خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آموزش پیش بینی قیمت ارز دیجیتال

رپورتاژ آگهی

چکیده : در مسیر فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال چالش‌های بسیاری وجود دارد که یکی از آن‌ها نوسانات بالای این ارزها است. چرا که بسیاری از کاربران بابت این نوسانات هزینه‌های سنگینی را متحمل شده‌اند. در این مطلب متدهایی را برای پیش بینی قیمت ارز دیجیتال به شما معرفی خواهیم کرد.

پیش بینی ارز دیجیتال اهمیت بالایی در سرمایه‌گذاری‌ها و معاملات دارد

ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر محبوبیتی باورنکردنی در بین مردم پیدا کرده‌اند. در مسیر فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال چالش‌های بسیاری وجود دارد که یکی از آن‌ها نوسانات بالای این ارزها است. چرا که بسیاری از کاربران بابت این نوسانات هزینه‌های سنگینی را متحمل شده‌اند. ارزهای دیجیتال ثبات مناسبی در مقایسه با سایر دارایی‌ها نداشته و گردش مالی آن‌ها کم است. از طرف با انتشار یک خبر هم می‌تواند به طور ناگهانی نوسان پیدا کند. در ادامه متدهایی را برای پیش بینی قیمت ارز دیجیتال به شما معرفی خواهیم کرد.

منظور از پیش بینی قیمت ارز دیجیتال چیست؟

به طور کلی یکی از مهم‌ترین اقداماتی که با هدف ارتقای کیفیت معاملات و سرمایه‌گذاری‌ها انجام می‌شود، پیش‌بینی قیمت است. این امر به لطف داده‌های آماری قبلی و فعلی صورت می‌گیرد. به هر میزان که این داده‌های آماری بیشتر باشد، تخمین قیمت هم دقیق‌تر انجام خواهد شد.

مجموعه بورسینس ابزارها و روش‌های معاملاتی را به شما معرفی می‌کند تا در زمینه پیش‌بینی سود و زیان سرمایه‌گذاری‌ها و معاملات، اطلاعات جامعی را به دست بیاورید. برای مثال نمودارخوانی بحثی بسیار مهم است. زیرا نمودار قیمتی، نوعی ارائه است که به شکل بصری انجام شده و در بازارهایی مانند کریپتو تحرکات گذشته یک دارایی را نشان می‌دهد. برای آشنایی با نکات کلیدی نمودار خوانی ارز دیجیتال می‌توانید وارد صفحه آموزش نمودار خوانی ارز دیجیتال شده و بر روی انواع تحلیل‌ها تسلط پیدا کنید.

پیش بینی ارز دیجیتال با تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال

در بازار ارز دیجیتال پیش بینی قیمت به کمک دو متد تحلیلی فاندامنتال و تکنیکال انجام می‌شود. تحلیل فاندامنتال به تحلیلی گفته می‌شود که در آن ارزش ذاتی پروژه را مشخص می‌کنند. هدف اصلی از تحلیل فاندامنتال این است که تعیین شود آیا پروژه بیشتر از ارزش طبیعی خود قیمت‌گذاری شده است یا کمتر. از سویی دیگر تحلیل تکنیکال پروسه‌ای است که مسیر تغییرات قیمتی را معلوم می‌کند.

تحلیل تکنیکال به کمک نمودارها و ابزارهایی جهت حرکت قیمتی را مشخص کرده و هر یک از این دو تحلیلی که به آن‌ها اشاره کردیم، پیش بینی ارز دیجیتال دقیقی در راستای تغییرات قیمتی آنی این ارزها به کاربران ارائه می‌کنند. در بورسینس می‌توانید ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کرده و از آموزش‌ها و مقالات ما در ارتباط با یادگیری تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال بهره‌مند شوید.

در تحلیل‌های فاندامنتال به شبکه، گروه پشتیبانی و زمان‌بندی واگذاری پروژه توجه می‌شود

پیش بینی ارز دیجیتال و قیمت و عملکرد آن با تحلیل فاندامنتال چگونه است؟ به طور کلی این نوع تحلیل در بازار کریپتو در مقایسه با بازارهای سنتی که می‌شناسیم، اندکی متفاوت است. زیرا ارزهای حال حاضر بازار، اغلب کمتر از یک دهه است که فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

از سویی دیگر ارزهای دیجیتال هیچ سابقه گزارش درآمد یا صورت سود و زیان معینی به منظور عرضه به تحلیل‌گران بازار ندارند. اصولا پیش بینی قیمت ارز دیجیتال با تحلیل فاندامنتال به شکل بررسی شبکه، گروه پشتیبانی و زمان‌بندی واگذاری پروژه صورت می‌گیرد. وایت پیپر هر پروژه اطلاعات تکمیلی را در خصوص این موارد به شما می‌دهد. کاربران هم می‌توانند با خواندن وایت پیپر، ارزش پروژه را پیش از سرمایه‌گذاری یا تریدینگ مشخص کنند.

از دیگر موارد مهمی که باید درباره فاندامنتال بدانید، ارزش بازار و همینطور حجم معاملات می‌باشد. چرا که ارزش بازار خبر از رشد فوق‌العاده شبکه خواهد داد. حجم معاملات، بیانگر آن است که آیا حجم نقدینگی کافی در بازار کریپتو وجود دارد یا خیر. حجم معاملات رابطه مستقیمی با نقدشوندگی دارایی داشته و به هر میزان که حجم معملات بیشتر باشد به همان میزان هم نقدشوندگی ارز دیجیتال بالاتر خواهد بود.

اساس تحلیل تکنیکال، معیارهای کمی و عددی هستند

از دیگر تحلیل‌ها برای پیش بینی قیمت ارز دیجیتال، تحلیل تکنیکال است. این نوع از تحلیل عموما بر روی معیارهای کمی و عدیی استوار می‌باشد. در مواردی هم این احتمال وجود دارد که تحلیل‌گران اصول کیفی را به همراه اعداد و ارقام مورد استفاده قرا بدهند تا پیش‌بینی دقیق‌تری نسبت به تغییرات قیمتی ارزهای دیجیتال در دسترس باشد. اصولا تحلیل‌گران تکنیکال بر این باور هستند که تاریخ در حال تکرار است. در واقع آن‌ها می‌گویند که روندهای گذشته قیمتی مجددا تکرار خواهند شد. از دیگر مبانی تحلیل تکنیکال این است که قیمت همیشه در روند در حال حرکت است و بازار طبق انتظار پیش نمی‌رود و شما باید همیشه منتظر اتفاقاتی باشید که خلاف انتظار هستند.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال با هوش مصنوعی یک تحول اساسی است

طی سال‌های اخیر هوش مصنوعی به همه زمینه‌ها ورود کرده است و بازار ارزهای دیجیتال هم از آن بی‌نصیب نمانده است. هوش مصنوعی یکی از پرکاربردترین و قابل دسترس‌ترین تکنولوژی‌های حال حاضر در جهان است. به کمک این فناوری می‌توانیم اطلاعات مربوط به قیمت ارزهای دیجیتال را جمع‌آوری کرده و به کمک الگوریتم‌های مختلف هوش مصنوعی، این داده‌ها را شناسایی و تجزیه و تحلیل کنیم. به این ترتیب می‌توان پیش بینی دقیق برای قیمت انواع ارز دیجیتال داشته باشیم.

به این منظور شما می‌توانید از الگوریتم‌‌های یادگیری عمیقی که در مدل‌های مختلف هوش مصنوعی به کار رفته‌اند به همراه رویکردهای آماری که از داده‌های تاریخی به دست می‌آید، استفاده کنید. جذابیت این روش در آن جا است که به کمک شبکه‌های عصبی پیچیده می‌توانید اطلاعات بهتری از رفتار و تغییرات بازار ارز دیجیتال به دست آورده و به افراد و شرکت‌هایی که به بازار کریپتو وابسته هستند کمک کنید تا بهترین تصمیمات و تدابیر را در زمینه سرمایه‌گذاری اتخاذ کنند.

عوامل متعددی بر پیش بینی ارز دیجیتال تاثیر می‌گذارند

می‌توان پارامترهای بسیاری را برای صعود یا نزول قیمت یک ارز دیجیتال معرفی کرد. با توجه به این مطلب که کریپتو بازاری نوپا است و در مقایسه با بازارهای سنتی، حجم معاملات آن پایین است، با اخبار روزمره می‌تواند به سادگی بالا و پایین شود.

توجه داشته باشید که حتی انتشار یک توییت در شبکه ایکس (توییتر سابق) و یا پخش خبر اعلان جنگ میان کشورها می‌تواند تاثیر خود را بلافاصله روی قیمت انواع ارزهای دیجیتال بگذارد. در ادامه این بخش قصد داریم سایر عواملی که روی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارند را به شما معرفی کنیم.

روند تغییرات قیمت بیت‌کوین به عنوان ارزی پیشرو بر قیمت دیگر ارزها تاثیر دارد

از سویی دیگر صعود و یا نزول بیت‌کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال یکی از عواملی است که به شدت بر روی قیمت دیگر ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارد. چرا که بیت‌کوین ارز پیشرو بازار به شمار می‌آید و قیمت سایر ارزهای دیجیتال به پیروی از بیت‌کوین بالا و پایین می‌شود.

یکی از پارامترهای کلیدی در بازار کریپتو، اصل عرضه و تقاضا است

اصل عرضه و تقاضا یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی تغییرات قیمت در بازارهای مالی مختلف است. بازار ارزهای دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست. اصولا قیمت ارزهای دیجیتالی که در مقطعی از زمان تقاضای بیشتری را به سمت خود جذب می‌کنند، افزایش پیدا کرده و قیمت ارزهایی که میزان عرضه آن‌ها بالا است، دچار کاهش می‌شوند.

با بورسینس فوت و فن ترید در بازار ارزهای دیجیتال را یاد می‌گیرید

در مجموعه بورسینس می‌توانید آخرین اطلاعات روز دنیا را درباره روش‌های ترید در بازار ارزهای دیجیتال به دست بیاورید. ارائه آموزش‌هایی تخصصی در زمینه بیت‌کوین، تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال، اکسچنج، تحلیل Onchain، استیک ارز دیجیتال، دنیای متاورس و بازی‌های کریپتو یا همان بلاک چین گوشه‌ای موضوعاتی هستند که به شکل تخصصی سرفصل‌های آموزشی آن‌ها در بورسینس ارائه شده‌اند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا