خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استاندار فارس: وضعیت تخت‌ جمشید زیبنده نیست

سایت روزنامه شیراز نوین نوشت به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس نوشت: «استاندار فارس با اشاره به اهمیت سامان‌دهی مجموعه تخت‌ جمشید، گفت: به تازگی یک سرمایه‌گذار برای سامان‌دهی این مجموعه با اعتبار ۱۰هزار میلیارد ریال اعلام آمادگی کرده است. به گزارش شیرازنوین محمدهادی ایمانیه در نشست با جمعی از نخبگان این استان، اظهار کرد: زیبنده نیست که این بنای تاریخی و ثبت جهانی فارس، وضعیت مناسبی نداشته باشد.

او با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران، یادآور شد: استانداری فارس، روزهای شنبه و چهارشنبه در مهمان‌سرای دولت میزبان سرمایه‌گذاران است. استاندار فارس عنوان کرد: آزادراه شیراز- اصفهان نیز به عنوان یک مسیر گردشگری است و از سرمایه‌گذاری برای ساخت هتل و اقامتگاه بین‌راهی در این آزادراه، استقبال می‌کنیم. ایمانیه درباره روند پیشرفت شهر سلامت شیراز نیز گفت: نخستین پروژه شهر سلامت فارس هم‌زمان با میلاد امام علی (ع) با اجرایی شدن بیمارستان نفت آغاز شد و این شهر در آینده‌ای نزدیک تبدیل به یک برند باارزش در کشور
می‌شود.

او افزود: قرار است چندین هتل پنج ستاره، بیمارستان هزار تختخوابی، کلینیک‌های تخصصی، هزار مطب و ۲۰هزار واحد مسکونی برای کارکنان در این شهر ساخته شود. استاندار فارس گفت: ۲۵ هکتار زمین برای احداث شهرک صنعتی صنایع‌دستی در مجاورت نمایشگاه بین‌المللی فارس اختصاص یافت.


ایمانیه اظهار کرد: این استان ۸۵ رشته صنایع‌دستی دارد که نیازمند تقویت است و برخی از آنها باید احیا شوند. استاندار فارس اعلام کرد: نخستین ژنراتورهای بارورسازی ابرها در فارس در جاده شیراز- اصفهان و در نزدیکی اکبرآباد با همکاری اساتید دانشگاه شیراز مستقر شده است. او بیان کرد: مسئله کمبود منابع آبی و خشک‌سالی یکی از مشکلات اصلی فارس به ویژه در ۱۰ سال گذشته بوده است.
ایمانیه افزود: در جهت مواجهه با این مسئله، انتقال آب از خلیج فارس در قالب سه خط در دستور کار قرار گرفت؛ نخستین خط از سیرجان به سمت شهرستان بختگان و نی‌ریز با ظرفیت ۱۵میلیون مترمکعب در سال، یک خط از خلیج فارس به سمت ایزدخواست به طول یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر و یک خط هم از بوشهر به سمت برازجان و شهرستان‌های کازرون، کوه‌چنار، نورآباد و رستم پیش‌بینی شده که هفته آینده جلسه نهایی آن برگزار می‌شود.

استاندار فارس یادآور شد: اصلاح الگوی کشت و بذر، اصلاح نژاد دام، تکمیل ۶ قطعه آزادراه، پیگیری اجرایی شدن آزادراه شیراز- بوشهر، فراهم شدن مقدمات آزادراه شیراز- اهواز و پیگیری راه‌آهن شیراز- بوشهر با تهاتر نفت برخی دیگر از اقدامات شاخص استان طی ماه‌های اخیر است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا