دسترسی داشته باشید.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در صورت دسترسی شما به پلتفرم صرافی‌هایی که به آی‌پی ایران حساس هستند – مثل صرافی بایننس (‌Binance) – همیشه باید این ریسک را در نظر بگیرید که هر لحظه احتمال مسدود شدن حساب کاربری و بلوکه شدن دارایی‌هایتان وجود دارد!

احتمال مسدود شدن توسط تتر

پیش‌تر به اختصار در مورد احتمال مسدود شدن تتر توضیح داده‌ایم. واقعیت این است که اگرچه تتر یک ارز دیجیتال است و باید ماهیتی غیر متمرکز داشته باشد، ولی توزیع و کنترل آن به شکلی تقریباً متمرکز در اختیار شرکت توسعه دهنده‌اش یعنی تتر لیمیتد (Tether Limited) قرار دارد.

شرکتی که مدیر عاملش اذعان می‌کند:

با اجرای داوطلبانه مسدودسازی کیف پول‌‌هایی که آدرس آن‌ها به تازگی به لیست اتباع ویژه تعیین شده (SDN) اضافه شده است، و مسدود کردن آدرس‌های قبلی نام برده در فهرست، برآنیم تا استفاده بهینه از فناوری استیبل کوین‌ها را بیش از پیش تقویت کرده و یک اکوسیستم مبتنی بر استیبل کوین امن‌تر در اختیار کاربران خود قرار دهیم!

و این یعنی به خاطر تحریم‌های بین‌المللی هر لحظه ممکن است تترهای شما فریز و مسدود شوند. چاره چیست؟

  • یا توکن دیگری را در مبادلات رمز ارزی خود جایگزین تتر کنید!
  • یا ترجیحاً از یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی برای خرید و فروش تتر استفاده کنید

این صرافی‌ها تا حدودی می‌توانند از طرق مختلف نظیر استفاده از آدرس‌های رمزنگاری و محافظت شده (Shielded)، یا فناوری اثبات صفر (ZK) برای نقل و انتقالات تتری از خطر ردیابی و مسدود شدن تتر جلوگیری کنند.

تنوع ارزهای قابل معامله

اگر چه موضع این مقاله به معرفی بهترین صرافی برای خرید تتر اختصاص دارد، ولی شما قطعاً به غیر از تتر به سایر ارزهای دیجیتال نیز نیاز خواهید داشت. با این اوصاف، هرچه صرافی که انتخاب می‌کنید طیف گسترده‌تری از ارزهای دیجیتال را لیست کرده باشد، برایتان بهتر خواهد بود.

قابلیت واریز و برداشت ریالی

به فرایندی که برای خرید تتر باید طی کنید توجه کرده‌اید؟!

تتر به صورت مستقیم از شرکت تتر لیمیتد قابل خرید – برای من و شمای خرده‌پا و حتی صرافی‌های ایرانی‌مان – نیست! اما در مورد خرید از صرافی‌ها هم مرحله کمی رای شما پیچیده است!!

فرض کنیم صرافی خارجی را ترجیح دادیم… برای خرید تتر از یک صرافی خارجی باز هم نیاز به یک صرافی ایرانی خواهیم داشت تا بتوانیم از طریق واریز ریالی، کریپتو خریداری کرده، به کیف پول خود یا حساب کاربری خارجی‌مان انتقال دهیم و سپس از طریق آن خرید تتر خود را نهایی کنیم.

با این اوصاف، شاید بهتر باشد از همان صرافی ایرانی که دارای قابلیت واریز و برداشت ریالی هم هست برای خرید و فروش تتر استفاده کنیم.

کارمزدهای معاملاتی

در کنار فرایندی که در بخش قبل توضیح داده شد، کارمزدهای که باید برای این مراحل پرداخت کنید را هم لحاظ کنید… بهتر است از صرافی خرید و فروش تتر خود را انجام دهید که مراحل و فرایندهای خرید تتر در آن کوتاه است و در عین حال، کارمزدهای معاملاتی پایین‌تری را نیز به شما تحمیل می‌کند.

پشتیبانی از مشتریان

و اما مورد آخر و مهم در انتخاب بهترین صرافی برای خرید تتر، نحوه پشتیبانی از مشتریان است… این مهم را وقتی درک می‌‌کنید که مبلغ را پرداخت کرده‌اید ولی هنوز خبری از تترهایی که باید در حساب‌تان می‌نشست نیست!!

این‌که تیم پشتیبانی یک صرافی به صورت 24 ساعته در اختیار شما باشد و هر سوال یا مشکلی داشتید پاسخ‌گو باشد و خصوصاً برای استفاده از آن درگیر آموزش زبان انگلیسی نباشید، خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

جمع‌بندی

ارز دیجیتال تتر (USDT) یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا است که توسط شرکت تتر لیمیتد (Tether Limited) توسعه یافته و به دلایل مختلف، یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین ارزهای دیجیتال در بازار است. از این رو، انتخاب بهترین صرافی برای خرید و فروش تتر می‌تواند اهمیت زیادی برای کاربران داشته باشد.

مهم‌ترین معیارهایی که می‌توانند در انتخاب بهترین صرافی برای خرید تتر دخیل باشند عبارتند از:

  • امنیت و اعتبار صرافی
  • دسترسی کاربران ایرانی
  • احتمال مسدودی تتر
  • تنوع ارزهای قابل معامله
  • قابلیت واریز و برداشت ریالی
  • کارمزدهای معاملاتی
  • پشتیبانی از مشتریان

در این مقاله سه مورد از بهترین صرافی‌‌هایی که می‌توانید در سال 2024 در آن‌ها تتر خرید و فروش کنید را معرفی کرده‌ایم؛ صرافی‌های همتاپی، مکسی و کوکوین، که هر یک دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود هستند و جزئیات بیشتر در مورد هرکدام را می‌توانید در متن مطالعه کنید.

سوالات متداول

  1. 1.       بهترین صرافی برای خرید تتر کدام صرافی است؟

در متن مقاله سه مورد از بهترین صرافی‌‌هایی که می‌توانید در سال 2024 در آن‌ها تتر خرید و فروش کنید را معرفی کرده‌ایم؛ صرافی‌های همتاپی، مکسی و کوکوین، که هر یک دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود هستند و جزئیات بیشتر در مورد هرکدام را می‌توانید در متن مطالعه کنید.

  • 2.       معیارهای انتخاب بهترین صرافی برای خرید تتر کدام است؟

مهم‌ترین معیارهایی که می‌توانند در انتخاب بهترین صرافی برای خرید تتر دخیل باشند عبارتند از:

  • امنیت و اعتبار صرافی
  • دسترسی کاربران ایرانی
  • احتمال مسدودی تتر
  • تنوع ارزهای قابل معامله
  • قابلیت واریز و برداشت ریالی
  • کارمزدهای معاملاتی
  • پشتیبانی از مشتریان
  • 3.       برای خرید تتر بهتر است از صرافی ایرانی استفاده کنیم یا خارجی؟

در حالت کلی، به دلیل احتمال مسدودی حساب و همین‌طور مسدود شدن تتر، و به علاوه قابلیت واریز و برداشت ریالی و غیره… بهتر است از یک صرافی ایرانی برای خرید و فروش تتر استفاده کنید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا