خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۵ اسفند سال 79 | ماجرای «اهانت» کیهان به مجلس

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۵ اسفند سال ۱۳۷۹ را در ادامه می‌خوانید:

جمعه 5 اسفند 1379  |  29  ذيعقده 1421                            23 فوريه 2001

در منزل بودم. وقت با مطالعه گذشت. ظهر، بچه‌ها جمع بودند و كارگرمان محمدتقي و پسرش آمدند. مقداري از اوضاع بهرمان و كارهاي آنجا گفت. سرشب، محمد لاهوتي، [داماد فاطی] آمد. از تغييرات در [سازمان عمران] كيش با مديريت جديد گفت. معتقد است، مدير جديد چپ‌گرا نيست.

اخبار را از روي تلكس‌هاي كامپيوتر خواندم. نخست‌وزير انگلستان و دولت آمريكا، هماهنگ عليه صدام و دولت عراق، حرف زده‌اند و تصميم به فشار بيشتر را اعلان كرده‌اند. در عكس‌العمل به اعتراضات زياد در مورد بمباران اخير عراق، پذيرفته‌اند موشك‌هاي جديد نيروي دريايي آمريكا در عراق، امتحان خوبي نداده است و توني ‌بلر، [نخست‌وزیر انگلیس]، بار ديگر اعتراف به متجاوزبودن عراق در جنگ عليه ايران و نيز كاربرد سلاح شيميايي عليه مردم كُرد در حلبچه كرده است.

در فلسطين، انتفاضه شدت يافته و بر تعداد حملات متقابل بين مردم فلسطين و اسرایيل افزوده شده و [آریل] شارون، [رهبر حزب لیکود]، در راه تشكيل دولت ائتلافي، توفيقي به دست نياورده و اعلان شده، وضع اقتصادي اسرایيل بد است و 62 هزار نفر، اخيراً بيكار شده‌اند.

در تركيه، بحران اقتصادي شديد شده؛ با شناورشدن ليرترك، نرخ يك دلار به يك ميليون و 250 هزار لير رسيده است. 26 سال پيش، يك دلار معادل 14 لير بود. اعلان شده، مردم تركيه با تضعيف جديد لير، يك‌باره 30 درصد فقير شده‌اند.

در رسانه‌هاي داخل و خارج، موضوع مقاله تُند هفته‌نامه فيضيه، عليه شخص‌آقاي [سیدمحمد] خاتمي، [رُیس‌جمهور]، مورد بحث است و بيانيه‌هايي در مورد انتقاد از اهانت به رئيس‌جمهور و اهانت به مجلس از سوي [روزنامه] كيهان و اهانت به دانشگاه‌ها، در پي مصوبه مجلس در خصوص منع ورود نيروهاي مسلح به دانشگاه، صادر مي‌شود. در نمازجمعه امروز، به مسأله زنان بي‌حجاب در همايش ضدنژادپرستي [وزارت امورخارجه]، توجه شده است.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۹؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا