خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاوش در زیبایی‌های طبیعت بکر شمال ایران با اجاره ویلا در شمال

رپورتاژ آگهی

در جستجوی مقصد سفر برای طبیعت‌گردی، شمال ایران بهترین گزینه‌ای است که می‌توان دست به انتخاب آن زد. اینکه همه ما شهرهای شمالی و جاذبه‌های بکر طبیعی آن‌ها را می‌شناسیم بدیهی و کاملا درست است، اما باید بپذیریم که در شمال همچنان مناطقی وجود دارند، که طبیعت آن‌ها کشف نشده باقی مانده‌ است؛ به همین دلیل می‌توان فرصت بهتری برای کاوش در زیبایی‌های طبیعت بکر ایران با اجاره ویلا شمال داشت.

روستای فیلبند در شمال ایران و استان مازندران، یکی از همان مناطق ییلاقی بکری است، که در ارتفاعات کوه‌پایه‌ای قرار گرفته است و یک موقعیت جغرافیایی ویژه دارد. چشم‌اندازهای زیبای طبیعت هزار رنگ این منطقه و آب و هوای بسیار خوش و دلپذیر آن، فیلبند را به بهشتی برای عاشقان طبیعت تبدیل کرده است. این منطقه در نیمی از سال به احاطه ابرها در می‌آید؛ بنابراین تماشای ابر فیلبند خود به تنهایی می‌تواند شما را مجاب کند تا عزم سفر کنید و بدون معطلی راه این مقصد را در پیش بگیرید.

از دریچه نگاه فیلبند می‌توان نظاره‌گر مراتع و روستاهای اطراف آن بود؛ در واقع فیلبند در بین مردمان روستاهای اطراف بسیار محبوبیت دارد و به این گونه است که در اوقات گرم سال به میزبانی مهربان و سخاوتمند برای اهالی این روستاها تبدیل می‌شود تا از هوای مطبوع طبیعت آن لذت ببرند و اوقات خوشی را در این منطقه سپری کنند. اما در روزهای سرد سال فیلبند معمولا خالی از سکنه می‌شود و برای اقامت چندان مناسب نیست.

این روستا برای اهالی پایتخت نیز محبوبیت زیادی دارد، چرا که بکر است و زیبا همچون رویایی دور دست، اما نزدیک و واقعی، گویی به اندازه یک چشم بر هم گذاشتن می‌توان به آن رسید. بنابراین از مبدا تهران هر وقت اراده کنید می‌توانید فیلبند را مقصد سفرهای طبیعت‌گردی خود قرار دهید و چند روزی را از شلوغی‌های زندگی شهری و همه سختی‌های آن دور بمانید و با طبیعت برای رسیدن به حال خوب پیمان ببندید. در واقع فقط کافی است خود را در آغوش طبیعت رها کنید، و همه چیز را به دست‌های مهربانش بسپارید.

170 کیلومتر فاصله بین تهران و فیلبند است. این روستای بکر و زیبا از جاهای دیدنی شهر بابل است و 57 کیلومتر با جنوب شهر آمل فاصله دارد و در شرق رودخانه هراز قرار گرفته است. بنابراین اگر بخواهید به فیلبند بروید، از تهران تا جاده فرعی فیلبند، 140 کیلومتر مسیر پیش رو دارید. از این جاده فرعی تا روستا نیز 30 کیلومتر مسیر است، که طی کردن آن در حدود یک ساعت زمان می‌برد، چرا که بخشی از مسیر پرپیچ و خم است و باید با احتیاط از آن عبور کنید.

تماشای شگفتی‌های پارک جنگلی و دریاچه خاص و زیبای سراوان رشت

سرتاسر منطقه گردشگری سراوان را گویی رنگ سبز پاشیده‌اند؛ جنگل سبز و دریاچه نیز همانطور. در رشت همه چیز خاص و شگفت‌انگیز است، از شهرگردی و شکم‌گردی گرفته تا طبیعت‌گردی و کاوش در دل تاریخ. اما اینجا سر و کار ما با دریاچه و پارک جنگلی سراوان رشت است؛ بنابراین بار سفر ببندید و برای اجاره ویلا رشت اقدام کنید، تا راهی خاص‌ترین منطقه در شمال ایران شویم. در واقع سفر به شهر رشت بدون بازدید از پارک جنگلی و مرداب سراوان کامل نمی‌شود.

دریاچه سراوان به عنوان یکی از جاذبه‌های بکر و زیبای پارک جنگلی سراوان شناخته می‌شود، که دسترسی به آن از سمت چپ ورودی فاز دوی پارک جنگلی سراوان امکان‌پذیر است. اغلب گردشگران اولین بار که با دریاچه روبرو می‌شوند، فکر می‌کنند که در مقابلشان یک چمنزار گسترده قرار دارد، اما واقعیت این است که پوشش سبز بر روی آب، مربوط به خزه‌هایی است که از رطوبت محیط و گیاهان موجود در این منطقه به وجود آمده است.

این پوشش سبز روی دریاچه، باعث تبدیل مرداب سراوان به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در استان گیلان شده است. دریاچه سراوان و پارک جنگلی اطراف آن، با داشتن یک جاده مناسب و فاصله نزدیک تا شهر رشت، به جذابیت بیشتری در بین گردشگران دست پیدا کرده است.

مساحت کلی جنگل سراوان در دو بخش پارک جنگلی و دریاچه، شامل ۱,۴۸۷ هکتار است که از این میزان، ۲۱۰ هکتار آن به عنوان منطقه حفاظت شده تعیین شده است. پیشنهاد می‌کنیم با برنامه‌ریزی از این جاذبه جذاب دیدن کنید و صبح اول وقت راهی این منطقه شوید، تا دریاچه را در میان مه‌ مبهوت کننده صبحگاهی ببینید و از هوای خوش منطقه لذت ببرید. به واقع این پارک، به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای تفرج و گشت و گذار در دل طبیعت شناخته می‌شود، که می‌توانید مسیر گسترده آن را پیش بروید و زیبایی‌های بی حد و حصر آن را کاوش کنید و لحظات و خاطراتی ناب را رقم بزنید.

تجربه یک غارنوردی ماجراجویانه در طبیعت سرسبز شمال

شهرستان ماسال در فاصله 50 کیلومتری از شهر رشت قرار دارد و شهری کوچک و شگفت‌انگیز در استان گیلان است. این شهر از دو بخش شاندرمن و مرکزی تشکیل شده و بی نهایت زیبایی طبیعی دارد. بنابراین اگر بخواهید برای اجاره ویلا ماسال اقدام کنید، باید از قبل مشخص کنید که می‌خواهید در کدام یک از مناطق شهری یا ییلاقی ماسال اقامت کنید.

غار آویشو، یکی از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی بارز شهر ماسال است. این غار زیبا در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر شاندرمن واقع شده و در منطقه‌ای به همین نام قرار دارد. در مجموع بیش از ۱۷ غار بزرگ و کوچک در ماسال کشف شده‌اند، اما بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها غار آویشو است. این غار در ارتفاع ۱۳۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و در بستر دره‌های کم آب منطقه قرار دارد.

به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط طبیعی این منطقه، غار آویشو با داشتن قندیل‌ها و اشکال آهکی فراوان مخصوصا در سقف و دیوارهای آن، به یکی از زیباترین غارهای آهکی و طبیعی در ایران تبدیل شده است. این قندیل‌ها که اصطلاحا رسوبات آهکی هستند، به دلیل تاثیر آب و هوایی و جریان آب در طول زمان شکل گرفته‌اند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا